Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Four Leaf Clover

Publicerad 2010-07-03 12:41:36 i Naglar i blågrönt&turkos,


Lite arkivlack kan vi väl passa på att titta på idag. China Glaze Four Leaf Clover har ju sett så frestande ut på många bloggar. Självklart föll jag till sist till föga och köpte det. Dessvärre var det inte så himla kul när jag väl fick hem det. Det är ganska likt Color Club Wild Child tycker jag, utan att ta fram flaskorna för en jämförelse, och då faller min röst på Wild Child för den är behagligare att måla med. Det har även likheter med Misa The Grass is Greener on my Side.

Konsistensen är ganska tjock. Det räcker med ett lager men det känns väldigt tungt eller vad jag ska kalla det. Osmidigt. Inget fel på torktiden eller så, men inget nöje att måla med heller.

Illgrönt alltså, men jag hade hoppats på mer grön-grön och mindre turkoston. Känns inte nytt och intressant, helt enkelt. En besvikelse på så sätt.
Bilderna är tagna i solsken och helt oredigerade. Tyycker färgöverensstämmelsen blev riktigt bra.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-03 22:36:34

Nej, men jag som är så sugen på detta (känner mig som "den enda" som inte köpt det ännu...). Tycker det ser läckert ut, och gillar att det drar lite lite åt turkost!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-04 22:27:39

Makeupoholic! Ja, det är inte fult, bara inte riktigt vad jag hoppats.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela