Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Classic Camel

Publicerad 2010-07-23 17:01:39 i Naglar i vitt, nude, beige,


Okej, ni vet ju hur det är. Det är svårt att hålla sig ifrån höstlacken... Vintage Vixen-lacken står ju här och lockar. Jag tänkte att Classic Camel kanske är det lack flest av er vill se och jag var också nyfiken på om det skulle kunna passa mig. Det gjorde det faktiskt över förväntan.


Lacket är alltså en ljus, varm beige med massor av guldskimmer. Guldskimmer eller kanske mikroglitter? Glassfleck? Oavsett så är det riktigt vackert. Glitterpartiklarna ger det djup och lyster och färgen är inte så gul som jag trodde. Det är helt enkelt överraskande fint!

Två lager lack är det, lättmålat, snabbtorkande och mycket, mycket enkelt att måla med. Ovanligt bra formula för China Glaze. Rekomenderas varmt! Gillar man färgen är detta alltså ett lack man inte får missa!

Jag avslutar med en detaljbild av skimret. Vackert, va!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-23 17:34:15

Men gah, nu får du sluta! Du gör så att jag håller på att längta ihjäl mig efter mina flaskor, haha! Det är finare än jag förväntade mig att det skulle vara. Beställde det mest för att det är en så udda färg och man är ju tvungen att testa. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-23 18:09:18

Nailtastic! Hahaha! Ja längta du bara! De är så himla vackra alla mina små Vintage Vixen! Jag köpte också Classic Camel mest för den var udda men jag kommer nog använda den helt i sin egen rätt för det är verkligen fint!

Postat av: Pinch
Publicerad 2010-07-23 23:02:10

Oh, that shade looks much prettier on you than what I thought it would, judging from the bottle pictures in my memory! Oh no - I thought I had managed to cancel this from my wish list! :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 11:45:45

Pinch! Yes, it is a lot prettier than I would have thougt judging from bottle pics and the early swatches I saw. I didn't expect to like it at all but I honestly do! It is very unique and very pretty!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-24 12:00:07

Himla snyggt faktiskt, men svårt att avgöra om det passar en förrns de sitter på naglarna tror jag :P

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-24 12:27:13

Härlig färg! Den passar bra på dig :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-24 17:41:08

Det här lacket föll mig inte i smaken. Skönt ibland att man inte får habegär av alla nya lack som kommer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 18:18:25

Linda! Sant. Men det är fint i sig själv också.



Zizzie! JA, visst är den fin!



Sminkjante! Nej, det är bra om man kan avstå. Jag trodde inte detta skulle tiltala mig men nu är jag glad att jag köpte det.

Postat av: Clara
Publicerad 2010-07-28 19:47:23

Detta är jag nog mest sugen på ur kollektionen. I teorin och här på bilderna är det ju jätte fint, men är litet rädd att det kommer att se ut som nikotinnaglar på mej.. Skall shoppas hem hur som helst så fort jag har pengar så att man kan testa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela