Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Bogie

Publicerad 2010-07-29 14:06:38 i Naglar, vampy,


Okej, det är regnigt idag och jag känner för höstlack. Jag visade ju nyss Swing Baby från Vintage Vixen så jag tänkte fortsätta på samma tema. Här är det lack jag kanske mest såg fram emot när jag beställde Vintage Vixen-lacken. Bogie. En djup auberginelila med mycket skimmer. Det finns en rödton i botten men färgen skiftar mellan att se ut att vara brunlila och mörkt plommonfärgad med lite askig lyster. Älskar det!


Det här är den perfekta höstfärgen, tror jag. Djup, mustig och samtidigt mystisk. Sober, elegant men intressant. Superlättlackat var mitt exemplar och täckande med ett lager även om jag tog två för djup och för att vara säker på att det inte skulle bli flammigt eller ha några andra konstigheter för sig. Det torkade fort och är definitivt allt jag önskade av det.


Min favorit så här långt är det nog. De lack jag hunnit prova är
Swing Baby
Ingrid
Classic Camel
Midnight Mission
Vilka lack har ni gillat mest från Vintage Vixen? Har ni köpt några? Är ni speciellt nyfikna på några? Vad tycker ni om Bogie? Berätta för mig! Jag har så tråkigt idag med regnet som öser ner utanför. Visst, jag gillar regn, men ändå. Dagen har bara bjudit på ett apoteksbesök och en vaccination mot TBE så här långt och jag är dessutom ensam här på landet idag. Och jag kan inte swatcha Zoya Wicked hur gärna jag än vill för ljuset är för dåligt. Så typiskt, jag har tid att swatcha men inte ljus att fota i.... Nå, bilderna på Bogie hann jag alla fall ta innan regnet började ösa ner. Jag spammar lite av den anledningen. Något ska jag ju göra, liksom. :D


 

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-29 15:12:44

Det är så himla snyggt! Ytterligare ett som återfinns på min önskelista.

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-07-29 15:31:57

Fantastiskt snyggt! Underbart!!!



PS. Jag har en urjobbig dag i dag, så nu skall jag beställa de där tre Nubarlacken. Så det så.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-29 15:34:52

Än så länge är det bara Midnight Mission och Swing baby som jag vill ha!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-07-29 15:41:31

Det ser riktigt fint ut, av någon anledning så är jag inte eld och lågor över denna kollektion och jag vet inte varför...Så jag vet faktiskt inte om jag ska beställa eller om jag spar mig till orly cosmic fix.

Det är väldigt tråkigt väder ute, jag sitter på jobbet och fryser som sjutton. Ska bli kul att cykla hem i regnvädret...tog inte med mig regnkläder idag dumt nog.

Postat av: Sara
Publicerad 2010-07-29 15:45:51

Jag blev jätteförstjust i ALLA lack från Vintage Vixen, så efter ert tips om lite sidor på nätet där man kunde köpa s beställde jag ALLA, utom Jitterbug (hette det så) som inte fans i lager. Så nu väntar ja på min jätteleverans med nagellack. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 15:46:34

Veronica! Det här måste du ha!



Miss Pussy! Du gör helt rätt! Det är fantastiska lack och du förtjänar dem! Jag vill själv beställa Enchanting Red men just nu fick jag ju några röda att leka med i och med Wicked.



Aila! Ja, det är ju två riktigt fina lack!



Lina! Nej, man aller inte för allt. Jag ska ju ha av Cosmic fix också, så klart. Blir inga andra nöjen i höst, bara lackköp. Som vanligt. Helt klart värt det!

Hoppas det är uppehåll när du cyklar hem.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-29 15:56:20

Beställde precis det här från Transdesign. Det och Midnight Mission och Emerald Fitzgerald(?). Skönt att veta att detta lacket är bra på alla sätt. Ser otroligt fint ut. Känner som du och vill ha alla i kollektionen. Beställde även några andra lack som jag velat ha ett tag så jag väntar med att beställa hela Vintage Vixen.

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-07-29 16:04:36

Perfekt höstlack. Det lägger jag till i min växande önskelista. :)

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-07-29 16:22:29

Sådär, ja. Det blev två lack (Fiery red och Enchanting red) och en ny 15 ml Solar oil. Det kanske inte minskade ångesten, men det ökade den inte heller!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-07-29 17:28:28

Detta är snyggt, betällde det själv tillsammans med Ingrid, Midnight Misson och Emerald Fitzgerald. Väntan är olidlig!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-29 18:28:39

Det här och Midnight Mission är de jag längtar mest efter. Tycker Bogie ser ut att potential att bli en ny lila favorit, det ser perfekt ut!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-29 19:34:03

Fint lack och vackra bilder!

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-29 21:25:24

Fantastisk höstfärg :)

Det där skulle jag själv vilja ha..



Det har regnat sjukt mkt idag!! Själv tröstade jag mig med skor haha.

Heads up: jag kommer rensa min lacklåda ganska snart, lägger då upp de i bloggen, om nån vill ha så är de gratis (fast ni får betala frakten)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 21:33:39

Pamsan! Ja, det var tur du fick med det här! ;D



Tina! Det tycker jag du ska. Det är superfint!



Miss P! Nej, och tänk vad fina naglar du kommer ha!



Emma! Förstår det. Väntan är alltid olidlig. Enda nackdelen med näthandeln.



Nailtastic! Det är lätt ett av de vackraste höstlacken i år! En underbar kombination av brunt , lila och grått!



Linda! Tack!

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2010-07-29 21:38:16

Haha, jag kände också för höstiga lack idag :P Så det fick bli L.A. Girl Head Banging och Wet 'N' Wild Vampire. Egentligen hade jag tänkt mig Sinful Colors Deepest Ruby och inte Vampire men jag hittade inte Deepest Ruby T__T

Detta lack var fint :3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-29 22:13:31

Cool och rätt komplex färg. Tycker att många lacken i denna kollektion känns rätt unika...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-29 23:23:56

Bogie ser verkligen sjukt snyggt ut. Det hamnar lätt på min önskelista!

Postat av: Miss Pussy på sommarjobbet
Publicerad 2010-07-30 00:13:06

Hihi, ja! Jag kan ju lika väl ha finfina naglar, ledsen eller inte! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 09:33:16

Michilicious! Ja, när det regnar vill man genast vara vampy!



Emma! Det är en helt fantastisk kollektion. China Glaze gör enastående höstkollektioner.



Kerstin! Ja, den är väldigt speciell och vacker!



Miss Pussy! Man blir faktiskt lite gladare då, när man har vackra naglar. Lite gladare är bättre än inget alls. Kanske inte boten för ett brustet hjärta men ändå.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-30 11:12:44

Åh, nu blir jag ännu mer sugen på att få iväg min nagellackbeställning, det ser härligt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 12:49:39

Makeupoholic! Ja, det är en underbar lackhöst i år igen!

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 15:26:41

Bogie är lätt min favorit från VV! Kanske, eventuellt jämte Midnight Mission. En normal Feline hade ju korat Emerald Fitzgerald till favvo, men jag känner varken det eller dess dupe från OPI. :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:01:35

feline! Ja, jag älskar Bogie! Den och Edyta är mina nummer ett bland alla årets höstlack så här långt! Midnight Mission är fin men jag får inte samma skälvningar i hjärtat när jag tittar på den. Emerald Fitzgerald borde vara min favvo också men jag har inte ens känt för att testa den än. Hm... kan man ha överdoserat på grönt? Nej, knappast va? Det måste vara något annat.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-01 19:37:00

Tja, jag väntar ju med min sambeställning. Ska beställa: Bogie, Foxy, Going my way, Jitterbug, Midnight Mission, Riv-nånting lacket (min handstil var visst inte den bästa på lappen här..) och Swing Baby



Fin klematis förresten


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela