Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tuch med Honey till Emma

Publicerad 2010-02-23 05:40:02 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Emma ville se Honey från Urban Decay på en bas av UDPP. Jag lovade henne det för länge sen, tror jag, men hon påminde mig igår. Alltså får hon det idag. Jag passar dock på att para ihop den med nya favoriten Tuch som ändå är lite halvt om halvt månadens tema. Så här ser alltså Tuch och Honey ut tillsammans.

Det är lite slarvigt, det vet jag, men det spelar mig ingen roll. Dessutom tycker jag den har något marvel-aktigt över sig. Kanske är det färgerna som får mig att tänka X-men i de blågula kostymerna, eller så är det att den utdragna formen är lite som en superhjältemask... Jag har ju i hela mitt liv trånat efter Wolverine, trots att han är kort, så associationerna är välkomna!

Ja, det är alltså en ganska enkel sminkning. UDPP som grund, ovanpå den Honey på ögonlocket och Tuch i min egen varaint av cut crease, som Emma inte tycker är en cut crease men som är något åt det hållet alla fall. Ja, och så Magic Copper på brynbenet. Lite svart kajal innanför fransarna och det är allt.

Ja, Honey blir nog bättre på torrare baser som UDPP eller Paint Pot. Eller inte. Fasen, jag måste swatcha den sida vid sida eller ha olika bas på olika ögon samtidigt eller något, för jag vet inte om jag tycker det är sån fart på den nu heller och ändå är det samma färg som i dosan. Jag avvaktar med en slutgiltig dom alltså.

Jag var tvungen att låna lite bilder. De är googlade. Och ni som inte läser Marvel serier, ni har missat något!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-23 09:07:04

Jädrigt läcker form. Honey är fin med mörka skuggor.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-23 12:56:23

Läckert,vingen är kool. Honey är verkligen snygg men jag gillar Honey pennan ännu mer.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-23 15:46:07

vilken härlig kombination!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-23 17:29:51

Otroligt fin form!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-23 18:05:44

Sminkjante! Ja, jag gillar Tuch i nästan alla kombinationer!



Aila! Jag har nog inte Honey-pennan. Ja gär inte så odelat förtjust i UD-pennorna. Några tycker jag är bra men andra är riktigt dåliga.



Sanna! Tack!



Linda! Tack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-23 18:30:21

Snyggt! Jag gillar verkligen formen!

Postat av: Julia
Publicerad 2010-02-23 18:59:02

Snyggt!



Jag har också trånat efter wolverine rätt länge nu (och gör fortfarande) ... Ganska jobbigt att han bara finns så där brutalt grymmesnygg i tidningar =/ GAH!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-24 07:49:36

Kerstin! Tack!



Julia! Visst är han het! Älskar honom hett och innerligt sedan jag var liten tjej! Det är verkligen synd att han inte finns på riktigt utan bara på prasslande tidningssidor...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-24 11:20:53

Åh så fint! Och så gulligt av dig att göra ett inlägg med Honey och Tuch!!! Kanske inte den allra snyggaste kombin, men ändå rätt fin och precis som du säger så påminner den en hel del om X-men-dräkterna...

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-24 12:30:17

gillar kombon starkt :) och hur du formen du valt, X-men är bäst! jag vill vara en mutant :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-24 17:28:37

Emma! Jag är snäll. :D



Doolally! Ja, X-men regerar!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-24 18:55:10

Mycket. Jag kom för övrigt på att färgerna även påminner om Noblezze täcke:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela