Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tuch med guld

Publicerad 2010-02-19 20:53:24 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Ni har väl inte tröttnat på temat Tuch? Den fantastiskt fina ögonskuggan från Make Up Store. Idag blir det Tuch med kompisar i rödaktigt guld och guldigt brunt, båda från Makeupcosmetics.

Jag börjar som vanligt med att lägga Dignity från Face på hela ögonlocket upp till brynet. Sen lägger jag Golden Egypt från Makeupcosmetics mitt på ögonlocket. Inre delen av ögonlocket och brynbenet applicerar jag Desert på. Den är också från Makeupcosmetics och väldigt fint guldgnistrande. Tuch hamnar på yttre delen av ögonlocket och upp längs brynbenet som en utbredd vinge.

Lite highlighter använde jag, så klart. Jag valde Magic Copper  från Makeupcosmetics. Sedan målade jag mörkblå eyeliner från Fyrinnae längs övre fransraden och lade lite Desert under ögat. Inliner i brunt från Tigi. Slutligen ett par lösögonfransar från Red Cherry.

Lite lagom fredagsfestligt, eller vad säger ni? Och ni missade väl inte Emmas vackra makeup i grönt och lila som hon lade ut tidigare idag? Kolla in den här i så fall!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-19 21:20:15

Wow, det här var ju bara fantastiskt snyggt!!! Finaste med Tuch, så party, men på ett lugnt sätt. Fransarna är dessutom ljuvliga, de ser ut som mina hotties...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-19 21:36:15

Det här var ruggigt snyggt! Jag blir faktiskt mer och mer sugen på Tuch för varje gång du visar en sminkning med den. Tänk om man kunde hitta en mer budgetvänlig dupe av den ;)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-02-19 21:53:19

Nej då här tröttnas inte, Tuch är ju fantastisk. Ögonfransarna är superfina. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-19 22:07:35

Emma! Du tycker ju alla är den finaste med Tuch. ;D

Det är en trevlig och bärbar sminkning, definitivt.



Isabell! Ja, det är trist, för det är en underbar skugga. Den blå i IsaDora Fake Black-duon kanske kan funka som alternativ? De är nog rätt lika.



Tina! Hurra! Vad bra! Då fortsätter jag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-19 22:20:25

Men ja, det blir ju bara bättre och bättre:) Denna gillar jag extra för att det är fransar och den är tjusig. Annars tycker jag att det finns andra kombinationer där Tuch blir coolare...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-19 22:57:27

WoW, det här var riktigt läckert...Jag måste ha en egen TUCH...snaaaart☻

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-20 00:10:32

Wow! detta är verkligen snyggt! gillar att du gör ett tema av en skugga och visar hur man kan använda den på många olika sätt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-20 14:51:06

Åh så vackert! Jag har verkligen inte tröttnat på Tuch! Igår stod jag med ett eget ex i handen i butiken, men besinnade mig till slut. Jag har ju handlat en del på sistone...

Postat av: Aida
Publicerad 2010-02-20 19:45:33

Riktigt riktigt riktigt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-21 09:27:49

Emma! Du och dina fransar... :D



Aila! Japp! Det är så, faktiskt. Man måste ha en egen Tuch!



Stephy! Ja, det var Emmas idé!



Kerstin! En Tuch är i och för sig ett köp som lätt går att rättfärdiga!



Aida! Tackar!



Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-02-21 16:39:00

Det här var (ännu) en otroligt snygg kombo tycker jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela