Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Två julmanikyrer

Publicerad 2010-12-18 22:06:00 i NailArt,


Snart är det sista advent, julafton rycker närmare med stormsteg, och jag är inne i en period då jag har röda naglar. Visade ju Sara idag men har Twinkle Toes i kameran och A Ruby for Rudolph på fingrarna. Båda är gamla godingar som jag använt mycket inför jul flera år. Innan jag hamnade i min röda period så hade jag lite annat julinspirerat. Här är två av de manikyrer jag bar sista veckan på jobbet innan julledigheten. Ibland går jag överstyr med dekaler och sånt, jag vet, men vita flingor på blå botten är fint. Alla fall i tanken. Det blev lite väl mycket flingor och så, kändes rörigt, så jag bytte snabbt ut den. Det var alla fall China Glaze Midnight Mission med snöflingor köpta från Nail Shop. De har suveräna dekaler där, man får verkligen bra kvalitet och de fäster och sitter kvar på ett utmärkt sätt.

Dagen efter blev det vampigt med färre men inte mer sparsmakade dekorationer för det...

OPI We'll Always Have Paris med tomtar och Rudolf... Ja, så kan det gå. Kom ni i julstämning nu? :D

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-12-18 22:32:52

Så fina manikyrer! Jag har lite snöflingestickers liggandes som jag borde ta och använda snart..

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-18 22:57:23

Jättefina manikyrer, speciellt den blåa! Har precis lackat om till ett väldigt vackert blått lack, OPI Yoga-ta Get This Blue så jag känner mig väldigt inne på blått just nu ;)

Postat av: Ingela
Publicerad 2010-12-19 10:34:08

Vilka fina :) Gillar den blå med snöflingor, har letat snöflingedekorationer men inte hittat några. Ska kika igenom Nailshop :)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-12-19 12:23:25

Guuud så snyggt! Jag har tänkt lacka tårna med Midnight Mission och lite flingor snart :D. Det är så kul när man ser att andra tänker lika. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-19 16:08:20

jag vill också ha snöflingor på naglarna.

så vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-19 19:43:11

Roxcat! Det tycker jag!



Maja! Ja, den är fin. YGTGTB alltså. Minns att jag verklgen älskade den när jag skaffade den.



Ingela! Gör det! Det finns fantastiska dekoraioner med flingor i guld, silver och vitt med multifärgade glitter!



Fia! Ja, det är en fin kombination!



Sanna! Ja, jag har det nu med, men bara en i guld på ringfingret!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-19 20:11:01

Absolut =)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-12-19 20:49:25

Så fina båda två! :)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-12-20 17:25:47

Äsch, jag tycker inte alls att du gick överstyr med snöflingorna, det är jättefint! Dessutom hävdar jag bestämt att man inte måste vara det minsta smakfull eller behärskad på julen! ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-20 23:14:35

Kerstin! Vad bra!



Josephine! Tack!



Nageldraken! håller med om att julen är perfekt för de mer överdådiga idéerna. Det är härligt! Sen kan det ju bli väldig rörigt ändå, och det har jag svårt för ibland. På mig alltså.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela