Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Rising Star

Publicerad 2010-12-02 10:06:00 i Naglar i guld, koppar, brons,


OPI Rising Star är ett ganska orangetonat guldlack från OPI Burlesque-kollektionen. Som jag tidigare berättat skaffade jag miniseten med skimmerlacken och nu i dagarna swatchade jag igenom alla.

Rising Star hade jag inte köpt om den inte ingått i setet och även om den inte är ful eller dålig så blir den inte min favorit i guld-klassen. Tre lager krävs för full täckning och det är ganska "strävt" att måla med. Nej, inte min kopp te. Nubar Oro är så mycket vackrare ifall jag vill ha något åt det här hållet, fast det är också betydligt gulare. det här är som om guld blandats med koppar, typ.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-02 10:15:37

Den är okejsnygg tycker jag. Jag hade inte heller köpt den separat, men den känns ändå lite kul att ha. Du är hemma idag med eller?

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-02 10:25:28

Håller med om din beskrivning precis: det är verligen "orangegyllene".



Jag tänkte också på Nubar när jag såg bilderna. Jag skickade faktiskt precis i väg en beställning på Arencia och Caramello. Är lite efter kanske, men men .. :)

Postat av: Helena / LipGloss Bitch
Publicerad 2010-12-02 10:30:01

Det här var inte min favvo heller i samlingen. Färgen är fin men finishen gillar jag inte alls.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2010-12-02 10:43:08

Jag gillar det här ovanligt mycket faktiskt!! Nu har du och Emma fått en Beautiful Blogger award av mig också :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-02 14:26:31

Ritkigt stiligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-02 18:23:15

Emma! Den är absolut kul att ha och i minisetet är det ju vare sig dyrt eller skymmande! ;D



Miss Pussy! Jag älskade Venetian Glass så jag förstår att du fallit för några av dem. Och vadå sent? Måste man köpa dem samma sekund de kommer ut? Jag tycker det är lack som kan bäras året runt och jag ser inte vitsen med att vara så himla först jämt. :D



Helena! Nej, visst är den lite grov!



NailsbyBellan! Tackar!



Kerstin! Ja, på ett sätt, men kornigheten avskräcker lite.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-05 20:54:17

Nä, du har helt rätt! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela