Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mavala Smoky Blue

Publicerad 2010-12-14 18:46:00 i Naglar i blått,


I lördags passade jag på att snabbswatcha några nagellack jag var nyfiken på och ville få in i fotoarkivet. Jag bär ju nagellack i veckorna, som ni vet, men kan ju inte fota dem om det inte finns dagsljus så ibland drar jag igenom en hög nya lack för att liksom få undan bildfixandet på helgen. Dessvärre är inte ens dagsljuset nu i december tillräckligt för att verkligen få fram skönheten i lacken och det mesta ser grynigt och trist ut.

Mavala Smoky Blue är inte trist. Det är ett mellanblått lack med små och få glitterpartiklar simmandes i krämformulan. Det är opakt med ett lager, torkar fort och är anmärkningsvärt bra för att vara Mavala, tycker jag som inte är ett fans egentligen. Eftersom jag skyndade mig med lackning och fotande ser det inte så bra ut som man kunde önska men vem vet om det blir fler tillfällen i framtiden att visa upp den här snyggingen. Det påminner mycket om Catrice Hip Queens Wear Blue Jeans tycker jag, men den får ni vänta lite på att se.

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-12-14 19:10:44

Men den här var ju riktigt snygg faktiskt! Hade inte trott det när man bara sett den i flaskan.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-12-14 20:34:00

Men gud vad snyggt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-14 20:40:01

Det ser verkligen ut som ett kanonfint lack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-14 21:30:49

Jag vet inte varför jag inte köpt det här, har ju stått och hållit i flaskan flera gånger. Jag är väl galen, antar jag.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-14 21:30:50

Trist tycker jag men det beror alldeles säkert på ljuset. Gillar du lack brukar ju jag också gilla dem. Dessutom är det ju blått

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-14 21:40:07

Vikab! Ja, fast det är synd att glittret inte kommer fram mer.



Ninni! Inte enastående men absolut godkänt!



Kerstin! Ja, det är helt okej!



Nailtastic! Galen vet jag inte. Det är inte så fantastiskt men mycket bättre än jag förväntar mig vad gäller Mavala.



Kajalen! Jag tror det skulle vara ännu finare om glittret var tätare eller mer framträdande.

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2010-12-15 10:59:09

Nu ångrar jag att jag inte köpte detta i helgen. Dom hade rea på Parelle och detta fanns för 10:-. Ser mycket bättre ut på än i flaskan, iallafall på dig:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-15 18:36:41

fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-16 12:53:48

Nail Polish Junkie! Ja, 10 kronor är det värt!



Sanna! Ja!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela