Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Butter London British Racing Green

Publicerad 2010-12-30 10:02:00 i Naglar i grönt,


Mer nagellack kommer här. Fortsatt jultema blir det också. Här ska ni få se min julklapp från Emma. Jag har fått önska mig något jag ville ha och då blev det ett nagellack från Butter London. Grönt så klart. British Racing Green. Det är en liten tradition nu, tycker jag, för jag har fått Butter London Thames i julklapp av Emma 2009. Mycket uppskattade julklappar är det!


British Racing Green är ett mörkgrönt skimmerlack och det ni ser är ett lager. Jag stötte till en nagel som ni ser, men det åtgärdades sen med lite glitter. Lacket är alla fall lätt att måla med och väldigt opakt. I och med att ett lager är nog så torkar det väldigt snabbt också. Underbar pensel hade det, som gav god kontroll, och nu när de fixat korken så att den är lättare att hålla i när man målar så är det ju bara plus för Butter London!

Säg inte annat än att färgen är utsökt! Jag stod ute och fotade men ljuset är som vanligt inte tillräckligt så bilderna är lite gryniga. Färgen är dock korrekt återgiven. Perfekt grön! Mörk, men inte så mörk att den blir svart. Skimret gör den intressant men är inte alltför framträdande.

Ja, den stötta nageln var det ju jag skulle säga några ord om. Jag blev inspirerad av Emmas läckra manikyr som hon visade nyligen och eftersom det blev en skada i lacket på ringfingret så kastade jag mig över Party Hearty, ett lack jag talat illa om vid olika tillfällen, och så målades hela ringingret med två lager av glittret.

Inte så tokigt. Faktum är att på en nagel som accent och med en sådan här mörk bakgrund blir det inte alls så rörigt och splittrat som jag annars kan uppleva det. Inget jag skulle vilja ha på alla naglar dock, eftersom jag upplever det som lite för oroligt för det även om Annie visade en snygg manikyr med Party Hearty som halvnagelsglitter. Uppenbarligen gör det sig bättre över mörka lack och fast jag nu haft den här manikyren sedan igår så har jag inte irriterat mig på det. Begränsade ytor, mörk bas och tjockt lager verkar vara receptet för att jag ska gilla Party Hearty. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-30 10:24:13

Galet fint!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-30 11:10:59

Åh så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-30 11:29:57

Jag gillar både racing green och party heaty! tycker att de gör sig bättre på grönt, helt klart. Kul att du hittat ett bra användningsområde för det och vad kul att du gillar raging green!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-12-30 12:16:10

Min lillebror köpte en gång en gammal hundkoja (bilen alltså) som han renoverade och målade i british racing green med en vit rand över taket. Jösses vad fin den blev och så är även dina naglar!

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-12-30 15:09:06

Härlig kombo! Brittish racing green är en underbar grön färg, oavsett på lack eller en bil...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-30 16:30:14

Åh det där vill jag ha! Underbart fint! underbar julklapp:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-30 18:47:47

Åh, det där har jag haft mina ögon på ett tag nu! En väldigt, väldigt snygg grön!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-30 22:42:40

Kerstin! Jag gillar det som fan!



Maja! Tycker jag med!



Emma! Tack för julklappen och inspirationen!!



Ninni! Tack!



Marianne! Absolut är det så!



Sanna! Ja, det skulle passa dig!



Nailtastic! Ja! en oerhört vacker grön!



Postat av: Anna
Publicerad 2010-12-31 00:30:25

OH, var får man tag på det lacket?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela