Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå midvinternatt

Publicerad 2010-12-31 15:37:00 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Nyår för mig är blått. Alltså, färgen jag tänker på är blått. När jag fixade mna naglar, som ni får se en annan dag, så var jag inne på blått och guld men sminket blev i isiga blå och vita nyanser. Jag tycker den här makeupen blev väldigt rätt till en vinterfest. Kall och klar och liksom "ren". Blått är så vackert!

GOSH! stiftskugga som bas för makeupen. Sen är det den mörkblå från IsaDora Fake Black-duo som jag har på hela ögonlocket. Den har fått mer färg genom ett lager av Wild, en klarblå skugga från Makeupcosmetics. Mörkblå kajal som markering av nedre fransarna. Highlightern är Brite Bird Parad-Ice som verkligen gör att sminket ser kristallklart och lite fruset ut. Älskar den skuggan! Sen är det lösögonfransar med blå strass och så vita strasstenar.


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-01 13:07:29

Det är väldigt snyggt. Gillar det blå mot den riktigt vita "highlightern"!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-01-01 21:06:11

Passar jättebra till rakettittning vid midnatt i mörkret och kylan (eller som i mitt fall regnet och plusgrader, vad hände?)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-01 21:56:21

Urtjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-01 22:16:33

Sminkjante! Jag är otroligt nöjd med den själv!



Kajalen! Ja, visst är det skumt med väderomslaget. Men förhoppningsvis slipper vi slask och is och får minusgrader som håller i sig till mars nu. :D



Kerstin! Ja, jag var nöjd själv.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-01-01 22:34:32

För min del kan det få bli vår nu

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-02 21:35:51

Hurra vad fint med strass och blått ill nyår! Jag hade också strass. eller ja alltså jag vet ju att du inte hade det då, men du fattar. Jag blev osäker på hur jag skulle sätta mina stenar, var fan skitlänge sen så sprang ut och kollade på din sminkning. Sen satte jag dem inte exakt som dina, men det var iaf bra inspiration:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-02 22:46:41

Emma! Kul att du blev inspirerad.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela