Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shady Mermaid Siri

Publicerad 2010-08-24 19:53:47 i Sminkans EotD,


Hej allihop! Det här är egentligen gårdagens smink men då hann jag inte lägga ut det. Idag är sminklös och rödgråten för min katt, Siri, är inlagd på djursjukhuset då ögat hastigt försämrats istället för att bli bättre trots behandlingen. Jag är alltså en väldigt ledsen Sminka just nu och en ganska dålig bloggerska. Jag känner att jag varit väldigt dålig på att svara på kommentarer. Slog ihop svar idag igen och det brukar jag ju inte göra. Sluta inte kommentera för det, för era kommentarer betyder så mycket och ger mig inspiration och lust att fortsätta blogga alla fall, trots att energin och humöret inte är på topp.

Enkel sminkning, men ni är ju vana vid det nu.  Det är GOSH! stiftskugga under skuggorna och så har jag använt Siri (så klart) och Shady Mermaid från Brite Bird och Magic Copper från Makeupcosmetics.
Shady Mermaid på yttre delen av ögonlocket och Siri på inre samt ovanför. Magic Copper som highlighter. Svart kajal runt ögat och som inliner. Det är allt. Jag är rätt nöjd med tanke på att det var en sådan snabbsminkning ni vet, som man gör på ett par minuter. Och Siri är alltid fin. <3 

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-24 20:01:10

Jättefin sminkning och hoppas det blir bra med missen!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-08-24 20:18:51

Sminkningen är sketasnygg, otroligt vacker! Ta hand om din katt nu, vi läsare kan gott vänta tills du är tillbaka. Jag är dig evigt trogen, det vet du! Hoppas kissen mår bättre snart!

Kram på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-24 20:28:28

Fina lilla Sminkan! Så tråkigt med Siri, hoppas att de kan fixa hennes öga. Och som sagt, hon kommer att vara en glad katt ändå, alltså om det värsta händer. Tycker du är en fantastisk bloggerska som fortfarande har fixat med bloggen efter allt jobb och all stress med Siri!

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-24 20:41:19

Klart dina läsare finns kvar även om du tar paus!

Stackars lilla Siri...det var jättetråkigt att höra :( hoppas det vänder igen! Men det viktigaste är ju att det inte är livshotande i alla fall :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-24 20:55:15

Nej vad tråkigt att Siris öga blivit sämre! :( Jag håller tummarna att det blir bättre!



Väldigt fin sminkning, jag måste verkligen testa nåt liknande :)



Kul du också fått TD ordern nu men typiskt att du också åkte på tull :/ Ja de är himla svårt att välja bland FX-lacken när de var så läckra allihopa! Jag suger länge på karamellen och valde Luxe istället nu när jag lackade om och så tänkte jag satsa på It's not Rocket Science nästa gång ;)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-24 21:05:24

Nä men usch! Vad ledsamt att höra. Hoppas verkligen lilla tissetatten blir bra snart. Att du ligger lågt med bloggen är självklart helt förståligt.



Mejken är jäkligt snygg trots att den är "enkel".

Postat av: Mia
Publicerad 2010-08-24 21:18:04

Nu tänker jag av hela mitt hjärta på både dig och Siri! Stackars liten. Men hon är en lycklig katt ändå, trots sitt onda öga, för hon har ju en sådan fin matte som bryr sig om och älskar henne, och ser till att hon får all hjälp hon kan få för att bli bra!



Sminkningen är jättevacker tycker jag. Ser inte "enkel" ut.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-24 21:18:45

Jag hoppas verkligen att Siri blir bra men orden känns så futtiga när jag försöker uttrycka min medkänsla.



Makeupen är fin i all sin enkelhet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-24 21:24:25

Makeupoholic! Tack! Och ja, det hoppas man ju verkligen.



Ninni! Åh, jag försvinner inte. Orkar bara inte lägga lika mycket tid som jag brukar, inte idag alla fall. Det blir inlägg.



Emma! Ja, vi hoppas på det bästa. Känns tomt nu med bara en katt hemma.



CC! Tar ingen paus. Inte nu alla fall. Har bara varit dålig på att svara på kommentarer och kolla och kommentera andras bloggar. Har inte haft så mycket energi. Men jag kommer peta ut inlägg.



Zizzie! Visst är det hemskt. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. Och nu är hon på sjukhuset och det känns inte heller roligt även om det ju är bra att hon får rätt vård.

Ja, det är typiskt med "tullen". Händer aldrig annars i princip. Men, så går det ibland. Är ju inte så farligt ändå.



Pamsan! Ja, jag är jätteledsen. Man tänker på det hela tiden. Och saknar henne nu när hon är på sjukhuset. Blir inlägg, det kostar inte så mycket energi om det är naglar, men jag kanske är slöare med att svara på kommentarer eller kolla alla andras bloggar.

Postat av: Anja Andersson
Publicerad 2010-08-24 21:28:48

Jag beklagar att lilla Siri inte blir bra i sitt öga men det går jättebra för en katt att leva med bara ett öga. Min lilla kisse fick operera bort sitt ena öga i våras och han verkar inte lida av det alls. Hoppas att Siri kryar på sig snabbt hur det än går!!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-24 21:55:02

Stackars lilla Siri! Men precis som några andra redan skrivit så tror jag också att hon kommer att klara sig utmärkt med bara ett öga om det värsta skulle hända. Håller dock alla tummar och tår för att hon får behålla sitt öga.



Sminkningen var som vanligt jättefin. Shady Mermaid är så vacker. Och Siri också förstås. Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-24 22:03:20

Mia! Tack för dina ord! Ja, jag har försökt göra mitt bästa för henne och nu hoppas jag veterinärerna kan hjälpa henne ännu mer.



Sminkjante! Tack! Och nej, inte futtiga alls, jag känner din empati.



Anja! Ja, jag vet ju det egentligen, men jag önskar ju att det ska klara sig utan att behöva gå så långt. Jag har ju vetat att det har funnits en risk hela tiden efter skadan men det är trist att medicineringen vi kämpat med inte har räckt och att det nu blev så här. Man hoppades ju att det skulle lösa sig bättre. Men såklart hon klarar sig med ett öga om det blir så.



Nailtastic! Ja, det är synd om henne. Hoppas hon har det bra i sin bur på intensiven. Jag saknar henne... Jag hoppas också att hon får behålla ögat och synen. Tack för deltagandet.

Postat av: Marina
Publicerad 2010-08-25 01:01:22

Ohh nej vad tråkigt med din misse! Hoppas dom kan fixa henne så att vi får en glad Sminka här igen! Vi väntar på dig, ingen press med bloggen. Jag är här inne varje dag även om jag varit dålig på att kommentera på sistone! Kramen!

Postat av: Miss Pussy, sista natten på sommarjobbet
Publicerad 2010-08-25 02:49:49

:( :( :( :( :( :(

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-08-25 04:08:49

Voi gulle er! Stor kram från mig och Batman och krya på sig till missen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-25 07:04:00

Marina! JA, jag hoppas också. Det är så tomt här hemma med bara en katt.



Miss Pussy! precis så känner jag mig...



Badis! Tack!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-25 08:00:38

Åh stackars, stakars lilla Siri =( Hoppas verkligen att hon tillfriskanar snart! Kramar till dig som väntar och våndas!



Sminkningen är verkligen fin. Underbara färger!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-08-25 10:04:50

Jag håller tummar och tassar härifrån!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2010-08-25 10:53:03

Usch vad jobbigt med din katt! Jag håller alla tummar för att det ska gå bra för henne!



Vi klarar lite stiltje på bloggen några dagar, vi finns här när du orkar!

Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-25 13:42:41

kerstin! Tack! Jag saknar henne så... Hoppas hon mår bättre idag. Väntar på att veterinären ska ringa...



Anki! Tack! det behöver vi!



PolishPig!Det blir inte inläggsstiltje, men kommentarssvar och sådant kan gå lite upp och ner precis som läsandet av andras bloggar.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-25 21:12:55

STOR KRAM!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-26 01:04:25

Aww, stackars kisse och stackars Sminkan! Jag håller tummar och tår för att det ska ordna sig på bästa vis.

Jättefint smink!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela