Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savina Purple Confetti

Publicerad 2010-08-07 14:36:13 i Naglar - holografiska lack,


Åh, vad irriterande... Det går inte att fota det här lacket så att man verkligen ser dess sanna skönhet. Det är så himla vackert! Ett djupt rödlila med massor med holografiska glitterkorn. Ni anar inte hur det sprakar och gnistrar i solen eller i elektriskt ljus. Det är så man nästan blir bländad!

Alldeles för usla bilder... Ni ser att det är en massa glitter alla fall. Föreställ er att de är högglittriga och sprakar i alla färger. Nu medan jag skriver detta, halv elva på kvällen med en enda lampa och datorn som enda ljus så är det ändå så man nästan inte kan skriva för man bara vill titta på naglarna. Som små eldflugor, som fyrverkeri!


Ja, Purple Confetti är ett superbra och lyckat köp! Under tre dollar på 8ty8. Ett lager täcker rätt bra, två definitivt. Det torkar snabbt. Det är lite kärvt att måla med men inte så farligt som vissa av de andra Savina jag testat. Ja, jag har ett par i arkivet som inte blivit bestående manikyrer utan mer bara swatcher. Den här är dock en manikyr jag nog behåller en dag eller två. :D

Bilderna ovan är tagna i skugga. Jag målade om naglarna sent på eftermiddagen och trodde inte det skulle bli någon sol att visa upp det i, men se, det blev det! Lite kvällssol alltså, på bilderna nedan:


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-07 14:49:24

Helt vansinnigt fint! Det är verkligen svårt att fånga sådana här lacks skönhet på bilder, men jag tycker alltid att dina bilder håller en hög kvalitet.

Postat av: sara - makeupmylife
Publicerad 2010-08-07 14:55:49

vad fint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-07 15:20:31

Väldigt fint! Kan tänka mig hur det gnistrar

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-07 15:55:13

Wow! Vilket glitter :) Måste se ännu finare ut i solsken.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-07 18:05:37

Wow, vad fint. Riktig snygg, tror inte att jag har sett liknande "hallon" lack med sånt glitter!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-07 18:21:26

Det ser verkligen härligt ut! Törs knappt tänka på hur Zizzie kommer reagera när hon ser bilderna:)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-07 19:29:23

Åhhh det måste jag köpa! Otroligt fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-07 21:47:34

Ooooooooh! Aaaaaaaaahhhh! Måste haaaaaaa! ;D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-07 21:57:11

Nu har jag publicerat om lackinlägget så det går att kommentera det. Blir rätt ofta så med mina inlägg, vet inte om det är blogg.se som strular eller vad det är... :/



Jag hade det gröna lacket igår men tröttnade idag och lackade över med Nubar Wildlife ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-07 23:25:41

Nailtastic! Ja, det är helt enastående! Jag har det fortfarande och vill inte ta bort det. Det är som en ännu glittrigare och finare version av Prize från Nubar.



Sara! Ja det är det verkligen!



Kajalen! Den är helt makalös! ÄLSKAR den!



Honi! Du skulle se det nu, i dataskärmssken. Ändå en glitterbomb!



Aila! Det närmaste är nog Nubar Prize men den är mindre glittrig och blekare i bottenfärgen.



Emma! Nej, jag tänkte på Zizzie när jag provade det. Den är en klockren Zizzie-färg.



Lina! Den är så vacker! Du kan aldrig ana hur vacker så ja, köp den!



Zizzie! Det måste du nog. Prize bleknar när man ser den här. De är av samma typ men den här är liksom Prize upphöjd i kvadrat.

Vi har förresten samma problem med blogg.se och publicering. Man kan bli som tokig ibland.



Postat av: moonstruck
Publicerad 2010-08-08 10:09:13

Sugen jag blev nu då! Påminner om något Massini-lack som jag har sett swatchat någonstans...fast lättare att få tag på :)

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-08-08 11:48:58

jätte snyggt!!!vad är det för märke!?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-08 14:32:14

Moonstruck! Det här är superfint! Jag har det fortfarande!



Ingegerd! Märket är Savina.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-08 22:32:34

galet fint ju!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-09 16:41:36

Linda! Det är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela