Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savina Morning Glory

Publicerad 2010-08-03 15:43:09 i Naglar i blågrönt&turkos,


Jag fick ju hem en hög Savina lack igår och idag tänkte jag ha ett av dem. Det är redan borttaget och nytt lack är på för så himla bra tyckte jag inte det blev. Savina Morning Glory visar sig vara ett jellylack i petrolblått. Fyra lager krävs för täckning och formulan är rinnig och inte alls i min smak. Det ska bli spännande att se om de andra Savinalacken är lika eller om de skiljer sig mycket mellan varandre. Just det här är verkligen inte i rolig att lacka med och manikyren blir kladdig för en sådan som jag som inte riktigt bemästrat tekniken.


Inget fel på färgen, det är en klassisk petrolblå och den är säkert jättefin till höstgarderoben. Jag vet inte om jag kommer använda den igen, den kommer alla fall inte fram i brådrasket. Jag är lite irriterad på de många lagren och den, i och med det, lite segare torktiden. Förmodligen kan man nog kalla det för normalt på alla sätt men efter att ha använt riktigt bra lack sista tiden så känns det rätt uselt, om ni förstår vad jag menar. Nej, till kvällens kräftskiva får det bli ett annat lack, men vilket jag har valt tänker jag inte tala om. Ni får vänta till imorgon. ;D

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-03 15:49:02

Gillar färgen;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-03 15:56:58

Aila! Ja, färgen är väl okej, men det var inte så kul att måla med.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-03 16:08:17

Synd att det var så kasst att måla med, har provat några riktiga missar jag också när det kommer till formula. Färgen var fin iallafall :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-03 19:51:22

Fin färg men trist på formulan då. Hoppas du får en trevlig kräftskiva! :)

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-08-03 22:17:24

Tack Emma! =) Jo Teal är verkligen läcker! =)

Postat av: Andie
Publicerad 2010-08-04 08:37:02

Färgen var snygg, men jag kan på rak arm räkna upp en handfull liknande färger som kräver färre lager så jag tror jag skippar denna om/när jag lägger en beställning. Ska bli spännande att se de andra Savinalacken, det hade också varit roligt med en liten minirecension av deras topplack om du har lust. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-04 13:26:28

Honi! Ja, det var trist faktiskt, för färgen är fin.



Zizzie! Tack! Jo, det var trevligt!



Maria! Är osäker på om kommentaren är till mig, den om teal alltså, men misstänker att så inte är fallet. Det blir väldigt förvirrat hos oss med svar till en eller annan i den andras inlägg.



Andie! Ja, det kommer en recension om överlacket i framtiden, det tror jag, men jag har inte öppnat det än. Kör slut på en flaska åt gången oftast och nu har jag Nubar Diamont och en skvätt Seche Vite jag använder.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-04 21:50:59

Trist att höra att du inte blev jätteimponerad. Håller tummarna för att de andra Savina-lacken är bättre!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-08-04 23:32:45

Nailtastic! Ja, jag hoppas också på det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-04 23:33:30

JAg som blev anonym. Blogg.se har en besvärlig dag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela