Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sanna’s Choice och Light Lupin

Publicerad 2010-08-02 21:44:47 i Emmas FOTD 2010,

Idag har jag fått mina första paket hem till min nya bostad, ett paket ifrån Brite Bird och ett ifrån Everyday Minerals, vilket jag har firat med att leka lite med mina nya grejer. Från Brite Bird kom den urfina paletten Sannas Choice och den underbara highlighter Light Lupin, samt ett prov på skuggan Belle Bird. Från Everyday Minerals kom bara massa basgrejer, och dessutom endast prover. Ganska trist paket alltså, men ack så bra grejer att ha. Hur som helst så bestämde jag mig för att kasta mig över mina nya prylar och göra en liten sminkning på kvällskvisten. Alla skuggorna i paletten har jag använt, samt min nya fina highlighter. Belle Bird får vänta till en annan dag, men det ska bli spännande att testa den också.

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Fawn Intensive

Concealer: Make Up Store Cover All Mix Set

Puder: Everyday Minerals Kaolin Powder Sunlight

Rouge: Make Up Store Wonderblush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Brite Bird Eye-Ka-Ching!, Shady Mermaid och Purple Chopper

Highlighter: Brite Bird Light Lupin

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Face Volumizing Mascara

Lösögonfransar: Ardell Hotties
Läppar

Läppglans: Face Backsippa

På en bas av stiftskuggan Love That Beige applicerade jag på inre halvan av ögonlocket guldkoppriga Eye-Ka-Ching! På den yttre halvan av ögonlocket applicerade jag tealfärgade Shady Mermaid och under ögat, även där på en bas av Love That Beige lade jag Purple Chopper. Kanten på skuggan suddade jag sen lite med Light Lupin på en fluffig pensel. Den skimriga skönheten fick även ligga som highlighter upp till brynen. Därefter målade jag eyeliner och mascara, fäste med darriga händer mina favoritfransar från Ardell samt duttade på lite rouge och läppglans. Jag tycker att det blev ganska fint faktiskt, bättre än vad jag trodde. Dessutom så imponerar Sannas skuggor på mig i vanlig ordning, akta er vad hon kan den tjejen. Vill ni ha kvalitetsskuggor till riktigt bra priser så ska ni definitivt spana in hennes märke här.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 21:48:45

Jag älskar första och sista bilden! Du är verkligen snygg i de bågarna och översta bilden, ja, där ser du ut som en filmstjärna! Jag gillar att ler så där lite hemligt. Sannas ögonskuggor är enastående bra och färgerna i den här paletten är så snygga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 21:54:08

Sminkan: tack så mkt söta rara du, vad glad jag blir!:D Jag älskar mina bågar faktiskt, har till och med bytt glas i dem. Sannas skuggor är fantastiska och färgerna i den här paletten tilltalar mig verkligen. den känns lite crazy fast ändå kombinerbar...

Postat av: liloo
Publicerad 2010-08-02 22:55:25

Love the combo and this look is sooo nice, love it :)

xoxo

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-02 23:42:03

Superfint :) Gillar glasögonen! Britebird skuggorna är så fina, har varit inne och kikat flera gånger.

Postat av: Ylva
Publicerad 2010-08-03 01:17:48

Förlåt men jag måste bara.. FAN vad snygg du är! Älskar de två sista bilderna, så sjukt vacker. :) Perfekt sminkning!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-03 08:37:42

Älskar make upen, och lila under ögat är så snyggt, öppnar upp på nåt sätt. Och glasögon ett kapitel för sig, passar dig SUVVE☺

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-03 09:12:42

Åh så fint! Sminkningen är fantastisk! (Jag ska också beställa de skuggorna inom kort.) Himla fin bilder i detta inlägget också. Du är ursnygg i dina glasögon!

Postat av: Timotej
Publicerad 2010-08-03 10:11:50

Wow, du var väldigt snygg.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-03 11:45:23

Bra jobbat med otroligt fina och bra skuggor! Jag stämmer in i Sminkans ord: du är så otroligt fin både med och utan glasögon. För mig som är glasögonorm är det extra roligt att se glasögonbilder ibland.



Kul att paketen hittade till den nya bostaden:)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-08-03 18:43:25

Pene Emma.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-03 19:49:35

Snygg du är! Härlig kombination och kul att få se en glasögonbild. Du passar väldigt bra i dem :)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-03 21:15:15

Jag tycker du är skitsnygg. I synnerhet med blå/teal ögonskugga, och Hottiesarna passar dig skitbra!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-03 22:28:01

vilka härliga färgmixningar! superfint! och snygga brillor oxå!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-04 21:52:22

Så himla fint! Älskar färgkombinationen!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-08-04 22:56:19

RIKTIGT SNYGGT EMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-05 20:30:22

Liloo: Thanks, I like the combo to:)



Honi: tack. vad roligt att du gör det:) Åh, du måste beställa, Sanna gör fantastiska skuggor!



Ylva: haha, helt okej:) Och tack!



Aila: Tusen tack! Jag älskar mina glasögon, tycker de är jättefina. Fast de blir ju rackarns skitiga förstås.



Kerstin: tack! ja gör det, du blir knappast besviken, det är toppkvalitet! Åh vad kul att du tycker det, tack igen:)



Timotej: åh tack, vad glad jag blir!



Sminkjante: tack! ja visst är de fina, jag älskar! ja okej, vad bra att du tycker det. och vad bra att jag vet om det. Ska försöka tänka på att fota med glasögon lite oftare när jag inte använder linser... Gud ja, dte var verkligen tur:)



Sexy sadie: tack. tror jag. Måste erkänna att jag är sämst på norska...



Zizzie: tack snälla, vad glad jag blir:)



Fia: tack Fia, du är en riktig raring! hottiesarna är bäst och snyggast, mina absoluta favoriter!



Linda. tack! ja visst är det fina färger:)



Nailtastic: tack! jag tycker med den är fin...



ewe: tack så mkt hjärtat:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-06 10:56:23

Wow, vad snygg du är!! Och alla skuggorna är grymt snygga ihop! Lovely!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-07 19:02:29

Isabel: Tack så mot raring! ja jag tycker de passade oväntat bra ihop:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela