Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Halleys Comet

Publicerad 2010-08-29 20:52:53 i Naglar i blågrönt&turkos,


Orly Cosmic Fx kollektionen innehåller många underbara lack varav ett är Halleys Comet. Det är väldigt likt Zoya Charla som jag också har men jag uppfattar nog detta som aningens grönare. Kan ju vara ljuset förstås, men ändå. Jag är inte ledsen att ha båda om vi säger så. De är båda underbara! 


Supersmidig formula, tre lager, snabb torktid, foillik yta som är helt slät. Superdupergnistrigt. Helt underbart! Det är en alldeles ljuvlig sjöjungfrublå med grön underton. Eller grön duokrom? Alla fall är det mycket grönt i den.

Ser ni hur gnistrigt det är? Min kamera är inget bra på gnister tyvärr. Jag lyckas aldrig göra glitterlack rättvisa. Men tro mig, detta är magiskt!

Vad säger ni? Om man jämför med mina bilder på Charla är det här grönare. Mitt minne säger att detta är grönare också. Men ljuset har hunnit förändras en hel del. Det skulle säkert inte skada med en jämförelse men Scrangie har ju redan gjort en.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 21:04:02

Den här var snygg! Men okej, jag har ju Charla, så jag klarar mig utan denna. Men den var sabla läcker...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-29 22:02:44

Jag blev helt kär i den här kollektionen när jag såg den första gången och nu efter alla dina notd är jag ju inte mindre sugen. Jag måste ha dem alla

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-29 22:15:48

dreggelvarning på detta!

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-29 22:22:27

Kommer hoppa denna också. Av... Pekuniära skäl, typ. ;D Men ingen ska säga att dessa inte är fina! Tyckte dock det räckte med ett, så jag personligen swappade bort min Charla.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-29 22:25:42

Som vatten i grekland på kvällen! Helt min stil :)

Postat av: Sylwia
Publicerad 2010-08-29 22:38:50

Hur många ggr per dag målar du dina naglar? :P

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-29 22:49:07

Åh vad fint!

Shit alltså vad mycket fina lack du fått hem.

Vill kommentera vartenda inlägg efter min frånvaro men nöjer mig med att skriva detta:P

Jag hoppas så att mina naglar blir bättre snart. De var ju inte i så bra skick innan flytten, men nu är de ännu värre. Jag tänker faktiskt måla mina nubbar imorgon iaf!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-29 22:51:01

Åh! En riktig skönhet den här med med! :D

Jag ska dock nöja mig med mitt Charla. Har så många andra lack före på listan just nu :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-29 23:15:54

Det ser faktiskt snäppet grönare ut! Vackert är det i vilket fall som helst!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-30 00:01:00

Magisk!

Hela den här kollektionen är så grym, ångrar inte att jag köpte alla!

Jag ska behålla denna istället för Catch Me In Your Net, den här verkar mer opak..?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-30 06:17:14

Emma! Den här är ännu snyggare än Charla!



Kajalen! Det måste du nog faktiskt!



Linda! Ja, verkligen!



feline! Har du Catch me in your net? Den har inte jag. Jag gillade verklgien Charla men den här är snyggare ändå.



Honi! Ja, kan tänka mig det!



Sylwia! Olika. Oftast en gång men swatchar jag en kollektion eller har tråkigt kan det bli fler.



Sanna! Ja, måla alla fall. Man blir lite gladare även när det är stumpar om de har en glad och fin färg. :D



Zizzie! Ja, den här är som ett Charla med en skvätt Ivanka i. Och du har rätt. Massa fina lack. Svårt att prioritera vad man vill ha i första hand.



Lina! Det är snäppet grönare. Anledning att äga båda alltså!



Andrea! Jag har inte Catch me in your net så jag kan inte jämföra så. Den är alla fall underbar så jag tycker absolut du ska ha den!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-30 09:39:30

Fantastiskt fin! Jag valde dock bort denna eftersom jag redan har CMIYN.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-30 13:17:53

Helt fantastiskt fint! Att det har en slät yta gör att det verkar ännu bättre o snyggare!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-08-30 16:38:19

Har redan Charla, men skulle kunna ha litervis av det lacket så ;) Fantastiskt vackert detta! Älskar gnistrigheten, åh.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-30 17:00:35

Skit också! Nu behöver jag ju denna ändå. Den ser ju inte exakt ut som Charla...bara extremt lik, så då skadar det ju inte att införskaffa denna också. :S

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-08-30 20:43:43

Härlig färg

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-30 20:54:43

Nailtastic! Ja, det kan jag förstå på ett sätt, men jag tror tusan det här är det bästa av alla de tre.



Kerstin! Japp! Det är skitsnyggt!



Sofia! Ja! Det är sååååå vackert!



Pamsan! Ja, båda är helt klart "nödvändiga"! ;D



Shamrock! Ja!

Postat av: Leonie
Publicerad 2010-08-30 21:19:34

Nu blev jag överrumplad - det här lacket fick mig plötsligt att tänka på ett överkast som min mormor hade i början på 80-talet.Lustigt vilka minnen ett nagellack kan dra fram :D.

Väldigt läcker färg och djup nagellacket har.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-31 18:27:18

leonie! Ja, ibland löper det iväg när man associerar till färger. Det är kul!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela