Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Lucerne-tainly Look Marvelous

Publicerad 2010-08-20 17:51:50 i Naglar i svart, grått, silver,


Här är dagens manikyr. Gunmetalgrå OPI Lucerne-tainly Look Marvelous. Onödigt långt namn så från och med nu heter den LLM enligt mig.


Det här är tre lager av ett ganska kärvt lack som har bra torktid men får en lite matt finish. Jag öste på med tre lager överlack och ändå finns en lite borstad känsla. Det är rätt snyggt dock så jag accepterar det. Det vore dock kul om man kunde variera det med en glossigare finish om man vill.


Det är ett helt okej nagellack. Det är trevligt utan att vara speciellt uppmärksamhetskrävande. Det känns lite foil-aktigt men det gillar ju jag. Det är lite lustigt att det lyckas vara så mörkt men ändå silvrigt. Som en silversked som man satt över öppen låga så den svärtats i kanterna. Vad tycker ni? Jag hade ju aldrig köpt det för svenska priser men det kan väl vara värt de knappa fem dollar man får ge på näthandlarna?


Eftersom jag var ute på balkongen och fotade så kan ni ju få se min lilla baby också. Hon är ledsen för sitt öga men betydligt piggare än i söndags alla fall. Ni ser att hon kniper ihop ögat ordentligt. Det är det skadade ögat. Men hon får sin antibiotika och sina droppar så förhoppningsvis läker jacket i hornhinnan och hon blir bra. Det kommer så klart ta tid men det är ju så. Det är värt att gå upp ett par gånger per natt om min lilla skrutta bara blir frisk och gärna utan att få synnedsättningar.

Kommentarer

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-08-20 18:30:01

Jaaa, dösnyggt tycker jag! Superhett med en så mörk metall, precis som du säger. Jag gillar när lack ser lite "rough" ut, det bryter av roligt mot det annars så kvinnliga med nagellack. :)

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-08-20 20:00:59

Jättesnyggt. Jag gillar den där "grafitgrå metallic"-färgen.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-20 20:34:52

Åh, vilken fin katt, verkligen jättefin och askgrå (hoppas jag ser rätt nu ☺). Klart hon blir bra, det måste hon, ha rjag bestämmt!



Lacket är snygg, ska nog ta och beställa nu när lönen kommer;)!



Postat av: feline
Publicerad 2010-08-20 22:52:19

Min favvo från Swiss. Tror jag. Den är ju jävligt najs i solen helt klart. (Och där röjde jag att jag är född och uppvuxen i huvudstadstrakten.)



Pussa kisse.

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-20 23:43:13

Åh lilla gumman, hon ser lite ynklig ut...

Camelot var också svullen runt ögat en gång, då tror jag att han hade rivit sig i ögat med en klo...fast det gick över efter några timmar så vi åkte aldrig in.

Jag hoppas hon blir helt återställd!!! även om det ju går att leva ett fint liv ändå som innekatt.



Jag gillar lacket!!! Det är rockigt

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-21 01:40:17

Stackarn ser så ledsen ut, hoppas det blir bra igen så hon slipper få men av det!

Lacket är supersnyggt, silverlack brukar vara lite jobbiga annars, tror jag bara har provat på dom som streakar när man målar.

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-21 09:20:27

Jag tycker det ser toksnyggt ut, kommer nog passa bra till hösten? :) Hälsa missen från mig att hon ska krya på sig fort :)

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-08-21 12:58:46

Jättecnyggt lack, kanske måste skaffa ett själv (om jag inte redan har ett liknande, måste kolla först).



Lillkissen blir säkert bra snart, hornhinnor läker fort. Jag har både varit med om det själv (återkommande hornhinnesår under ett par års tid) och haft en hund som skadat hornhinnan. Det gör ont som satan, men läker fort som sagt. Du får väl skämma bort henne lite extra tills hon blir piggare!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-21 13:58:00

Jag älskar LLM! Toksnyggt! Stackars missen, hoppas hennes öga läker snart!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-21 14:58:30

Jobbigt namn de kommit på men färgen är väldigt snygg :)



Fina kissen! Hoppas hon blir bättre snart!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-21 16:02:33

Snygg färg o finish på lacket! SKönt att höra att Lillkissen mår bättre =)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-21 16:56:50

En verkligen härlig blygråsilver färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-21 16:59:20

Viola! Ja, det är ju inte dumt med ett mörkt silverlack!



Shamrock! Ja, och den blir inte varm heller så den lutar inte mot tenn.



Aila! Tack! Ja, jag hoppas också hon ska bli frisk snart. Hon är så ljuvlig.



Feline! Jadå, ska pussa henne!



CC! Ja, men hon är inte så ledsen hela tiden. Hon vill ju leka ibland också. :D

Jag håller med om lacket, lite rockigt är det!



Honi! Ja, det är fördelen med foil, inga penseldrag!

Sirisen kommer nog snart må bättre. Vi ska till veterinären snart igen och se hur det läker.



Maria! Ska hälsa henne. Och ja, lacket är snyggt.



Lina! Skönt att höra! Jag har verkligen varit så orolig över det här men jag försöker lugna mig och se det som så att jag gör allt jag kan och veterinärerna med. Man får hoppas på det bästa.



Nailtastic! Ja, det är fint det är det. Och ja, jag hoppas också det läker fort. Tack!



Zizzie! Ja, jättelångt namn. Man orkar ju inte med så långa när man ska skriva ofta.



Kerstin! Ja, det är ett snyggt lack.Lite annorlunda från mina andra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela