Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Feisty Felicia med vänner

Publicerad 2010-08-17 18:06:53 i Emmas FOTD 2010,

I förra veckan beställde jag en Shady Lady-palett från the Balm och ni vet hur det är när man har nya grejer, man måste testa. Den här sminkningen gjorde jag således med enbart skuggor ifrån paletten. Ja jag använde ju annat smink med såklart, men skuggorna kommer alla ifrån paletten. Nu är det kanske lite tidigt att säga, men det jag har sett av skuggorna hittills har varit mycket bra, de är väl pigmenterade och bra att jobba med och dessutom så ingår det en mycket trevlig mix av färger.

Hyn

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Enrapture

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer 03

Primer: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor:  the Balm Shady Lady Feisty Felicia och Just this Once Jamie

Highlighter: Tempting Tara

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Lancôme Hypnose Precious Cells

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

 

Sminkningen är mycket enkel. På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Feisty Felicia på i stort sett hela ögonlocket och så en bit upp på brynbenet. Kanten suddade jag med lite Just This Once Jamie, som även fick ligga i övre ögonvrån. Highlighter, kajal, eyeliner och mascara och så lite mer Feisty Felicity under ögat. Jag tycker inte det blev så tokigt. Feisty Felicia är en fin skugga, den påminner mig lite om Tuch från Make Up Store, som dock är mer duochrom. Som ni ser har jag kört foundationlös igen. Jag tyckte inte det blev så tokigt här faktiskt, men visst känns det lite blekt jämfört med när man har foundation.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-17 18:30:41

Verkligen lik Tuch! Mycket snyggt och jag gillar som vanligt din topp. :D

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-17 18:40:50

Urfint, och passar din ögonfärg mycket bra! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-17 18:43:13

Jättesnyggt :) Såg Tuch på en annan blogg några dagar sen och visst ser dom lika ut.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-17 18:59:34

Vackert.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-17 19:42:21

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-08-17 19:43:27

Åh, blogg.se är alltid in my face!

Skitsnyggt! Du ser.. Sultry ut! Jag kommer inte på det svenska ordet, men sultry är du. :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-08-17 20:24:18

Jätte fint! Älskar den paletten, perfekt när man ska göra en enkel och jordnära make!

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-08-17 21:35:17

Jättesnyggt

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-17 21:40:14

Vrålsnyggt! Som den palettoholic jag är skulle jag hemskt gärna vilja se en bild på paletten om du orkar =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-17 22:02:51

Jag är helt kär i min Shady Lady-palett! Älskade den här sminkningen, Feisty Felicity är underbar!

Postat av: helena
Publicerad 2010-08-18 01:10:21

Oj, har du så fin hy utan foundation så behöver du den inte! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-08-18 09:21:42

Det blev ju ursnyggt! Ser ser verkligen så där läckert sotigt/rökigt ut! Och man ser verkligen inte att du inte har någon foundation, du har ju superfin hy! Från vilken sight beställde du paletten?

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-18 09:24:00

Ohh jag är såå sugen på den palletten, ännu mer nu!!!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-18 11:28:14

Ursnyggt! Dina ögon framhävs verkligen i den här sotningen! Och paletten ser riktigt fin ut. Jag är nyfiken på den gröna, så klart :)

Postat av: samantha
Publicerad 2010-08-18 13:01:36

vad kostar denna palett med färger ?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-18 14:51:11

Tack för bilderna Paletten ser heeeelt fantastisk ut!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-18 15:58:39

Väldigt snyggt! :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-08-18 16:44:27

Du ser bare helt rå ut. Skikkelig partysminke.

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-08-18 18:39:25

Snyggt!



Den paletten är galet bra, använde själv insane jane idag. Varmgrå perfektion!

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-18 20:01:31

Ser ut som en användbar palett :) Kostar?

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-18 20:42:44

Mycket snyggt, stilfullt och klassiskt! Du bär upp det superfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 11:44:57

Sminkan: Tack! ja men visst är den. Äsch, den trasan, det är min hemma-slapp-top i motala... Orkade inte byta om.



Miss P: tack! ja jag tycker faktiskt att den är himla bra så:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 11:56:13

Honi: Tack:) ja, de är lika. Men Tuch är egentligen finare, mer duochromt skimmer i den... Båda är bra skuggor hur som helst.



Sminkjante: Tack!



Fia: ja du, blogg.se jävlas ibland... haha, tack så mkt:)



Stehpy: tack! ja den har trevliga och användbara skuggor...



SkönaShamrock: Tack!



kerstin: tack raring:) Det var egentligen meningen att jag skulle visa bilder på paletten, hade fotat men sen fick jag bråttom och glömde lägga in dem. Bra att du påminde mig alltså:)



Nailtastic: Tack:) ja det verkar vara en himla bra palett! Har inte testat alla skuggor än, men jag är på god väg:)



helena: Tack så mkt:) Njae, det är lite upp och ner, ibland behöver jag det definitivt. Men just nu har jag en bra period:) Sen ser min hy alltid extra bra ut här för att blixten fräter ut en del ojämnheter...



Marina: Tack så mkt:) ja jag säger som till helena, det är lite upp och ner men just nu ganska upp:) jag köpte min palett på eleven. Den är billigare hos Inezza men där är den tvärslut och jag tror inte de får in den igen...



Emma: ja det är en fin och bra palett så det förstår jag:) Jag har varit sugen på den ett tag med. Köpte efter att jag sett en sminkning hos LGB med den i veckan. Fick lite brådis då jag insåg att de nog började ta slut lite här och där...



Isabell: tack så mkt:) Ja det är en fin palett. ha, klart du är och jag med såklart! Kommer en sminkning med den gröna lite senare, jag testade den igår...



samantha: 390 kronor gav jag hos eleven.se. Den har varit billigare hos inezza och strawberrynet men där är den slut och det är nog tveksamt om den kommer in igen då den är slutsåld på the balms hemsida...



kerstin: ja visst är den superfin:)



Zizzie: tack!



anonym: Åh tack:)



Desirée: Tack! ja visst är den himla bra1 Har inte testat Insane Jane än, men det kommer...



CC: Ja det är det verkligen, den har lite av varje. Jag betalade 390 kronor hos eleven.se. Hade jag varit snabbare på att bestämma mig kunde jag köpt den för 309 hos Inezza, men där är den slut nu...



Linda: tack så mkt snälla du:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-24 00:27:47

Riktigt snyggt! Vilken fin palett!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-24 19:02:22

Linda: tack så mkt. Ja den är jättefin. Särskilt nu till hösten tror jag att den kommer vara kanon...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela