Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Free Love

Publicerad 2010-08-01 23:39:15 i Naglar i orange,


Jag har ägnat kvällen åt att prata med Emma i telefon. Vi diskuterade bland annat nagellack, så klart, och diskuterade färgen orange. Jag har ju utvecklat en lite udda kärlek till orange på naglarna och har det senaste året skaffat mig en himla massa lack i orange. Det är lite nytt för mig som skydde alla varma färger förr. Hur som helst, jag berättade då för Emma det jag nu ska berätta för er. Hey Doll var för tråkig i regnet nu i eftermiddags. Jag kände att jag behövde något annat så naglarna lackades om och nu bjuder jag er på dagens midnattsinlägg. Det är lite regniga bilder mot en grå himmel men på ett lack som i sanning glöder!


China Glaze Free Love är en mellanorange skönhet som kom med Retro Diva kollektionen hösten 2009. Det är så vackert! En inre glöd tycks lysa upp det och man kan inte sluta titta på det där det lyser på fingertopparna. Lyser utan att vara neonigt eller grällt. Det är en behaglig nyans av orange. Mjuk till och med, men ändå kraftfull. Det är som en hel tub med vitaminer och en varm kofta på samma gång!


Det är synd att jag inte kan ta någon solskensbild idag för lackets skimmer är fantastiskt. Hela Retro Diva är värd att ägas så glöm inte bort den även om den är "gammal". Mer passande höstlack kan jag knappt föreställa mig. Den här till exempel får mig att tänka på hemstickade halsdukar och höstpromenader i parker där trädens löv bytt färg och det duggar lite, men inte på ett obehagligt sätt. Sen, när man kommer hem, kryper man upp i soffan med en stor kopp kanelte och myser medan regnet ökar lite i styrka och dropparna slår mot fönsterrutan. Hm... Kanske är det därför jag plockat fram den idag, en regnig dag. I alla fall är det en särdeles fin orange och den är dessutom supertäckande, ett lager räcker, glansig och torkar fort. Ett perfekt lack!

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-02 00:16:54

En riktigt brandgulsorange skönhet :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-02 08:25:41

Hmmm nu börjar jag ångra att jag inte skaffade något ur Retro Diva förra året....Hade tänkt slå till på Let's Groove men denna får nog slinka med också! Otroligt fin!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-02 08:39:04

Free Love är så vacker! Ett måste för den som gillar orange! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 08:46:22

Honi! Precis!!



Lina! Ja, det får du göra något åt! Let's groove, Stella, den här, Cords, Short&Sassy, Thunderbird och Drive in måste du ha!



Nailtastic! Ja, den är helt underbar! Och så himla bra att lacka med!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-02 10:53:01

Mycket snyggt! Nästa gång jag beställer lack ska jag spana lite extra på Retro Diva-lacken.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-02 11:01:37

Ja, den här var finare än gårdagens tråkmåns;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 11:08:30

Kerstin! Gör det!



Aila! Tekniskt sett är det gårdagens. Jag lade till och med ut det före midnatt. Idag är jag vampy!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-02 12:49:01

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-02 12:50:41

Fasen jag kom emot knappen:P



Åh vad fint! Jag önskar att orange kunde se sådär bra ut på mina fingrar!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-02 13:46:10

åhhh älskar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 16:06:34

Sanna! Det måste det ju kunna göra? Jag har ju rosa små prinskorvar till fingrar och du har väl lite varmare underton?



Linda! Ja, jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 18:43:02

Det ser faktiskt okejfint ut. Vackert glow precis som du sa. Fast orange är iaf ingen hit om du frågar mig, iaf inte på nagellack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 19:54:40

Emma! Du ser! Snart är du omvänd och älskar orange!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 21:55:19

Never in my life...

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-08-04 23:15:13

Åhhh vilken fin färg :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-04 23:35:17

Emma! Vi får väl se...



Hanna! Ja, det är det verkligen! Lysande och härlig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela