Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Seductive Red

Publicerad 2010-04-20 17:08:20 i Naglar i rött,


Mer rött, mer Nubar och mer från arkivet. Nubar Seductive Red från den nya röda kollektionen Risque Red är min absoluta favorit av de lacken, alla fall av de jag själv har. Det här är min sorts röd, ganska kall i tonen och med otroligt fint skimmer i magenta och blått. Det är så vackert och passar perfekt mot min hudton och till min smak. Jag är utan tvekan förförd!

Dessvärre är det här bara en serie swatchbilder, jag har inte burit lacket någon längre tid, något jag tyckte var väldigt synd när jag tog bort det för att testa nästa lack i serien. Den här kommer jag absolut bära i framtiden! Sen känns den inte så unik kanske, men hur lyckas man göra ett unikt, rött, skimmerlack nu för tiden?
Något som är unikt är de lysande egenskaperna vid lackningen. Det täcker mer ett lager. Det är perfekt formula som inte droppar eller rinner eller har någon annan egenhet för sig, utan det bara glider på nageln och sitter snällt där. Det torkar fort. Här ser ni faktiskt två lager, men det var för att se om det andra lagret skulle göra någon skillnad, och det gjorde det inte på mina korta, små naglar. Helt enastående lack ur den synvinkeln alltså.

Jag är ju, som ni vet, svag för de lite rödbetsröda tonerna på lack och här är det absolut en sådan ton. Det är inte rent rött alltså. Om ni klickar upp detaljbilden så ser ni det blå och magentarosa skimret och jag tycker alla bilderna väldigt väl visar färgen på lacket. De flesta är tagna i fönstret men inte direkt sol, några är tagna i solljuset.


Mer bilder, från maj 2010, den här gången med två lager lack.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-20 21:45:18

Vi är verkligen inte överens du och jag. Jag minns att du har pratat om hur mkt du gillar detta lack men jag är faktiskt inte alls så förtjust. Det är för mkt rosa, gillar inte rödbetor. Sen är det ju ett vackert lack alltså, inte fult, men heller inget jag känner sug efter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 08:48:03

Emma! Ja, vi är olika. Men, vi har så olika färger också. Till grisskära små fingrar passar rödbetor perfekt! :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-22 01:07:47

I like it!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-22 05:57:55

CC! Ja, visst är det fint!



6+

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-22 09:05:37

Detta röda va supersnyggt verkligen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela