Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Lemon Sorbet

Publicerad 2010-04-01 07:46:35 i Naglar i gult,


Det finns bara ett gult lack som jag faktiskt tycker är vackert, Nubar Lemon Sorbet. Det är en ljuvlig ljusgul nyans som faktiskt är både smickrande och behaglig att titta på.

Att det är ett av Nubars krämlack gör inte saken sämre! Det här är två lager av lacket och det torkar fort och det har vacker glans. Det är självklart lättapplicerat och penseln passar mig perfekt. Säg inte annat än att det här är det mest perfekta av påsklack! Som små kycklingar blir mina naglar! Okej, inte duniga eller pipande, men samma mjuka, fina nyans av gult!

med tiden mörknar lacket något men det är alltid ljusgult.
Jag är så glad att jag har det här! 99 kronor tror jag det kostade när jag köpte det hos Nail Shop, men det går även att beställa från bland annat Nail de Royal.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-01 08:59:33

Åh vill ha :o) Är så sugen på ett krämigt gult men väntar nog på VLD´s minisar och ser om det är ngt att hänga i granen.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-01 09:02:53

jag brukar ha svårt för gula lack men denna verkar vara helt underbar, vaniljsås får den mig att tänka på ...kopnstigt att man kan associera smink med mat haha :D

Postat av: Ebba
Publicerad 2010-04-01 09:36:15

Skitsnyggt! =)

Det blev jättefina bilder också. ;-O

Glad påsk// Ebba

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-01 09:39:53

Det är verkligen både fint och påskigt =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-01 09:41:58

Det är faktiskt ett vackert gult lack. Och även hyfsat klädsamt. Har du åkt till landet nu? Var jättelänge sen vi pratade ju, svårt med timingen:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-01 11:37:47

Linda! Ja, jag förstår det. Men jag kan säga att Lemon Sorbet definitivt har de där lackegenskaperna man önskar sig! Det är ljuvligt! Sen vill jag med titta på VlD Cheesecake.



Nicole! Ja, jag förstår associationen till vaniljsås. Den är härligt ljusgul!



Ebba! Tack! JA, det är ett vackert lack!



Kerstin! Det är i och för sig alltid fint, ett härligt vår- och sommarlack, men absolut perfekt till påsk! Du skulle nog gilla det, pastellflicka!



Emma! Ja, vi missar varandra grovt just nu, vilket är tråkigt. Hoppas vi hittar varandra snart.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-04-05 11:20:37

Riktigt härligt påskigt! Det ser rätt så likt ut CG Lemon Fizz.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-05 15:43:15

Emma! Det är säkert likt Lemon Fizz, men jag kan inte jämföra då jag inte har LF. Jag är personligen inte så förtjust i krämlack från ChG då de tenderar att torka rätt segt och ofta kräver fler lager för full täckning så jag vägrar köpa deras Up and Away lack. Kan ju vara elakt och fördomsfullt av mig men så är det nu alla fall. Ljusgult är dock en härlig färg! Fram för mer lack i den nyansen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela