Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Knight’s Armor

Publicerad 2010-04-08 16:55:08 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Här kommer ett av lacken från Nubars nya gråa kollektion, Fortress. Lacket heter Knight’s Armor, är det första jag testar från Fortress-kollektionen och det är så snyggt! Jag bangar nästan alltid glitterlack för att jag tycker det är en sån extrem plåga att bli av med, men när jag såg detta på bild skrek det omedelbart mitt namn. Och jag hade sån rackarns tur att Sminkan gärna skickade det vidare till mig då hennes stackars nagelband var helt utmattade efter alla Sparkles, hurra hurra!

Knight’s Armor består av ganska grova lite fyrkantiga glitterkorn i en svart bas. Jag äger inte ett enda glitterlack med svart bas men jag tycker verkligen att idén är genial. Lacket är liksom blingigt men samtidigt lite tufft och ruffigt, en perfekt kombination. Det här lacket är så partysnyggt att jag nästan har dåligt samvete för att det bara får plugga, sova och vara i stallet, på sin höjd blogga lite och sminka mig kanske. I alla fall, jag gör inget kul, men det är ett väldigt snyggt och roligt lack! Lätt att måla med var det också, två lager ger perfekt täckning och jag har ett lager av Nubar Diamont ovanpå lacket, förutom tumbilden och den mittersta på treraden, där fotade jag innan jag hade applicerat överlack. Det är inte slätt men det är snyggt och glansigt i alla fall så jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker att det bidrar lite till den ruffiga känslan och jag gillar den. Dessutom så vill jag ha så lite överlack som möjligt för jag är övertygad om att detta lack kommer vara en bitch att få bort. Men den dagen den sorgen. Det får hur som helst sitta några dagar till, dels är det ursnyggt och dels vill jag skjuta upp den hiskeliga borttagningen.

Ifall ni blir sugna på att köpa en egen flaska av Knight’s Armor så kommer de säkerligen att finnas för försäljning hos Nailshop som är en svensk återförsäljare av Nubar. Är ni sugna på att beställa Nubar tycker jag även att ni bör spana in Nailmail, då nästa månads utskick kommer att bli just Nubar och det då finns möjlighet att shoppa från ett stort antal av deras nyare kollektioner.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-08 17:08:56

Jag har beställt det här från Nailmail, det är det finaste lacket i Fortress-kollektionen tycker jag. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-08 17:20:21

Nailtastic: jag tror inte att du kommer bli besviken, det är verkligen otroligt snyggt och coolt! Ja, det kan jag nog vara böjd att hålla med dig om. Fast Silver Sword ser himla läcker ut också, jag ser fram emot att testa den. Överhuvudtaget så gillar jag grått, så jag tycker att detta är en trevlig kollbektion. För att inte tala om Risque Red, gud vad jag älskar rött skimmer! Ska sätta klorna i ett av dem när Knight's armor åker av...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-08 17:25:44

En jätte bärbar glitterriddare! Både diskret och over the top med ett grått glitterlack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 17:44:40

Otroligt snygg! Ångrar lite att jag lät honom gå... Så vacker, så vacker!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-08 20:49:14

Grymt snyggt!

Jag vet tyvärr inte vad det knallrosa lacket hette, det var nageltanten som målade på det och jag kände inte igen märket :/ Ska komma ihåg att fråga nästa gång jag är där. Närmaste jag kan komma på i jämförelse är OPIs Kinky in Helsinki...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2010-04-08 21:17:27

Wow, wow! Måste ha! Jag blir helt till mig. Hoppas Kajalpennan fixar ett. ;-)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-08 21:29:29

Den här typen av lack är ju så snygga, men ska jag vara ärlig drar jag mig emellanåt för att måla med det för ooohhhh vad jobbigt det är att ta bort, men snyggt är det ju verkligen. Fortress kollektionen är verkligen grymt läcker.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-08 22:10:38

väldigt fint, och coolt =)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-09 09:13:04

Tufft och rockigt! Skitsnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-09 12:01:26

badis: det har du alldeles rätt i:)



Sminkan: ja jag förstår det. Men du får tänka på hur fint det är på mig och hur glad jag är över lacket...



Zizzie: ja visst är det. nej okej jag förstår. Jag blev nyfiken bara. Har nog knallrosa lack så att jag klarar mig egentligen...



Fåfängan: Haha, ja det måste du nog:)



Fru Choklad: Det är ursnyggt, men jag är precis som du, bangar ofta glitter för jag vet ju vad som komma skall. Hoppas att detta ska vara lättare då det är i en färgad bas, men det är kanske bara önsketänkande...



kerstin: Det tycker jag med:)



Ninni: Ja precis så tycker jag också.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-09 12:53:59

Grymt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-09 15:29:03

Sminkjante: Ja det är ordet det:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela