Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Marcia Overstrand

Publicerad 2010-04-19 08:02:59 i Boktema 2010,


Vilken tur att jag förberedde mitt boktema för flera veckor sedan eftersom jag fortfarande är sjuk. Lite otur dock att jag glömt hur det var jag gjort eftersom jag visade en arkivsminkning även igår som var mycket lik den här. Nå, det blir så ibland. Min tolkning av dagens boktema är alltså detta.

Septimus Heap får ju lära sig magi av övermagiker Marcia Overstrand. Det är en fantastisk kvinna. Viljstark, envis och inte särskilt lyhörd men med ett väldigt gott hjärta och en stor passion för spetsiga skor i pytonskinn. Den passionen kan väl alla kvinnor identifiera sig med, särskilt som det inte är någon ormjakt som försiggår utan skomakaren har sin pyton enbart för Marcias räkning och varje gång den byter skinn blir det ett nytt par skor. Att Marcia är ganska självcentrerad märker vi redan här för skomakaren är inte så road av att behöva ha en stor pytonorm som sällskap, men sånt är livet. Marcia är ju en högt värderad kund...

Förutom sin passion för skor så älskar Marcia det som är lila. Hon är klädd i lila, hennes dörr är lila, ja, lila är liksom hennes signatur i livet. Det är också lila som är magikernas färg och när Septimus blir magikerkandidat (den yngste någonsin!) får han lila band att fästa på sin gröna lärlingstunika. Alltså har min tolkning fått bli skapad med en massa lila ögonskuggor. De gröna linserna kom fram för alla som är magiker får gröna ögon. Lysande gröna precis som mina linser! Så jag tror jag är väldigt nära hur Marcia faktiskt ser ut på riktigt i den här tolkningen.

Dignity som grund. Därefter två lila skuggor från Coastal Scents på locket och Lancomes Color Focus Electric Dream i globlinjen. Som highlighter användes dels Grifter från Urban Decay och dels June från Makeupcosmetics. Grön eyeliner längs övre fransraden men den målade jag över med svart efter att jag fäst lösögonfransarna. Under ögat är det Covet från Urban Decay. Lösögonfransar i svart och lila. De är köpta från ebay.
Slutligen tog jag Emmas idé om ormskinnsmunnen och gjorde en som skulle bli svart och lila, eftersom Marcias pytonskor är lila. Tänkte inte på att lila ovanpå svart kan bli blått. Men så blev det...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-19 08:52:21

Åh så fint! Färgkombon på ögonen är enastående, och munenn är hur cool som helst!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-19 10:09:49

Underbart, precis i min smak. Läpparna är otroligt läckra.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-19 10:10:20

Jag har missat att du är sjuk. Krya på dig.

Postat av: badis
Publicerad 2010-04-19 10:52:18

Gud vad snyggt, läpparna ser precis så ormiga ut som de bara kan! Krya på dig-kramar från mig och Batman!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-19 11:21:35

Sjukt jäkla snygga läppar! grymt impad!

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2010-04-19 12:10:23

Vilken häftig mun! Hur i hela friden bar du dig åt?

Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-19 12:15:40

Din tolkning är fantastiskt snygg och munnen är verkligen otroligt cool! Tror att Marcia hade varit mkt belåten med denna tolkning, hon hade nog gärna velat se ut så här:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-19 13:58:58

Kerstin! Tack så mycket!



Sminkjante! Tack! Roligt att höra! Och tack för omtanken!



Badis! Läpparna blev rätt roliga! Tack för krya-hälsningen. Gör mitt bästa... :D



Stephy! Tack! Vad roligt! Det var rätt lätt att göra läpparna men det ser ju avancerat ut.



Kabuki-Emma! Jag använde min gamla spetshandske. Det var inte så svårt faktiskt.



Emma! Jag är glad att du tipsade om att jag skulle göra en orm-mun. Det gjorde det hela lite roligare. Tror också Marcia varit nöjd.



Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-19 15:12:45

Riktiga häftiga läppar!! Och sminkningen var som vanligt skitsnygg :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-19 16:41:54

Jätte fina färger och grymma läppar! :D

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-19 16:47:57

Vad häftigt och läpparna var superkoola ☺!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-19 16:54:18

riktig snygg ögon make men super heta läppar älskar det!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-04-19 17:29:15

Århundradets coolaste läppar! :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-04-19 19:09:10

Wow vilka snygga læppar :D Ursnyggt!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-19 20:04:12

Fy fasen vad ballt att du slängde in grönt ihop med det lila, den måste jag kopiera, fast jag vågar kanske inte lika färgstarkt som du (är mycket fegare), men kombinationen är hysteriskt snygg!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-19 20:25:34

Vilken mun!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-19 20:37:27

Suss! Tackar!



Vanessa! Tack! Kul att höra!



Aila! Ja, läpparna är rätt fina! :D



Nicole! Visst blev munnen lyckad!



Veronica! Kanske inte århundradets snyggaste, men det blev lite ormlikt och riktigt coolt!



Honi! Ja, och det var så lätt! Bara att plocka fram en spetshandske och rocka loss!



Ninni! Äsch, du vågar visst! Kör hårt! Man kan ju ha mindre av allt bara.



Linda! Tack!



Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-19 23:29:55

Fy fasiken va läckert! Den munnen är det häftigaste jag sett på länge! Hur har du gjort?? Ögonen är otroligt vackra också... du är så otroligt duktig på att blenda och få mjuka övergångar, man ser ju inte när den ena färgen slutar och den andra börjar... snyggt!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-20 08:59:22

Wow, vad läckert! Älskar läpparna! Och grönt och lila är jäkligt snygga ihop.

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-04-20 12:08:15

Himmel vilka läckra läppar! Love it! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-20 14:11:29

Marina! Mönstret gjorde jag med en spetshandske. Tack så mycket! Roligt att du gillar!



Isabell! Ja, läpparna var roliga!



Karusell! Tack! Kul att höra!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-20 15:06:13

Otroligt läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-20 17:09:17

Sanna! Tack!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-04-24 21:14:43

Ohh, läpparna är ju ascoola! Snyggt!

Och krya på dig!

Postat av: M.E.O
Publicerad 2012-03-31 20:09:22

Nice sminkning!Jag gillar också Septimus Heap böckerna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela