Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönt med flakes - lite vår!

Publicerad 2010-04-15 06:59:10 i Naglar - flakes,


Ja, här har ni nu en grön manikyr i två delar. Jag började med vackra krämlacket Green Tea från Nubar. Det är ett utmärkt lack, lätt att måla med och med full täckning efter ett lager. Självklart kunde det vara nog bara med det, men den här gången slog jag till på lite flakes också.


L.A. Girls Rock Star nail lacquer i färgen Crowd Surfing. Ett skirt ljusgrönt lack med flakes i guld och skimmer i aqua.


Flakesen är mindre än i t.ex Nfu Oh-lacken och ganska glest förekommande. Här har jag två lager av flakelacket för att få så pass mycket glitter att det är jämnt spritt på naglarna.


Jag tycker det blir ganska fint så här men det är inget lack att brottas med på egen hand. Alldeles för skirt då, tycker jag. Fast i ärlighetens namn har jag inte testat hur många lager som krävs för full täckning.
Flakelacket är köpt från www.cherryculture.com som är en jättebra nätshop med snabba leveranser.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-15 09:45:05

Redan innan jag sett bilderna gjorde rubriken mig glad Grönt flakes! Wowho. Fin layering.

Postat av: kertin
Publicerad 2010-04-15 09:52:45

Jättefint! Jag blir sugen på fler påskägg =)

Postat av: Karin
Publicerad 2010-04-15 11:07:41

riktigt coola!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-15 12:50:25

Väldigt snygg kombo! Köpte aldrig Crowd Surfing pga skirheten, tänkte inte på att man ju alltid kan ha dem till layering. :-9

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-15 12:52:38

Sminkjante! Ja, visst är det en söt manikyr!



Kerstin! Den är sen innan påsken faktiskt, men hann inte publiceras i yran av alla andra nagellack. :D



Karin! Tack!



Nailtastic! Nej, jag ser den som samma typ av lack som Nfu Oh. Skulle inte ge mig på dem "ensamma". :D

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-04-15 14:25:28

Jag älskar flakes, och ovanpå det fina, gröna lacket blev det jättesnyggt! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-15 14:34:09

Det här var en fin kombination. Dessutom så var flakesen rätt speciella. Alltså avvikande från Nfu OHs ständiga färgkombi.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-15 19:52:11

Vad häftigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-15 21:49:17

Josephine! Ja, det är inte så tokigt!



Emma! Ja, det är faktiskt lite annorlunda. Trevliga!



Ninni! Ja, tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela