Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Festmanikyren

Publicerad 2010-04-11 10:16:56 i NailArt,


Till den turkosa festsminkningen skulle man ju kunna tro att jag hade turkosa naglar. Så var dock inte fallet för när naglarna fixades hade jag en helt annan plan än när jag sminkade mig. Som ni vet blev det en tredje plan när jag klädde mig så inget lyckades höra ihop helt men ändå blev det rätt bra som helhet.

Konadstämplarna får rätt sällan komma fram och leka, tyvärr. Dels för att jag tycker det är kladdigt och jobbigt och dels för att jag allt som oftast får göra om hela manikyrer för att jag misslyckas. Igår med. Första planen var ljusgrå Marble Tower med svarta stämplar. Det skulle anspela på den spetsklänning med silver underklänning jag hade tänkt bära som plan ett. Alla stämplarna blev dock sneda och vinda och jag blev arg och fick börja om. Exakt samma manikyr två gånger i rad är inte min grej så jag beslöt att invertera klänningen och ha svart i botten och silver på. Sen tänkte jag att mörkgrått säkert kan funka för dels vill jag prova alla Nubarlacken jag fick hem, dels är de bättre än alla mina svarta (utom Dark Castle då, som jag så klart kunde tagit om jag tänkt till) för de täcker med ett lager och torkar fort. Det kändes rätt viktigt när förmiddagen raskt försvann och jag satt med tofs på huvudet och omålade naglar och förväntades vara festfin efter fyra när den första champagnekorken skulle smälla och snittarna åka fram.
Alltså valdes Stronghold.

Jag har ingen aning om vilken platta jag använt. Det hittar ni säkert själva. Det är alla fall ett av mina favoritmönster. Jag får skarva lite, så klart, trots mina mininaglar. Inte på alla men ändå. Tycker skarvarna blev okej, men det är klart, är man symmetrifreak så skulle man börja gråta om man tittade noga. Jag är nöjd alla fall, det är det viktigaste. Lacket jag stämplade med är Millenium från China Glaze.

Kommentarer

Postat av: johanna
Publicerad 2010-04-11 12:49:23

vart kan man få tag på konadstämplar? Jag skulle gärna vilja ha, men jag hittar det ingenstans :(

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-11 13:22:37

jag tycker att det blev en skitsnygg manikyr, väldigt lyckad! men trist att du var tvungen att börja om. Konad är nog inget för mig, jag har inte tålamod för att behöva börja om.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-11 16:09:39

Väldigt tjusigt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-11 17:04:23

nice:)

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-11 17:53:21

älskar det där mönster, å hatar att ja inte äger den plattan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-11 21:24:47

Johanna! Jag har nog köpt i webshoppar. Finns både svenska och utländska webshoppar som har deras stämplar. NagelShop är en av mina favoriter för konadgrejer. Här är länken: http://www.nagelshop.se/catalog/index.php?cPath=21&language=sv



Emma! Nej, jag vet. Inget för mig heller egentligen men nu har jag lite av en nytändning. :D



Nailtastic! Det funkade alla fall för tillfället! :D



Sanna! Tack!



Suss! Ja, det är ett av de bättre mönstren!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-12 11:14:37

Jättesnyggt!

Postat av: Sofie A
Publicerad 2010-08-13 14:49:48

Hej..När man beställer ett sånt set på deras hemsida så får man ju med några flaskor med så kallat speciell nagellack..Men min fråga är om man kan använda vanlig nagellack till dom stämplarna??

Skicka gärna svaret i ett mejl till mig!!

För du kan väl se mig e-postadress eller??

Och kan du inte det så får du svara häbland kommentarerna!!



Tacksam för svar!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 00:16:17

Sofie! Ja, man kan använda vanligt nagellack. Det har jag ju gjort här.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela