Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Decadence

Publicerad 2010-04-08 10:32:40 i Naglar i blågrönt&turkos,


Bariellelacket Decadence kom hem till mig med Nail Mail förra månaden. Jag har varit helt osugen på det trots att Emma varit lyrisk och sagt att det är sjöjungfrufärgat. I flaskan lockar det mig inte alls trots skimret. Men, igår bestämde jag mig för att prova det och slet fram flaskan ivrigt påhejad av Emmisen.


I lampljuset igår tyckte jag det blev otroligt vackert men jag måste säga att det inte alls är lika fint i dagsljus trots solsken och hela middevitten. Jag gillar att det, i lampljus och lite dunkel, får en aningens grön flash som Butter Londons Thames ungefär, men i dagsljus ute blir det ganska intetsägande turkost bara.
Här ser ni det i sol vid fönstret, i skugga ute och i indirekt ljus i norrfönstret.


Lackegenskaperna är dock kalas! Ett lager ger hyfsad täckning, nöjde mig med ett tjockare lager på alla naglar och Poshés överlack fick det att torka på rimlig tid om än i nte så fort som jag hade önskat. Tog nog en halvimme minst innan lacket verkligen blivit beröringsbart. Två tunnare lager kanske hade varit bättre alltså, men jag vet inte eftersom jag gjorde som jag gjorde.


Ytan på lacket känns glaserad och härlig. Jag gillar verligen hur det blir på nageln. Mycket trevligt ur den synvinkeln alltså. Och som sagt, inne, i halvdunkel, är det underbart vackert. Kanske ett lack för vinterbruk?
Bilderna är tagna i lite olika ljusförhållanden ute, både mot snö, fjolårslöv och himmel. Ni ser att det blir ganska platt? Synd att jag inte kan fånga den gröna ton som väcks i det i sämre ljusförhållanden.


Nu är det dock inte vinter utan vår. Tänkte bjuda på lite bilder från trädgården. Grönsiska , rödhake, krokus och våriris!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 15:44:38

Nu ska det funka att kommentera också!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-08 16:03:39

Vilka härliga vårbilder!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-04-08 16:16:46

Tänka sig, jag tyckte precis tvärtom när jag bar lacket. I lampljus tyckte jag att det såg ut som ett ordinärt grönt lack och i dagsljus blev det till en unik skönhet. ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-08 17:23:58

Den där lilla tippan är urbota söt <3 Tror också att det här turkosa lacket kommer till sin rätt bäst på vinterhalvåret, det vore den första turkosa tror jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-08 17:29:51

Jag tycker att Decadence är underbar faktiskt. Ska ha den på tårna tror jag, det kommer bli fint. Då blir jag nästan en sjöjungfru dessutom:)

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-08 20:47:12

Jag tycker det var jättefint...o vackra vårbilder :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-08 21:24:31

<3 underbart färg! Och fina bilder!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-08 21:33:16

Jag är ju helt nöjd om det "bara" är turkost, men förstår vad du menar. Ibland vill man bara ha nått MER av ett lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 21:50:48

Sminkjante! Ja, visst är det! :D



Anki! Ja, jag tycker ju bara det gröna kommer fram inne i lampljus och det är ju det jag vill åt. Turkosblått, osm det blir ute, är inte så kul enligt mig. Sen blir det lite "matt" på något vi, i solen. Speciellt när man har L.A Girls Head Banging i färskt minne. ;D



Badis! Ja, jag ska nog spara det till den mörka årstiden!



Emma! Du kanske fick en mer grön än jag fick. Kanske är fel på min helt enkelt. jag tycker den är trååååååkig. Eller inte inne på kvällen då.



CC! Ja, våren är definitivt fin! Lacket är väl okej, men inte så himla enastående direkt.



Linda! Din lilla turkos-tok! ;D



Fru Choklad! Ja, det är ju så. Turkost har jag snyggare lack som är, som Ben Her från Misa. Jag ville åt den gröna tonen och glaskänslan men den faller som sagt i solen.



Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-09 08:22:07

Vilka härliga bilder! Både på lacket och trädgården =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-09 10:01:40

Jag älskar dina naturbilder!!!

Jag erkänner att jag är helt kär i en bild som du tog på en fågel som satt på en ros för någon sommar sedan. Ska leta...här: http://sminkan.blogg.se/2008/july/dating-a-royal-ii.html

Har du den i större format, så vill jag så gärna ha:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 10:19:03

Kerstin! Tack så mycket!



Sanna! Jag ska kolla om jag har den större. Borde ha någonstans, men det kan ta ett tag innan jag orkar leta i alla gömmor. Har alla bilder spridda på USB-minnen, externa hårddiskar och så.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela