Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma i Stockholm

Publicerad 2009-09-13 10:02:46 i Emmas FOTD 2009,


Världens vackraste Emma, och trevligaste också för den delen, är här och hälsar på. Det är jätteroligt och vi har spenderat timmar med sminkprylarna i badrummet. Igår såg Emma ut så här. Om ni undrar varför jag, Sminkan, skriver så  är det för att det här blir mitt första inlägg i hennes kategori eftersom jag sitter vid datorn och hon just nu förbereder sin frukost.

Så här såg hon alltså ut igår, min Emma.
Det är en bas av Too Faced Shadow Insurance. På inre halvan av ögonlocket har Emma lagt Chromed in Between från Brite Bird. På yttre halvan ligger sedan en eyedust från Face, Oriental, i mörklila. De båda skuggorna blendades ihop så de blev skarvlösa. Därefter lade Emma en aningens Honey från Urban Decay allra innerst i ögonvrån och så highlightade hon med en skugga i benvitt från Tigi.

En eyeliner målade hon sedan längs övre fransraden med Macroviolet från MAC. Ögonfransarna fick färg av Max Factor Masterpiece Beyond Length, den svarta delen. Ögonbrynen fylldes i med en brynpenna från Clarin.
Resten av ansiktet kommer här i en lista:
Wet'n'Wilds mineralfoundation "Fair".
Intensive Medium consealer från Everyday Minerals.
Select Cover Up nw20 under ögonen.
Puder från Elemental Beauty, matte.
Mac Mineralize Blush "Gentle" på kinderna.
Läpparna målades med Clarins smala läppstift i färgen "Frosty Peach".

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-13 10:52:46

Hon är ju söt som få! Va roligt, hoppas ni får en mysig frukost ihop!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-13 13:02:48

ååh hon är ju så fin emma :D Hoppas ni har det bra :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2009-09-13 13:21:16

Vad fiint!! Jag funderar på att köpa sigma-borstarna. Är dom värda att köpa tycker du? Jag har väntat på recensionen, ifall att! :))

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-13 16:10:41

Åh Emma så fin du är!!!

Den sista bilden är underbar<3

kramar till er båda:)

Postat av: VivianN'
Publicerad 2009-09-13 16:57:35

heyy! :)

vet du något som är bra för håret?

mitt hår är skit slitet och jag undrar om du vet något som är bra!

det gör jätteont när jag ska borsta igenom mitt hår och mina toppar trasslar jämt ihop sig. Jag vägrar toppa mitt hår för då måste jag klippa bort typ 1 dm och det vill jag VERKLIGEN inte!

så jag uppskattar verkligen om du kan ge mig några tips om det ! (:

kram!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-13 17:49:41

Vackert som alltid!

Kul att ni äntligen fick träffas :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-13 18:49:40

Sjukt kul att du skriver hennes inlägg :)

Det var jättesnyggt, och jag gillade blandningen av märken!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-09-13 19:26:07

Vilken annorlunda Emma, leende och i mjukt ljus. I like it! Vad fint att ni har så roligt!

Postat av: Ida
Publicerad 2009-09-13 23:22:04

Gud vilka snygga bryn Emma har! Fierce! :)

Postat av: badis
Publicerad 2009-09-14 09:02:08

Min Emmafavorit hittills! Gud vad söta foton och skoj att ni får gunkpyssla ihop.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-14 12:23:34

Vilka fina bilder! Vad roligt ni verkar ha haft.

Postat av: Ika
Publicerad 2009-09-14 15:44:05

Det var kul att få träffa er i lördags även om det inte var mer än några minuter! Ser fram emot nästa storstadsbesök :)

Postat av: Aila
Publicerad 2009-09-14 18:08:44

Du är så fin Emma, bilderna är verkligen jättebra, ovanligt att se dig så då du ALLTID vrider huvudet och man inte ser så mycket av ditt fina ansikte. Visa mer för du är så vacker



Kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-14 20:55:44

Hm... Det här blev lite knepigt... Vem ska svara på alla kommentarerna? Jag kan bara säga som så att jag håller med alla. Emma är söt som socker och bilderna är rätt bra! Vi hade kalastrevligt ihop och Emma är verkligen världens härligaste tjej!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-14 22:44:07

Sminkan; Haha, jag tror inga svar behövs- låt oss enas om att detta blev ett toppeninlägg:P

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-15 14:10:59

Underbara bilder på dig Emma, du ser "mjukare" ut än vanligt!!

Postat av: anna
Publicerad 2009-09-15 19:11:33

vad söt du är ( :

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-16 21:47:41

Jag tror jag gör som Sminkan. Tusen tack för alla era snälla kommentarer. Och ja, det var verkligen himla kul att äntligen få träffa Sminkan. Vi hade otroligt trevligt ihop och vi är superglada att vi fortfarande gillar varandra:D



Andrea: Jag tycker absolut att de är värda ett köp! De är himla trevliga hela setet, har absolut inget negativt att säga om dem, ett mycket prisvärt set är det. Jag kommer att skriva en mer utförlig recension, men det dröjer nog, jag vill känna betydligt mer på dem innan jag säger för mycket. Men ja, av det jag har sett hittills så skulle jag definitivt rekommendera dem:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela