Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En ny grön till Marie

Publicerad 2009-10-04 12:43:01 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Marie, aka Fizz ivy, utmanade ju alla oss med Manlypaletter att göra en sminkning med hennes favoritgröna. Självklart tog jag fel när jag gjorde mitt första försök. Nu har jag rättat till det.

Det är den orörda, ganska kraftigt gulgröna ovanför den neonorangea som skulle användas. Grunden här är Dignity från Face Stockholm. Sen den gulgröna på hela ögonlocket upp på brynbenet. Den koppriga som är bredvid den har lagts på brynbenets kam och sen är det en uppsjö av gröna som jag kladdat runt med.

En väldigt rörig och kladdig makeup blev det.

Kajalpennan Green Card från MUS på nedre vattenlinjen och Indigo från IsaDora som eyeliner med ytterligare förstärkning i blått med Hots eyeliner. Telescopic mascara från L'Oreal. Det var allt. Nu har jag verkligen varit duktig i helgen! Flera inlägg på kort tid! Och kanske kommer det ett boktema på måndag. Än är inte bloggen död!

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-10-04 13:47:09

Åh vilken härlig färgklick! Som exotisk frukt eller kanske en fågel? Jättefint!

Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist
Publicerad 2009-10-04 13:58:41

gud så fint =)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-04 14:21:17

Vad glad jag blir! Ett mycket snyggt sätt att använda min favoritskugga :) Den är så jävla cool den där färgen.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-04 15:04:20

Spralligt! Jag tänker på papegojor.. haha.. :)

Postat av: Jenny
Publicerad 2009-10-04 15:50:02

shit va fint!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-04 17:06:04

Härligt färgglad sminkning och mycket duktig har du varit:)

Postat av: cilla
Publicerad 2009-10-04 17:16:34

Gud vilka härliga färger =) Japp det är Flamenco, hade jättesvårt att få den så intensiv förrut men nu använder jag oftast en penna i likvärdig färg och pressar skuggan ovanpå. sitter som berget dessutom =)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-10-04 17:19:23

oerhört läckra färger! snyggt på dig!

Postat av: bitte
Publicerad 2009-10-04 20:50:52

snyggt

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-10-04 20:55:59

Jättevacker! Får mig att tänka på glittrande juveler.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-10-04 22:26:14

härligt färgblandning! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-04 22:43:44

Åh vad härligt! Får mig att tänka på Margarithas, min favvodring, lite limeig liksom! Härligt att bloggen inte är "död", jag hoppas verkligen att den bara vilar sig lite...;-)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-05 05:42:29

Karusell! Jag vill vara en frukt!!



Linda! Tack!



Marie! Ja, men på mig blir den verkligen mer gul än grön...



Marybeth! Ja, men papegojor är ju fina!



Jenny! Tack!



Emma! Visst! Jag vet! Mycket duktig!



Cilla! Tack! Flamenco? Där tappade du mig.



Stephy! Tack! Jag gillade färgerna ihop faktiskt.



Bitte! Tack!



fru Choklad! Tack!



Suss! Visst blev det!



Marina! Precis! Bara en liten tupplur! eller jag vet inte, vi får se hur det blir. Är inte så pepp just nu.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela