Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sabina-skuggan

Publicerad 2009-11-16 11:21:09 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Ni minns säkert vad jag skrev om min skugga i Brite Birds bloggkollektion-inlägget med swatcher som jag publicerade igår, men om ni inte gör det så kan jag ju återigen nämna att min skugga, "Sminkan", är en trio framtagen efter färgen på min vilttigrerade katt Sabina. Sabina finns inte längre med oss så skuggan är ett fint minne att ha. Dessutom är det en fin skugga oavsett minnena för den är högpigmenterad och lättarbetad. Bra gjort, Sanna!

Här har jag använt bara den svarta och guldfärgade skuggan i trion.

Ni ser vilken fantastiskt fin, metallisk effekt det är på ögonskuggan i guld! Den är helt perfekt!
Hela makeupen gjorde som så att jag grundade med krämhighlightern Dignity från Face Stockholm. Därefter lade jag den guldfärgade skuggan på hela ögonlocket med en bred men fast ögonskuggepensel. Därefter lade jag den svarta med en snedskuren pensel  i en V-form, som fortfarande syns väl på bilderna, från yttre ögonvrån och in längs globlinjen. Lite av guldskuggan ovanför det svarta också samt lite highlighter, Cream Cat, som också är från Brite Bird.

Svart kajal från Make Up Store som inliner runt hela ögat och den guldfärgade skuggan ur trion även under ögat. Sen fyllde jag i brynen och målade mascara.Jag tycker det blev riktigt fint! Jag ser nästan pigg ut på blicken också, trots att jag fortfarande är förkyld. Hemma och hostar idag med. Är dock inte febrig idag så det har vänt!Ja, nog om det. Vad tycker ni? Visst är det en användbar trio!

Jag tycker färgerna är väldigt vackra och lättanvända. Funkar både till vardag och fest. Jag är väldigt nöjd med min skugga och tycker Sanna gjort ett bra jobb med den och med de andra två som jag har från kollektionen också. Jag har ju swatchat dem i gårdagens inlägg, men det kommer även dyka upp ett sminkinlägg där jag använt både LipGloss Bitch och Micromiss tillsammans. Kanske inte idag dock, för jag vill börja med Sabina-skuggan. Håll utkik i veckan så ska ni nog hinna få det andra inlägget med!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-16 13:06:38

fantastist vackert, den guldmetalliska nyansen är så snygg. beklagar Sabinas bortgång, alltid tungt att förlora en fyrbent vän :(

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-16 13:08:09

Den ser helt underbar ut. Nu när jag sett swatch och sett hur den ser ut på så är jag helt övertygad om att jag måste ha den här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-16 13:22:54

Linda! Tack! Ja, guldet är fantastiskt! Och det är som du säger, svårt att mista en vän.



Sminkjante! Ja, det måste du! Den är faktiskt mycket bra! Alla skuggorna är pigmenterade och intensiva men kan tonas ut snyggt och bli väldigt vardagsvänliga också. Jag älskar min trio!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-16 20:13:50

Åh, så fin Sabinaskuggan och din sminkning är. För att inte tala om Sabina själv förstås. Hon var verkligen värd en egen skugga, både för att hon var fin med också för att hon var så underbart snäll och social!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-16 21:24:39

vackert!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-11-16 21:52:13

riktgit fint! den skuggan ser verkligen härlig ut!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-16 22:20:16

Åh nu suktar jag bara ännu mer efter denna godbit. Så snygga dom blev i en makeup. Att göra en bra guldskugga verkar inte vara det lättaste då jag tycker att även stora märken misslyckats med den saken men den här se ju mycket lovande ut och lättarbetade säger du. Mums.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-11-16 22:55:10

Ah, jag som är så svag för metallic-aktiga och skimriga skuggor.. Den här bara måste jag skaffa när jag får råd.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-11-16 23:29:32

De där skuggorna är verkligen tjusiga, ser verkligen eleganta ut! Måste verkligen kul att ha ett sånt minne av sin kisse! Och sminkningen är snygg som vanligt :-)!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-17 09:03:08

Emma! Ja, visst var hon härlig! Jag minns fortfarande dina försök att koka te i mitt kök med Sabina som tvingade dig att gosa och så de små kärleksbetten... Ja, hon var rolig. Saknar henne forfarande. Och skuggorna blev bra. Sanna gjorde ett fint jobb.



Kerstin! Tack!



Stephy! Tack! Den är fin!



Fru Choklad! Ja, den här är definitivt metallisk. Och kall i tonen, vilket var viktigt för mig. Jag gillar den verkligen!



Marybeth! Ja, det tycker jag du ska. Den är riktigt bra och användbar! :D



Marina! Tack! Ja, jag gillar min trio. Den blev bra. Trodde ett tag att det skulle kännas jobbigt när skuggan blev klar för Sabina levde ju när Sanna började med den, men det känns bra. Fast jag grät en liten skvätt när jag packade upp den så klart.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-17 11:12:55

Blir så glad att du gillar den! Ett orosmoment över:) puh Jag tycker att du använt den superbra i denna sminkning!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-17 15:45:51

Sanna! Den är jättefin!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-11-17 20:30:35

Ni är verkligen duktiga bägge två. Ser toppen ut

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-17 22:01:50

Haha, ja hon var för söt då. För att inte tala om när hon tog pizzan, det var nog det bästa. Sabina var en fin misse. Förstår att du saknar henne, men du har ju många fina minnen av snuttan iaf, om det nu kan vara till nån tröst. Och jag tycker att det är underbart att Sabina har fått en egen skugga. Ska köpa den så fort jag är lite mindre pank, fast blir nog inte förrän efter jul tyvärr.

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2009-11-17 22:18:41

Åh suck, goe kissen vad fin hon var! Förstår att det är svårt att fatta att hon är borta.

Kramen

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-18 05:26:58

Kabuki-Emma! Ja, det är så sorgligt. Saknar henne varje dag.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-11-18 08:41:02

Riktigt riktigt snygg mejk, det ser ut som att Sanna verkligen gjort ett kanonjobb med trion. Kul!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-18 17:15:51

Makeupoholic! Tack! Ja, hon har verligen lyckats!

Postat av: Bodda
Publicerad 2009-11-19 21:10:04

Åååå Vilken söt katt!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela