Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze White Kwik Silver

Publicerad 2009-11-04 22:02:01 i Naglar i vitt, nude, beige,


Jag tyckte mig se snö idag på dagen så jag ger er inte bara det ganska trista gamla sminkinlägget utan även ytterligare ett par naglar. Ett par sommarnaglar. Vem mer längtar tillbaka till juli idag?

Jag har ju inte begripit vad Michelle på ALU ser i det här lacket. det är verkligen gräsligt fult på egen hand. Jag har den här gången försökt lägga det ovanpå ett kritvitt lack, Oh la la från Color Club, för att få det lite mer attraktivt. Vad tycker ni? Blev det okej?

Två lager av Oh la la ger en kritvit bas, modell tip ex. Ovanpå det ytterligare två lager, nu med White Kwik Slver. Nja... Det blir nog inte min färg det här. Det klär mig inte och jag tycker inte lacket är fint. Är du spekulant på det? Vill du byta mot något? Säg till! ;D

Det är ett segtorkande elände dessutom. Inga plus alls...

Kanske ska jag prova det över grått istället? Skimret i det är ju fint egentligen, men det blir inte bra på mina naglar. Usch... Frustrerande! Och på Michelle är det ju så vackert!
Här kommer en extrem närbild, kanske kan ni se glittret i den. Även den ofräscha gula tonen kommer fram...

Och en avslutning med flaskan också...

Kommentarer

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2009-11-04 22:49:50

Jag håller helt med dig! Jag fattar inte heller vad Michelle ser i det. De måste ha gjort om formulan eller nåt. Jag får nikotinvitgula naglar som ALDRIG torkar, det blir strimmigt och kladdig och nej tack.

Men jag måste säga att det blev bättre ovanpå Oh La La än på egen hand om det är någon tröst... =)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-11-04 23:02:28

hmm vet inte vad jag tycker... vitt lack ser jag på med skräckblandad förtjusning, hatkärlek, både gillar och inte gillar. Tycker inte det är gräsligt fult men... tja jag vet inte! Och jaa, jag lääängtar tillbaka till juli! Min enda ljusglimt just nu är julen som jag tycker ät jättemysig, men det är ju bara december sen är det grå grå igen tills i april typ, suck!

Postat av: Maja.
Publicerad 2009-11-04 23:11:26

Härlig färg! Nu när jag tittar ner på mina naglar så får jag lite småångest, måste måla dem de första jag gör imorgon!

Postat av: Maja.
Publicerad 2009-11-04 23:13:08

Härlig färg! Nu när jag tittar ner på mina naglar så får jag lite småångest, måste måla dem de första jag gör imorgon!

Postat av: wixbetty
Publicerad 2009-11-05 05:15:17

I think the formula must have changed quite a bit.

I have several bottles of this shade and mine are solid shimmer- like Chg Grape Juice from the summer collection, but a white version.



I will never understand why they change polish so drastically and just hope no one will notice...



Hope this helps! <3

~wixbetty

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-05 10:59:57

Jag gillar INTE detta lack. tur att smaken är som baken.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-05 18:06:56

Minimänniskan! Visst måste det vara ändrat på något sätt för det här lacket kan inte bli någons favorit...



Marina! Jag gillar i och för sig hösten men just den här veckan har kännts väldigt mörk och dyster. Skönt att se lite sommarbilder då och få hopp om livet!



Maja! Kul om det inspirerade!



Wixbetty! Just my luck to get the new, not so improved, version of this polish. I absolutely hate it. Still, the version Michelle shows on her blog is so pretty. At least on her nails. I guess white is not my color.



Sminkjante! Jag gillar det inte heller. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela