Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Snow Leopard

Publicerad 2009-03-14 19:32:09 i Boktema 2009,


Jag vill ju gärna leka mer på temat och blev inte helt nöjd med dagens orangea så här kommer en sorts ögonskuggetribut till böckerna samt ett försök att illustrera min Daimon. Nej, inte en snöleopard, men väl en liten kissekatt! Vad en daimon är? Ja, i böckerna som Pullman skrivit så kan människans själ antingen finnas inom oss, som i vår värld, eller i gestalt av ett djur, utanför kroppen, som Lyras värld. Den daimon man har, alltså ens själ, kan fritt byta skepnad medan man är barn men när man passerat puberteten så får den en form som den sedan håller fast vid. Lord Asriels är en snöleopard, Stelmaria, därav snöleopard-skuggan i makeupen. Fyndigt va? ;D

Här har jag en grund av Face Dignity. Över den ligger Snow Leopard från Fyrinnae på ögonlocket och ut mot tinningen. Precis ovanför den men inte ända upp tll brynet har jag svept Polar Bear, en guldskimrande nyans. Som inliner och ram runt hela ögat anände jag svart kajal från Make Up Store. Slutligen lite Snow Leopard under ögat. mascara och lösögonfransar. Ja, det är samma ögonfransar som igår, jag vet. Och lite samma stuk överlag. jag gillade det, så jag föll i samma grop idag. Sådant händer.

Och så vill jag visa mina daimons. Ja, jag har två. Den ena representerar mitt sociala, utåtriktade jag. Pratsam, temperamentsfull och ganska dominant. Och bortskämd. Den andra av mina daimons representerar min mer hemlighetsfulla sida. Den skyggare delen, den mer ängsliga. Den del som inte har så lätt att lita på folk och som fräser så fort något känns osäkert. Ser ni vilken som är vilken? Inte så lätt att se kanske. Det är den ena  på övre raden och den  andra på nedre. ;D


Visst har jag fina daimons!!!

Kommentarer

Postat av: Ia
Publicerad 2009-03-14 19:44:58

Oooh - två pantrar!!!

jag har en panter och en lo

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-14 20:53:35

Otroligt tjusa små donnor :) Visst är det underbart med katters olika personligheter!?

Postat av: Karin
Publicerad 2009-03-14 21:02:20

Åh vilka fina katter! Det är nåt speciellt med helt svarta katter.

Mejken var superfin med. Önskar jag kunde få till lösfrallor! Så bäst du är!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-14 22:22:31

sminkningen ser vekligen djurisk ut! fantastiskt!

Aw, kitties! Jag vill ha en kisse ännu mer nu.

Längtar till jag kan ha katt.

Går inte nu då typ alla i min familj är allergiska:/ It sux!

Postat av: Alexandra
Publicerad 2009-03-14 22:54:51

Otroligt snygg make och väääldigt fina katter du har! Jag vill också ha katt, två faktiskt. En sibirisk och en "blå" brittisk korthår. ;D

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-03-14 23:01:22

Ni är så fina alla tre. :) Skulle vara kul att se hur du tolkar dina egna katter i olika sminkningar. :)Du kan få låna mina fyra tjejer också så har du nästan en hel vecka. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-15 00:45:26

Grymt fint! Så kul när du använder skuggor med passande namn! Och sötiskatterna är också med, det är bra. Edit överst väl? Och ja, Edit är ju den sociala, men det har du ju sagt, så det är väl fusk att jag gissar egentligen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-15 08:28:00

Ia! Ja, jag minns bilderna på lilla Alvis. Hon är bedårande. Den andra tror jag också jag har sett, men Alvis är den som sitter kvar i mitt minne.



Kajalen! Ja, de är verkligen olika allihop!



Karin! Tack! Du är för rar!



Sanna! Ja, katter är härligt! Vad tråkigt att de är allergiska i din familj. Jag tror jag skulle bli tokig utan mina små skatter.



Alex! Jag borde visat min blå katt för dig då... ;D



Karusell! Ja, och lägger vi till min gammelkatta på 20+ som bor hos mamma och pappa, då har vi hela veckan! :D

Men då får du vara med du också. ;D



Emma! Du har som vanligt helt fel... Edit är på nedre raden. ;D

Du har dock rätt i att hon är den socialare av dem. Men hon ser lite eftertänksam ut på bilderna. Båda är i och för sig sociala med mig, men det är Edit som får utbrott och slänger saker omkring sig och sitter på mina fötter i protest mot saker hon inte gillar. Hilda är lugnare och mer förnöjsam så.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-15 08:51:04

Läcker sminkning, gillar ditt djuriska utryck i ögonen.

Kul att få höra lite om katternas personligheter, slänger saker, hur gör hon då?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-15 10:53:46

Fel! Jag?! Ha, jag ska tala om för dig att jag brukar ha rätt:P Iaf vad det gäller vilken katt som är vilken... Mitt minne måste svikta, jag hade för mig att det var Edit som hade de knallgula ögonen..?

Postat av: Emma
Publicerad 2009-03-15 11:50:26

Vilka underbara kissar! Helt bedårande. Och makeupen var jättefin den med. =) Gillar verkligen lösögonfransarna. =)

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-15 12:52:44

Vilka vackra katter!! Är de syskon? Min spontana gissning var att katten i övre raden är den skyggare.



Den allra sista bilden påminde mig om min gamla Damien (R.I.P)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-15 13:10:33

C-N! Ja, öppnar skåpen och river ut saker, puttar ner grejer, krafsar upp ur lådor... Du vet. Hon kan vara väldigt arg ibland när hon inte får som hon vill.



Emma! Nix. Tvärtom! :D



Emma! Ja, jag tycker också de är perfekta! katterna alltså. Fransarna är också fina.



CC! Nej, de är inte syskon. Katten på andra raden är 14 och hon på övre är 9. Och du har helt rätt. Övre radens katt är skyggare. :D

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-15 13:21:53

Denna gillade jag!! Dina kissar är jättefina också :)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-03-15 13:35:59

det ser jag väl! den övre katten är jättesocial och den undre katten fräser. jodå vi har väl alla en katt innerst inne som bara vill gömma sig under en stol..

de där lösisarna är ju helt fantastiska! du blir vild och dramatisk i dem!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-15 14:34:00

Aha... Mitt minne som svek alltså...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-15 20:04:15

Mayaline! Tack!



GQ! Nej, tvärtom! Nedre är social, övre skygg. Syns ju lång väg! ;D



Emma! Japp, men vi förlåter dig!

Postat av: Ylva
Publicerad 2009-03-16 15:37:16

Det här var verkligen snyggt. Jag skulle gärna se helheten av makeupen i ansiktsformat, så man kan se hur det ser ut fån håll också.

ha en fin dag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-16 20:14:44

Ylva! Jag tror inte det hade synts speciellt mycket. såg ut som alla mina andra sminkningar på håll. ;D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-16 21:55:48

Fantastisk sminkning o underbart söta o fina panterkatter!

Lösfransar är alltid så fint på dig! Det vore toppen med en liten guide eller visning av dina olika för oss som behöver lite tips o hjälp på traven =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-17 06:00:59

Kerstin! Guide? Du menar till inköpsställen?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-17 19:51:27

Kanske det också! Men jag menade mest lite steg-för-steg hur du får dit dem så snyggt =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-18 06:04:40

Kerstin! Det är himla svårt att fota då man behöver två händer...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela