Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Lacquer Shine "Lustrous"

Publicerad 2009-07-19 09:46:26 i Naglar i svart, grått, silver,


Igår slängde jag ut ett inlägg från i vintras med nagellacket Glow i grönt. Jag köpte ju en hel massa av de lacken, Lacquer&Shine från Sally Hansen, men flera notd ligger i arkivet och väntar på, ja, vad? Bättre tider? Eftersom mina naglar fortfarande är blå så tänkte jag att ni kanske står ut med ett gammalt inlägg idag igen. Ett Lacquer&Shineinlägg!

Ni vet ju hur det är med nagellack... Vissa färger kan man tänka att man bara behöver ett av, som svart. Okej, kanske två, ett med krämfinish och ett med skimmer. På sin höjd. Men flera svarta, ickeskimrande lack... Ja. Faktiskt behöver jag det med.


Jag har ju haft ett passionerat förhållande till min China Glze Liquid Leather, ett lack som jag räknat till mina 20 favoriter. Glossigt, glansigt, härligt blanksvart. Sen hoppas jag en del på Essies Licorice som jag beställt från Nail Mail. Mitt Wet'n'Wild Fantsy Maker-lack i svart är jättebra. Och nu har jag alltså skaffat mig detta. Sally Hansen Lacquer Shine i svart. Och just nu är detta min favorit.

Superblankt, supersvart... Som Liquid Leather men med ett enda lager. LL kan kräva två för full täckning, ibland mer. Det beror på tjocklek på lager och nagellängd. Detta är ett lager. Ett lager av ett kladdigt och rinnigt och eländigt lack, för man ska var ärlig om det. Men vilken finish! Ser ni? Jag kan spegla mig i mina svarta, svarta naglar! Kan ni föreställa er ett vackrare svart? Inhandlat för ca 1 dollar på ebay. Hallå, det är under tio kronor. Jag är kär!

Kommentarer

Postat av: FRÖKEN ERIKSSON
Publicerad 2009-07-19 10:02:16

*Har funderat på att köpa svart nagellack hur länge som helst och jag tror tusan att jag gör det iadg när jag åker och shoppar..

Det där var grymt snyggt!*

Postat av: Fia
Publicerad 2009-07-19 12:31:26

OMG WTF! Vill ha vill ha vill ha! Åh vad det var snyggt! Och du har rätt, man behöver flera svarta nagellack. Vad skulle jag vara utan Baby it´s "coal" outside, Liquid Leather, Asphalt, och alla nagellack som avverkats innan för att hitta de perfekta? Jag måste ha "Lustrous" :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-19 12:33:38

Jag tycker definitivt man ska ha fler än ett svart lack, för de är olika, faktiskt. :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-19 12:37:46

wow! Sååå blankt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-19 15:11:20

Åh, det ser verkligen fantastiskt ut, ett mycket själfullt svart lack, om man nu kan säga så:)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-07-19 16:20:59

Äsch nu hade jag ju intalat mig i att jag egentligen bara behöver ett svart lack och så kommer du och påminner mig om att jag har fel...Otroligt snyggt lack, det ser ut som en svart spegel! Här ska ebayas efter lacket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 16:57:25

Fröken Eriksson! Svart är så snyggt, om det är ett bra svart!



Fia! Det här är det vackraste av dem alla!



Alex! Jag håller med!



Sanna! Som en spegel!



Emma! Kan man absolut säga!



Lina! Klokt av dig! Lycka till med ebay-jakten för det är så värt att äga det här!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-07-19 21:20:53

Helt fantastisk grønnfarge.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-19 22:59:48

Whoa, högkvalitetssvärta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-20 11:20:45

Sexy Sadie! helt fantastisk är ordet!



Marie! Absolut! Det här äger vad gäller svarta lack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-20 16:20:00

OMG, vad snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela