Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kotori

Publicerad 2009-01-23 15:34:19 i Naglar i blått,


Med Nail Mail idag kom det här fantastiska lacket. Zoya Kotori!
Visst är det fint! Jag tycker det är jättefint! Det är en gråsvart bas, ganska skir, och med massor av turkosblå glitterkorn. Tre lager av lacket på bilderna, inget överlack här.


Visst är det vackert! Glittrande blå härlighet! Bilderna är tagna i svagt januariljus. Färgen är dock välfångad. Så här ser det ut på mig. Jag är nöjd. ytan blir ganska slät trots glitterkornen och bristen på överlack, altså inga grova partiklar på ytan. Lite mattat blir det dock då glitter alltid äter glans, men det går att fixa med överlack. Ville kolla hur torktiden var utan och kan säga att de tre lagren kändes yttorra i alla fall, på en kvart tjugo minuter. Vågar inte svara på om det då hade klarat att hackas i med ett vasst föremål eller att knöla in handen i en tight jeansficka...

Om vi lämnar dagsljubilderna nu så kan vi titta lite på hur det ter sig under lysrör. Här kommer glittret än mer till sin rätt men lackets svarta bas framtäder också mer. Men visst är det tjusigt!

Avslutar med en sista lysrörsbild. Det här var en riktigt fin blå. Ett lack jag tittat på länge men aldrig beställt. Hade nog inte gjort det heller om det inte vor för Nail Mail. Jag har hört en del om lackets skirhet så jag var lite ängslig när jag satte igång med manikyren. Tre lager alltså, men inte svårlackat. Första lagret såg hemskt ut, grådassigt och strimmigt, men det rättar till sig när de andra lagren kommer på. Så, var inte rädda för Kotori. Det är en skönhet som platsar väl i nagellacksgarderoben!

Kommentarer

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-23 15:49:00

MILDE tid vad snyggt det var!

Postat av: daniella
Publicerad 2009-01-23 16:36:28

fin färg =)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-23 16:38:18

Fint fint, jag säger återigen att jag älskar detta lack!! Hade aldrig kommit på att beställa det utan nailmail! Du lyckades fånga glittret väldigt bra, hade lite svårt med det själv....Tror att jag kanske behöver en bättre kamera!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-23 17:13:37

Jag har just nu Kotori över Casey, också otrolig fint! Ser riktigt bra ut på dig! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 17:19:56

Linda! Ja, visst är den!



Daniella! Absolut! en jättevacker blå!



Lina! Nej, visst är det bra med Nail Mail!



Karin! Det låter verkligen snyggt! Casey är underbar!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-23 17:55:06

wow, vilken blå! Jag älskar glittret och den blå färgen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 20:44:04

Alex! Visst är den underbar! Karin har lagt upp lacken hon har över på Tradera om du är intresserad. Det är verkligen snyggt!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-23 20:46:14

Sminkan: Inte än, gör det imorgon :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 21:22:11

Karin! Okej! Hehe, jag var snabb där...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-23 22:07:21

Kotori ser verkligen ljuvlig ut! Tror du att hon är knepig att få bort? Som ett vanligt glitterlack ungefär?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 22:10:51

Adrasteiah! jag vet hur hon är att få bort... hehe! Jag lackade nyss om naglarna. Två pads behövdes, ett för var hand. Inte så farligt alltså. Inte i närheten av Blue Sparrow alltså. Eller ett vanligt glitterlack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-23 23:19:48

Kotori ser härlig ut! Och inte så fasligt skir, har för mig att ngn tyckte att det var ett fyra-lagers-lack. Jag sa bestämt till mig själv i somras att eftersom jag köpte Rodeo Fanatic så behövde jag inte detta. var jag helt ute och svävade?

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-24 00:06:05

Åh så fint, jag vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 09:10:09

Emma! Jag skulle säga köp, men du vet ju hur jag är... ;D



Purity! NU ska de väl finnas på Tradera! Kolla Vacker&Underbars blogg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-24 13:31:12

Haha, klart att du säger, men jag avstår nog... Iofs så är det fint, men färgen påminner väl ändå om Rodeo fanatic? jag har bara använt den på tårna än, så kan ju inte direkt säga att jag är jättesugen på ett liknande lack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 13:58:02

Emma! nej, okej då... men jag tror du skulle gilla! :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-25 00:09:37

Jag älskar Kotori! Inte för sig, eller jo, färgen är underbar men jag orkar inte med så många lager lack och att det försvinner så mycket ur flaskan varje gång jag vill se den på naglarna. Har du sett den över svart i min blogg? Jag vet att den finns där någonstans, och det är en av mina favoritkombos!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 08:43:35

Chaosophia! Men såååå mycket lack går det väl inte åt? Tre lager? NYX Jungle är ju en katastrof i jämörelse, till exempel. Och jag har nog flera lack som drar tre lager även om jag inte gillar det. Två är lagom! Helst ett!

Ska kolla din blogg efer den kombinationen. Kan tänka mig att den är supersnygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela