Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Twilight

Publicerad 2009-01-30 17:50:50 i Boktema 2009,


En måttligt inspirerad Twilighttolkning kommer här. Jag valde att inspireras av omslagens färger, rött, svart och vitt. Sen är det ju roligt också att använda skuggan Twilight från Paula Dorf!
Nå, låt oss gå steg för steg lägs denna sminkstig...

Jag inledde med att lägga Paint Pot Painterly över hela ögonlocket upp till brynet. Därefter lade jag den svarta, matta skuggan Twilight längs globlinjen och i inre ögonvrån. På ögonlocket lade jag en röd dazzle dust från Barry M, nr 84, och den blandades lite försiktigt in i det svarta, men inte för mycket. Jag ville ha separation men inte helt skarp övergång. Shinkirou från Fyrinnae är min highlighter här, som vanligt.
Därefter en massa svart eyeliner längs övre fransraden, jag använde Indelible Gel Eyeliner i färgen Black Out. Sedan målade jag mascara.

Sen lade jag på min favorit av vita foundations, Kryolans TV White, vit men inte pappersvit. Man har lite lyster och färg kvar i ansiktet och den kan tonas mot håräste och hals på ett ganska "naturligt" sätt. Mycket bra val om man vill se ut som en någorlunda vital och välnärd vampyr!
Under ögat lade jag Vampyre, en eye dust från Make Up Store väldigt skirt, bara som en skugga eller blånad. Under ögat drog jag sedan en linje med en röd penna från Tigi Bedhead Cosmetics. Ögonbrynen fylldes i med brun skugga. Ja, det var det. Jag pudrade ine över min foundation så den ser lite blank ut. Ett tag lekte jag med tanken på att trycka dit ett lager skimmerskugga i vitt men det kändes som slöseri faktiskt. Ska ju inte på maskerad utan kommer sitta här med en trave böcker och uppsatser. Och min hostmedicin....;D
Det blir dock inte Twilight-serien jag ska läsa i helgen. Nej, jag ska ägna mig åt en annan författare och en annan bokserie som vi kommer ta upp här i framtiden. Mycket inspirerande och fantastisk läsning!

Ni som gillar kärlek och spänning och har en liten vampyrromantisk ådra i er kan med behållning läsa Stephanie Meyers böcker. Jag läste dem i rasande takt och med en ask näsdukar bredvid mig då tårarna strömmade nerför kinderna. Sen är det, som Emma säger, inte världens bästa språk och historien är även ganska lättsmält. Men, det är underhållning och det är vampyrer! Inte illa! Och så får man även varulvar som bonus, vilket inte heller är illa!
En liten grym bild får det bli på slutet av mitt inlägg och så väntar vi med spänning på vad Emma hittat på!

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2009-01-30 18:13:51

Fräsigt som fan! Jag älskar den här looken! Du är så jävla bra!

Jag tror också jag inspirerades litegrann när jag lade kvällsmaken, men snarare av omgivningen i boken, och navände mig av Cat´s eye från MAD och gjorde kattögon :).

Väntar med spänning på Emmas och nästa veckas tema ;)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-30 18:17:08

Macheteskarpt!

Skitsnyggt, det är ordentligt rött där. Och vilken fin form på fick på den svarta skuggan mot tinningen!

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-30 18:18:57

Wow, klart vampyrig feeling o sista bilden var ju nästan läskig :D



förresten en annan grej, Divided skuggorna du brukar nämna..är de i ett litet plastfodral liksom? Senare stod det bara eye shadow på samma plastfodral?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 18:24:28

Fia! Hihi! Jag med! Ser fram emot Emma och nästa vecka alltså!

Har du ingen bild på din sminkning? Vore kul att se!

Länka!!



Marie! Yay! Macheteskarpt gillar jag!



CC! Åh, vad kul! Jag ville vara läskig! :D

Ja, de låg i fyrkantiga plast grejer. Har jag för mig. Har mina i en liten magnetpalett som man kunde köpa till dem.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-30 18:46:43

Oh, vad fränt! Och mycket snygg form!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2009-01-30 19:45:53

Apsnyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-30 20:07:35

Åh rött! Jag älskar dem här intensivt röda skuggorna och vill så otroligt gärna ha en. Härligt djup i din make och jäkligt snyggt!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-30 20:53:06

Som sagt, jag älskar böckerna och wow vilken cool sminkning du gjort. Hmm jag vill också göra en twilight sminkning ikväll men det vete katten om jag hinner suck kanske på söndag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 22:03:34

Adrasteiah! Tack!



LGB! Hihi! Tack!



Alex! Tack!



Fru Choklad! Tack! Vad roligt att du blev inspirerad!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-01-30 22:22:40

Men jag har ju ingen blogg :(

Men jag kommer definitivt göra om den, så jag kan absolut mejla :)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-30 22:29:41

Otroligt snyggt!

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2009-01-30 22:36:35

That's a very cool look, if not a little scary with the red! I have a really cool deep red eyeshadow with small glitter from Urban Decay I got like 10 years ago and I can only wear it when I "go out". Which I haven't done in like 9 years, LOL! Hey send me your address to my email I have something to send you! :-)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-31 01:01:14

otroligt snygg look! nästa fredag måste jag hänga på!

Du passar skitbra i rött! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-31 01:26:20

jag tycker du ser suverän ut! Visst inspirerad! Väldigt ambitiöst att hala fram fetsminket... Sorry att jag inte kommenterade innan, men jag var så jäkla stressad. mamma ville kolla på film och jag vill hinna blogga klart först, vilket inte var så lätt med tanke på att datorn inte ville göra som jag ville...



du, vilken dazzledust var det jag fick? var det inte nr 73? För annars har jag skrivit fel... Spännande med böckerna förresetn, jag gissar på att du läser ironside... den handlar ju om Roiben och Kaye väl?! Det är bra isf, jag är svag för Roiben, blond, ond och övernaturlig, precis vad jag vill ha när jag läser och kollar på film;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 10:06:41

Fia! Jaaa! Maila!!



Lina! Tack!



Vampy! Yay! I will do so!



Suss! Tack! Rött rockar!!



Emma! Hej kaksmulan! Lugnt med kommmenterandet! Herregud, vi snackar ju varje dag!

Du fick 73:an. Det var den jag använde i den rödsvarta tuten jag raderade. Köpte två olika ju. Den här är kallare. Borde swatcha dem, faktisk...



Och fy, inte avslöja teman i förväg! ;D

Klart det är! Läste i natt och älskade! Gissa vem jag skulle bli kär i! Och nej, inte Nefamael!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-01-31 16:50:31

Ahh, intensivt och dramatiskt.Vingen och färgerna är underbara.Kul med boktema.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 17:22:58

Leonie! Tack! Kul att du gillar det!

Postat av: anna
Publicerad 2009-02-17 10:43:01

älskar dina bokteman! Helt underbart :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela