Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Regnskog

Publicerad 2009-01-22 17:24:32 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


För mig är regnskog grön. Här är alltså min tolkning av regnskog. Bara grönt! Jag är väldigt nöjd med själva makeupen, den ser bra ut, men kanske inte så mycket skog ändå. Mer gräsmatta?

MAC Painterly Paint Pot som bas från frans till bryn. Därefter har jag använt tre gröna skuggor. Make Up Stores City Jungle och Amazonas samt Lancomes Deep Forest. Ni får gissa varför jag valde just de tre gröna. Dessutom beslöt jag använda mina gröna kontaktlinser för lite extra djungelkänsla. Och mina lösögonfransar i grönt glitter natuligtvis.
I tisdags när jag stod och väntade på bussen, ni vet, den dag jag gjorde Skogsbrand innan jag behövde åka till jobbet för vi hade en förskjuten arbetsdag, så kom en kollega fram till mig och undrade i vilken värld jag var. Hon hade vinkat och viftat och tjoat och jag hade bara stirrat rakt ut i rymden och fånflinat. Den värld jag befann mig i var Sminkans värld och det jag just kommit på var att jag kunde använda dessa lösögonfransar till den här makeupen. Jag har aldig haft dem till en grön makeup förut. Till blått och blågrönt flera gånger, till guldiga och till bruna toner, men inte till rent grönt. Det blev rätt häftigt!

Hur som helst, jag lade först City jungle i en trekant med basen från inre ögonvrån till mitten av ögonlocket och spetsen mot brynets inre vinkel. Därefter lade jag Deep forest på yttre tredjedelen av ögonlocket och ut mot tinningen och sen in mot City jungle med en skarp, rak kant parallellt med brynets linje. Därefter fyllde jag på med Amazonas mitt över ögonlocket upp till brynet och längs brynet/på brynet också.

Sedan drog jag en linje med Tigis mörkgröna kajal innanför fransarna och under ögat. Därefter en bred eyeliner med Indelible Gel Eyeliner Endangered (gissa varför! Nej, inte bara för att den är grön!) längs övre fransraden och ut i en läng vinge. Den suddade jag dock mjuk med City Jungle ovanpå. Man ser väldigt tydligt på bilden hur jag gjort, faktiskt, så jag är nöjd med den!

Därefter drog jag ett drag mascara på mina fransar så de inte skulle se dammiga ut under lösfransarna och så avslutade jag med att limma på mina gröna glitterfransar. Visst blev det bra!

Ja, som ni ser av bildspammet så känner jag att jag har lyckats. Och återigen, mina damer och herrar, det är en fantastisminkning. Inte en skönhetssminkning. Men fin ändå!
Inspirationsbilden är grön den med!

Kommentarer

Postat av: Bio
Publicerad 2009-01-22 17:38:28

Snyggt!

Däremot måste jag berätta att din blogg-design inte funkar för mej tyvärr..

hela högerspalten med arkiv och allt hamnar längst ner på sidan, jag måste alltså scrolla förbi alla inlägg innan jag ser den.

Jag har själv Safari men har testat i IE och den funkade inte då heller (har testat från flera datorer)

Postat av: Elin - Alternative Godess
Publicerad 2009-01-22 17:47:33

Sjukt snygg design du har bytt till då =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 17:49:18

Bio! Det där problemet har vi hat förut med. Jag tror det handlar om upplösningen på skärmen. Du får leva med det ett tag i alla fall, för Rouaa mår inget vidae och har varit hos oktorn idag så ja tror vi släppe min bloggdesign för tillfället. Men jag ska tala om det för henne så får vi se om det är det "vanliga" problemet eller inte...

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-01-22 17:51:38

Mäh! Haha! Har ett par liknande fransar i silver och vitt som jag hade tänkt gräva fram till snöstormsdagen. ;)



Himla tjusigt, snyggt skimmer i yttre ögonvrån och läckert med linserna! :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-22 17:53:35

Underbar sminkning. Man kan nästan höra djungeltrummorna :D Misstänker att vi kommer att se "Amazonas" från MUS en hel del i dagens tema. Även hos mig kan tilläggas :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 17:53:35

Elin! Tack! Rouaa är min bloggtekniker! Äras den som äras bör! :D



Karusell! Ja, great minds think alike! På snöstormsdagen lovar jag undvika lösfrallor! :D

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-22 18:05:50

Kul fransar =) Jag har ett par rosa sådana som dessvärre aldrig kommit till användning mer än till drag! haha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 18:10:39

Fru Choklad! Ja, vi tänker nog rätt lika där, vi som väljer skuggor efter namnen också... :D



Linda! Ah, rosa! Vad kul! Jag har inga spacade franar kvar längre. Förr hade jag alla möjliga rolia. Bara de här överlever år efter år. Älskar dem!

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-22 18:10:47

Haha, ja det har jag inte tänkt på bara. missade helt och hållet skicka in länken igår =P

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-22 18:21:10

Du har absolut fått fran regnskogen i mina ögon! Helt otroligt med alla dessa gröna nyanser. Lösögonfransarna är urcoola! Och woooow för linserna!

Postat av: MiNi
Publicerad 2009-01-22 18:25:16

Här har man varit borta en stund och missat hur mycket fint som helst!! Underbart tema! Även om du inte varit riktigt nöjd med alla naturfenomen måste jag säga att jag tycker det har varit otroligt snyggt och inspirerande!

Postat av: daniella
Publicerad 2009-01-22 18:36:09

jag vet inte vad jag ska säga mer än WoW, är lite mållös.. Snyggt, du har verkligen lyckats, jag älskar dina falsies med var köpte du d någonstans?



Tack så mkt jag tycker faktiskt oxå om den lite.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-01-22 18:51:13

Urfint! Lösögonfransar borde användas oftare =) Jag har använt samma lancomeskugga i min regnskog (som ska läggas upp så snart jag hinner).

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-22 19:00:50

Otroligt fint och läckra fransar, vad bra du passar i gröna linser!

Den nya designen på bloggen är också fin!

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-22 19:17:00

verkligen tuffa ögonfransar:D me like alot! min sminkning blev inte riktigt lika tuff, men vadfasen :) hihi kram malin

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-22 19:20:57

F __gt snyggt som man ibland säger här i svenskfinland:D

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-01-22 19:27:48

Å så fint! Tycker du har träffat mitt i prick i att avbilda en regnskog :)



Och fin ny layout också :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-22 19:59:53

Halleluja, du är vacker som en dag, en prinsessa och en ängel på samma gång! jag älskar verkligen den här sminkningen, färgerna, tekniken ögonfransarna, allt! Min favorit i temaveckan hittills, helt klart! Och visst sjutton är det en skönhetssminkning! Få kan tävla med dig när du ser ut så här!

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-22 20:06:47

Läckert när allt matchar! Och fransarna var läckra som fan.

För mig har dina länkar etc alltid hamnat längst ner o man får scrolla. Ingen big deal tycker jag iofs. Jag kör senaste Firefox..

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-22 20:46:07

snyyyyyyygt!!!!!lösfrallorna blev verkligen jättebra! som ett foto som fokuserat på lövverket längst fram och låtit bakgrunden bli blurry. eller så ser du ut som nåt djur som gömmer sig där helt enkelt.

Postat av: Pleu
Publicerad 2009-01-22 20:48:38

Håller med dig, regnskogen är grön. :)



Tycker att du lyckas väldigt bra med den här sminkningen, när jag försöker mig på liknande saker (Stora områden i samma färg) så ser det bara blaffigt ut. :(

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-01-22 20:57:17

Wow, du har gjort det igen & grönt är beviseligen skönt :o) Gillar effekten med linserna...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-22 21:01:49

Jag byter mina kindben mot din kreativitet, men du måste slänga med dina sminkningar på köpet! Okej?!



Skitsnyggt!

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2009-01-22 21:15:01

Hey nu har ju du också gröna ögon! ;)



I övrigt är din regnskogsextravagansa underbar, ja den är orgastisk! Så mycket härligt gröööönt.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-22 21:49:25

Den här var ju hur häftig som helst! Gillar lösisarna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 22:23:11

Alexlyndra! Tack!



MiNi! Tack!!



Daniella! På Smink&Perukmakaren här i Stockholm. Det är länge sen, men de har fortfarande ett grymt sortiment på lösögonfransar!



Kerstin! Den skuggan är bra! Gillar den!



Lina! Tack, tack!



Malin! Tack! Ska kolla din sen!



Badis! Tack!



Emelie! Tack! Visst blev det vårigt och fint!



Emma! Okej, vi säger så! Jag är ju nöjd själv! ;D



CC! Visst är fransarna härliga!



GQ! Ja, jag älskar de här lösfrallorna! De är så fina! Gissa hur många år jag vårdat dem, ömt och kärleksfullt! Hihi! De har överlevt millenieskiftet i alla fall...



Pleu! Tack! Jag har alltid gillat stora områden i samma färg. Allt beror ju så mycket på hur ens aniskte är konstruerat, ögon och allt. Jag har världens minst makerade drag så jag behöver något som definierar ytor.



Ardeth! Tack! Visst blir det spännande med de gröna linsena till!



Chaosophia! Men då ska jag ha halsen också :D



Kajsa! Tack! :D



C-N! Tack!







Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-22 23:30:00

Coolt! älskar fransarna.. och grönt är ju bara så skönt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-23 00:34:16

Det är tokigt vad grönt du får det!

Och jag gillar din nya bloggdesign! Den är sober - oväntat! :D

Postat av: Saintbella
Publicerad 2009-01-23 01:13:54

Ursnyggt med fransarna, det ser riktigt glamouröst ut! Sådär vill jag se ut på safari =D Snygg bloggdesign förresten!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-01-23 07:45:29

snyggt! Älskar fransarna!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-23 07:57:51

Åh så vackert! Jag älskar grönt! Det är verkligen min absoluta favoritfärg! Den har allt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 08:38:50

Suss! Tack!



Marie! Tack! Och designen står Rouaa för. Hon har alltid fria händer, jag hade inte heller sett den innan jag öppnade bloggen igår. Och visst är den snygg! Jag blev kalasnöjd!



Saint B! Tack! Ja, jag är också nöjd med både smink och design. Designen står Rouaa för!



Rouaa! Snyggt! Älskar designen!! Puss och tack!



RQ! Ja, grönt är fantastiskt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-23 10:29:23

Grönt! Absolut det snyggaste jag sett. Så läckert med fransarna till.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-23 10:29:26

Helt jäkla galet snyggt! Du är så otroligt skicklig! Jag fyndade den rosa VLD-paletten på rea häromdan så idag blir det baske mig grönt på locken.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-23 10:45:51

ååååh, vad ögongodis!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-23 11:20:08

Wohoooo...va snyggt!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-23 12:27:21

Det där med bloggdesignen får jag också stå ut med på jobbdatorerna. Inte hemma.. Så det har ju inget med designen att göra egentligen precis som du sa.. :)



Det här var en uuunderbar sminkning! Jag älskar den! Dom gröna lösfrallorna är verkligen körsbäret på tårtan! :D

Postat av: Carro
Publicerad 2009-01-23 12:38:11

Läckert! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 15:46:39

Sminkjante! Tack! Vad snäll du är!



Adrasteiah! Ja, den rosa paletten var bättre än den svarta, tycker jag. Men jag hatar den billiga känslan i utörandet. Usch... Och att det är gloss i den.



Sanna! Tack!



ItM! Tack!



Marybeth! Nej, precis. Jag vet. Det är upplösningen som spökar. :D



Carro! Tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-24 18:28:10

Fantastiskt är ordet!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela