Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Ink

Publicerad 2009-01-25 12:06:56 i Naglar i blått,


Mitt! Äntligen MITT! Ah, Ink.... Visst är det fint!
När jag först föll för OPI-lacken köpte jag Russian Navy och hade någon, ogenomtänkt och konstig, idé om att det räckte med den. Sen blev jag liiiiite mer besatt, skaffade Who are you Wearing och tyckte att den var blaha blaha, för lila, för svart och så vidare. Gav bort det. Fick ett nytt(!) och ställde i lådan utan att använda. Russian Navy användes inte heller. Jag hade alltså ingen tank på att skaffa Ink. Ett annat blåsvart skimmer lack med lila ton? Varför?

Ja, jag gillar ju blå lack, det vet ni, men jag är mer förälskad i blå-blålack, mörka gärna, men med lite mindre lila. Lila är inte min favoritfärg, även om det är fint. Nå, tiden gick. Den blå samlingen expanderade. Det har alltid funnits många blå  min samling, men som saagt, blåare blå. Så en dag fanns inte Ink hos 8ty8 eller H2T längre. Den dök upp här och var på bloggar och alla, även jag, hänfördes av skimmer och härlighet. DÅ slår begäret till. Plötsligt måste jag ha Ink. Tack och lov för Ebay...

Snabbt sök och snabbt resultat. Hela Night Brights- kollektionen finns hos en säljare och jag lägger ett bud. Och vinner. Och två veckor senare har jag dem i min ägo. Dessvärre, som ni vet, med en krossad Give me the Moon, men det ska nog ordna sig. Ink var hel. Jag blev lite rädd först när jag tog upp flaskan och den var helt full med nagellack, men jag såg ju att det inte var den färgen som Ink har. Ingen skada på den här flaskan alltså, mer än vad som gick att åtgärda med ett par bomullspad med remover.

Ink är ett vackert, mörkblålila lack med skimmer i rött och rosa. I vissa ljus är det, så klart, nästan svart, men i min mening är det vackrare än båda de syskon jag nämnt, Russian Navy och Who are you Wearing. Ingen av dem är så gnisterglimmig och härlig som Ink! Jag är mycket nöjd med detta lilla inköp och rekomenderar varmt alla andra som gillar den här typen av fär att skafa ett bums! De är inte d/c de bara är inte i lager hos de stora e-tailerfirmorna just nu. Håll utkik, och den kan ju faktiskt kommit in igen under de två veckor jag väntat på mitt paket... :D
Sen måste jag säga att lacket är snyggare i lampljus än i dagsljus. Men klicka upp även dagsljusbilderna så ser ni skimret och hur det ter sig i dagsljus.

Två lager lack och överlack. Lätt att måla med om man bortser från OPI:s gräsliga pensel som inte passar mina små naglar. Fast i ärlighetens namn gick det rätt bra den här gången, att lacka med Pro-Wide ändå. Men jag får hålla tungan rätt i mun. Lite för mycket tryck så den brer ut sig maximalt och borsten blir bredare än min lillfingernagel typ. Nå, kanske inte trycker så hårt ändå, men ni fattar vad jag menar. Det kanske ses som tidssparande att lacka nageln med ett enda drag, och det gör jag på alla naglar utom tummen för penseln är så bred, men kontrollen man har med en smalare pensel saknar jag...

En sista bild.. Och guldet på tipparna är Passion från China Glaze.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-25 12:32:35

Mumma! Ink är skitsnyggt, och det var en fullträff med blekguldiga tippar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 13:40:43

Marie! Ja, det blev helt okej! Ink är en in färg!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-25 13:57:23

Ink är verkligen snyggt! tur att det inte var den som gick sönder, som sagt. tyckte också att de blekguldiga tipparna är klockrena. känns som en uråldrig färgkombination.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-25 14:16:38

Gah, jag har velat ha det där aslänge! Men suktas du bara, gör det;P det ska bli mitt en dag iaf:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-25 14:34:14

Tipptopp-snyggt! Klart att jag vill ha nu när det inte går:) och fy sjutton vad du håller på att bli bra på att frihanda, jag får ju skämmas vid jämförelse...

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-25 15:08:25

Oj vilken panik jag fick nu när du sa att den inte fanns hos 8ty8 längre, hade ju tänkt skicka efter den där....Nu har jag köpte den via ebay istället, vill inte vänta tills den blir så svår att få tag på! Letade gröna lack för ett tag sen och hittade en som jag riktigt gillade, OPI jasper jade men ja....den var väldigt dyr.

Postat av: Ida
Publicerad 2009-01-25 15:08:50

Men...nu vill ju jag också ha det! typiskt ;P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 15:19:34

GQ! Visst är det trevligt! Ska ändå byta nu tror jag.. man måste ju variera sig!



Sanna! Jag säger bara en sak, vem av oss suktar mest? Date Night, Show me the Way... Ja, för att bara nämna några...



Emma! Visst har ja blivit duktig!!



Lina! Lugn, den är inte d/c, bara slut... Den kommer tillbaka! Och var hittade du Jasper jade? åh! måste söka på den igen!



Ida! Haha! Ja, så kan det bli ibland!

Postat av: fröken frodig
Publicerad 2009-01-25 15:36:48

Ja men dra mig baklänges, Ink var ju assnyggt! Lila är min favvofärg på lack och jag tackar och bockar för notd:n.

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-25 16:32:06

Hittade jasper jade på ebay, tror att den bara fanns i ett paket med två andra lack, OPI Rainforrest och något grönt lack från Essie.....

Jasper jade ser helt underbar ut!

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-25 16:59:55

Den där bör skaffas, assnygg!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-25 19:00:16

Mycket läckert, stor villha-faktor på detta lack. Jag väljer dock att avprogrammera mig så att jag kan glömma att jag sett dessa läckra bilder. (Ja, jag såg "Eterna sunshine of the spotless mind" igår på tv.)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-25 19:48:44

Mmm vilka fina bilder du fick fram på Ink, skimret syns verkligen tydligt! Synd att Give me the moon gick sönder dock. Jag hade ju också otur med det lacket och fick en flaska utan pensel, haha =)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-25 20:06:22

Nämen, jag hittade detta lack på 8ty8 precis innan nyår. Du kanske letade senare, eller något. Jag har inte testat det än så det var lite spännande att läsa vad du tycker om det. Det är väldigt snyggt i mina ögon i alla fall. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 20:28:45

fröken frodig! Varsågod! :D



Lina! Såg dem nu... Satan i gatan vad dyrt. Och Golf Course Green fanns också. Åh, varför är jag inte oanständigt rik? :-(



Badis! Ja, absolut!



Sminkjante! Rätt tänkt! Avprogramera! Jag kämpar med att å bort HTF-lack i rönt från min näthinna...



Adrasteiah! Nej, vad lustigt. Måste vara ett otursdrabbat lack... Nå, jag hoppas på ny, hel flaska nu!



Alexlyndra! Ja, det ska finnas men var out of stock precis när jag ville köpa. ;D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-25 21:45:09

Åh, visst är Ink underbart? Jag älskar att det ser så olika ut i olika ljus - som helt olika lack! Härligt att du fick tag på det till slut!

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2009-01-25 21:50:06

Supersnyggt! Påminner om H&M:s Bad temper, men ännu tjusigare bläckblå-lila.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 00:15:47

Makeupoholic! Ja, den är härlig!



Kajsa! Ja, detta är fantastiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela