Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Louvre Me, Louvre Me Not- NOTD av Emma

Publicerad 2009-01-09 01:47:59 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

I samma veva som jag köpte mina andra OPI France-lack så köpte jag även detta. Det var alltså i augusti, och det är först nu jag kommer mig för att använda det. Egentligen är det ett ganska fint lack. Det är bara det att sen så är det inte så mycket mer med det. Det har alltså kommit bort i mitt lackskåp där jag har ett antal lack som är betydligt mer än ganska fina. Men nu fick det i alla fall komma fram och leka. Hur gick det då? Nja, inte så bra, rätt fruktansvärt faktiskt. LMLMN täckte bra, vid två lager uppnår det full täckning. Det här lacket har dock precis samma dilemma som de övriga France-lacken. Det täcker, men tenderar att valla sig på nageln om man går in och pillar vidare, vilket leder till att vissa delar av nageln får mycket lack och andra får lite mindre, det kan alltså se lite flammigt ut. Jag vet inte om detta är ett problem för folk i allmänhet, men jag upplever lacken så. Färgen är rödlila och innehåller fint skimmer i lila. I flaskan fick jag intrycket att det nästan rörde sig om glitterkorn, men på nageln blir det bara fint skimmer. Färgen är fin, men känns lite platt, det är liksom inget djup i det här lacket.


Jaha ja, men var ligger problemet då undrar ni nu? Det är fint men lite trist, big deal. Problemet mina vänner ligger i överlacket. Jag lider tämligen stor brist på snabbtorkande överlack. Poshe är bara några mycket sega droppar kvar av och fast forward håller på att gå samma väg. För att spara in lite på de dyra (nej inte särskilt) dropparna så bestämde jag mig för att använda Sally Hansen Power Shield istället. Ett överlack som jag har haft i över ett år, men då det inte är snabbtorkande har det inte tjocknat ett dugg. Väl medveten om att det inte är snabbtorkande lät jag naglarna torka en halvtimme innan jag kröp till kojs. Så lång torktid brukar de aldrig få, så jag tyckte att det borde räcka. Dagen efter vaknade jag upp med märken i inte mindre än nio naglar. Vänster pekfingernagel har lacket korvat sig på, småmärken har jag på alla naglar nästan och den högra lillfingernageln har lacket dels korvat sig på och dels bubblat något alldeles extremt. Lillfingernageln fick dubbla lager av överlacket, då jag kom emot den nästan direkt. Ett lager extra överlack brukar dock jämna ut det defekta resultatet. Så blev inte riktigt fallet här. Tummen ner för Sally Hansen Power Shield alltså.

Kommentarer

Postat av: Viola the Killer
Publicerad 2009-01-09 03:50:53

Klassiskt scenario ;) Man kan ju iallafall trösta sig med att färgen är ruskigt snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-09 06:55:32

Förskräckligt! Sally Hansen får nog fortsätta vara favoriter på färgat lack, inte överlack eller andra treatments...

Håller med dig om att färgen är fin men lite trist. Den ger inget bestående intryck. Synd. Många var ju väldigt agiterade över just denna.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-09 07:24:59

Tradigt när de snabbtorkande blir sega. Jag klarar mig inte utan dem.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 10:45:27

Viola the Killer: ja det är nog så, men jag har använt snabbtorkande överlack så länge att jag fullständigt hade raderat den här typen av missöden i mitt huvud. Tja, färgen är väl snygg, men den är ingen favorit.



Sminkan: ja jag vet! Huva... Ja jag tror faktiskt inte att SHs treatments är så mycket att hurra över. Här får jag väl skylla mig själv lite eftersom jag bara öste på mer överlack när det blev ojämt, men jag tycker faktiskt att en halvtimmes torktid borde ha räckt, jag gav mig ju inte direkt ut och grovarbetade...



Sminkjante: Amen säger jag! jag älskar verkligen snabbtorkande lack, förstår inte hur jag klarade mig innan dem. Iofs så hade jag nog inte lika många lager lack då.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-09 11:15:09

Superdupersnygg färg, men guuud va trist med resten :(

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-09 11:23:38

Kladd och elände kan ju få vem som helst avigt iställd till en kulör. Man har blivit bortskämd med alla snabbtorkande lack =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 12:40:37

Inthemake: ja det är en fin färg, men usch och blä för det skick det dumma överlacket lämnade mina naglar i.



Adrasteiah: Det har du så rätt i! Här skäller jag dock inte på OPI utan lägger hela skulden på mitt överlack från Sally Hansen... LMLMN uppförde sig på ungefär samma sätt som de andra France-lacken. Inte jättebra, men absolut inte dåligt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-09 13:18:51

Det såg lite besvärligt ut att pilla med. =/ Men absolut jätte fin färg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-09 14:38:40

Gah, vad jag hatar när det där händer! Usch!

Det är ett fint lack, men det är som du säger, jag känner inte mer än så.

Jag vet många som älskar det, men jag äger det inte ens och just nu finns det andra lack som lockar mer.

Men jag tycker att du får fin form på nageln med det och som sagt fint är det iaf:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 22:07:52

Alexlyndra: ja du, det var ingen hit precis. Färgen är dock helt okej.



sanna: ja fy tusan, jag blev inte alls glad! Enda positiva var väl att jag kunde gnälla lite här och få lite sympatier:) Lacket i sig är dte inget fel på, bara överlacket. ja och kanske lite på användaren som inte är van vid så segtorkande lack då... jamen vad bra! fin form på naglarna vill jag ju såklart ha, alltid ngt bra1


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela