Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Elegant Vampyre- FOTD av Emma

Publicerad 2009-01-25 15:12:38 i Emmas FOTD 2009,

Jag erkänner, jag tog med Vampyre för namnets skull. Elegant vampyre känns som ett drömnamn på en sminkning av mig! Halleluja vad jag älskar vampyrer. Eleganta vampyrer är helt klart drömmen, så titeln, ja jag älskar den helt enkelt. Men färdigsvamlat om vampyrer nu då, det här har jag använt:

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: Stila Perfecting Concealer Shade B

Concealer i ansiktet: Elemental Beauty Healing Concealer Bright Eyes

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Lumene Mineralrouge Winter Rose

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Nars Eldorado 
Ögonskuggor: MUC Elegant och MUS Eyedust Vampyre

Highlighter: Isadora Matte Chocolat den ljusaste skuggan

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black, MUS Cakeeyeliner Red Och Amuse Glittereyeliner i rött.

Mascara: Define-A-Lash Volume i svart

Läppar

MUS Lip & Cheek Tint


Bilderna blev kanske inte så storslagna, men annars så tycker jag faktiskt att denna sminkning blev rätt fin. Inte superglammig lördagssminkning utan lite enklare lördagssminkning med lite färg och glitter. Ja som ni förstår så är detta alltså gårdagens.


Jag använde Elegant från Makeupcosmetics på inre delen av ögonlocket. Därefter tog jag Vampyre från MUS och målade på/tryckte fast på den yttre delen av ögonlocket. Som highlighter körde jag den ljusaste skuggan i Matte chocolat-paletten från Isadora. När jag var klar såg jag att den nog egentligen var lite i mörkaste laget, men det var ju så dags då. Svart eyeliner från Clinique längs med övre fransraden och ut i en linje eller ett streck eller vad vi nu ska kalla det. Röd kakeyeliner från MUS längs med den undre fransraden. Därefter kunde jag inte låta bli att måla med en röd glittereyeliner från Amuse ovanpå den svarta eyeliner. Det blev rätt fint tycker jag. Från början var det Sminkans eyeliner men hon tyckte att den var crap men att den kunde få en chans hos mig i stället. Jag fick en lila likadan med. Och håll i er. Jag tycker att den är asbra! Jag är egentligen ingen glittertjej. Glitter är fint, men det gör mig lite nervös och i nio fall av tio, nej i 99 fall av hundra så föredrar jag en vanlig eyeliner framför en glittereyeliner. Jaha, men vad är då så bra med denna undrar ni? Det är så glest med glittret, det täcker inte alls nästan. Det låter ju ganska mesigt, men det blir fint att lägga ovanpå en annan eyeliner och se, där har vi glitter som jag känner mig bekväm i. Tack Sminkan för den alltså. Avslutningsvis så applicerade jag svart mascara och svepte på lite grann av Lumenes mineralrouge på kinderna, samt lite Tint från MUS på läpparna. Jag kände för att hålla kinder och läppar lite neutrala, och det blev de ju definitivt här. 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 15:15:47

Mycket raffinerat med den röda linern under ögat! Glittret ser lagom ut faktiskt, ovanpå den andra eyelinern. Riktigt läckert! Jag gillar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-25 17:04:28

Sminkan: tack söta du! ja jag tycker att det blev fint faktsikt. det känns som ett mycket användbart glitter...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-25 18:38:23

Sbyggt! Ja du det där med vampyrer är verkligen en "grej" Jag har varit vampyrfreak länge så jag har full förståelse för din passion :) Har du läst böckerna om Edvard och Bella? Ett måste för vampyälskare kan jag säga. (Fast det har du säkert.) Dom är sååååååå bra.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-25 18:56:42

Håller med om att beskrivningen är underbar.



Du har verligen fått till vampyrtemat. Den rödaeyelinern sätter verkligen vampyr känslan. Skitläckert.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-25 19:22:04

Fru Choklad: tack så mkt! Ja du, jag har också varit vampyrbiten (:)) rätt länge... Och ja, jag har läst dem! älskar verkligen de böckerna, håller faktiskt på och läser the Host nu. Inte så tokig, trots avsaknaden av vampyrer:)



Sminkjante: Tack så jättemkt:)Vad kul att du tycker det:) Jag är ju riktigt vampyrfrälst så det tar jag som en stor komplimang;)



Postat av: badis
Publicerad 2009-01-25 19:38:21

Vad tufft med röda linern, det lilla extra! Som en extra vass huggtand! Vampyrer är nog det hottaste i påhittighetsväg. Jag menar vem vill vara faun eller kentaur eller enhörning då man kan vara en blodsugande femme fatale:D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-25 19:38:50

Wow, så läckert med den röda eyelinern. Enkelt men väldigt effektfullt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-25 20:07:51

Yes! Jag älskar svarta eyeliners och oavsett böj eller linje så är det snyggt. Du gjorde detta bra!

Postat av: ewe
Publicerad 2009-01-25 21:10:20

Jäkligt snyggt Emma! Det var riktigt cool kombination men ändå inte för mycket. Perfekt med andra ord!:P

Postat av: merlyn
Publicerad 2009-01-25 21:48:12

oh, riktigt fint :D:D kram

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-25 22:26:12

Jag är också en vampyrälskare :) ser att du köpte Lumene rouget, ser fint ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 00:13:31

Badis: tack, vad kul att du tycker det! och vilken skön inställning, jag delar den till fullo:)



Adrasteiah: tack! ja jag tycker det blev lite kul...



Alexlyndra: tack! vad roligt att höra:)



ewe: oj tack, inte illa. Nåja, vet inte om det blev prefekt precis, men jag blev nöjd.



merlyn: tack så mkt snälla du!



CC: Åh, kul med fler vampyrälskare! det verkar finnas rätt många bland sminkbloggarna faktiskt... ja jag kunde inte hålla tassarna borta, det är riktigt trevligt faktsikt. tack för tipset! hade nog inte reflerkterat över det om det inte var för det.



Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-26 11:23:34

Superfint, det här kommer jag att testa i nån form snart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 18:04:19

Inthemake: Tack! Det ska bli spännande att se...

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-26 20:08:16

Väldigt läckert :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-30 16:53:15

Linda: tack så mkt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela