Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Butter London Thames

Publicerad 2009-01-02 19:32:23 i Naglar i blågrönt&turkos,


Min julklapp från Emma var det här underbara nagellacket! Thames, en djup, skimrande blågrön nyans. Duokromatiska skiftningar där nageln kan visa en gradering från blågrönt till smaragdgrönt är inte ovanligt. Dessvärre verkar min kamera bara plocka upp det blå i lacket på bilderna. Sanningen är att det faktiskt ger ett mer grönt intryck väl på nageln. Mina föräldrar kallar båda färgen grön, utan tvekan, och min mamma tycker dessutom att det är den vackraste gröna hon sett. Faktum är att hon till och med ville ha en manikyr med detta lack och det är hennes färgpremiär. Annars använder hon mest ofärgade lack eller franska manikyrbaser.


Lacket kräver tre lager för att få flaskans djup och färg. Det ser väldigt ojämnt och blaskigt ut efter första lagret men jämnar ut sig bra på andra och tredje. Penseln går att arbeta med men är inte den allra bästa jag provat.  Bättre än OPI-moppen, sämre än Misas precisionsverktyg. Om OPI har en pensel som en slö brödkniv, Misa och Color Club har skalpeller av kirurgstål så är detta en bra förskärare. Kanske inte den man skaffar som kock, men helt fungerande för att hacka en lök. Ni fattar hur jag menar?


Alla bilder här ovan är tagna i dagsljus  i fönstret. Den nedan är tagen under lysrör. Som ni ser är skimret helt underbart! Färgen är oemotståndlig! Det är ett underbart lack som jag är oerhört glad att äga och definitivt rekommenderar andra! Tack Emma!!

Kommentarer

Postat av: Junitjej
Publicerad 2009-01-02 19:46:19

Vilka snygga naglar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 19:49:27

Junitjej! Tack!

Postat av: B-B
Publicerad 2009-01-02 20:05:17

Denna kommentar skulle jag lämnat i det inlägget där du stämplat på detta lack men det gick ju inte att kommentera där.



Du skrev att konadstämplarna var korta, för mig är dom för långa´så jag tror dom inriktar sig på personer som ahr medellånga naglar men jag tycker det är dumt att man inte kan välja emllan kort, medium ooch lång. :/

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-02 20:07:06

Riktigt snyggt lack. Jag har ungefär samma uppfattning om Butter London efter att ha prövat två olika färger, men en sak stör mig riktigt mycket och det är korkarna, riktigt klumpiga att hålla i!

Postat av: anna
Publicerad 2009-01-02 20:19:11

härlig färg!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-02 22:58:23

Ljuvlig färg!!!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-02 23:22:12

Vilken härlig färg!



Jag ville kommentera stämplarna i inlägget ovanför men det gick inte, precis som B-B skrev ovan här..



Jag tyckte iaf att mönstret var väldigt snyggt, precis i min smak.. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-02 23:32:13

OMG!!! helt fantastiskt! wow!

Postat av: SaintBella
Publicerad 2009-01-02 23:41:41

Okej, jag kommenterar inte detta inlägget egentligen, utan nästa med virvelstämplingen. Anledningen vet du ju, att blogg.se krånglar ;) Och jag ville bara säga att det var jättesnyggt! Verkligen stilfullt utan att bli tråkigt. Förresten så är inte blogspot mkt bättre, jag kan lägga till din blogg i min lista, men den syns inte...weird! Men jag läser ändå =)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-02 23:46:00

Tycker också virvlarna var riktigt coola!

Hur funkar dom där stämplarna egentligen? Är det som schablonmålning eller är färgen liksom i kartan? Förklara för en konad-novis som aldrig ens sett dom irl!! ;)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-01-03 09:01:18

Oh, vilken ruskigt snygg färg! Underbara skiftningar och fantastiskt skimmer. Virvlarna passade verkligen ypperligt till, en av mina nya favorit-NOTDS faktiskt :) Nu blev jag farligt sugen att köpa ett Konadset, mest för de där virvlarna. Lär kunna pimpa vilket tråklack som helst :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-03 10:05:47

Jag kan fortfarande inte kommentera den nya Butter London Thames inlägget.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-03 11:46:49

B-B! Okej, ska se om jag kan fixa det...



Mimmi! Du har helt rätt. OCh svåra att öppna och stänga också. Men färgen är sååååå snygg att alla minus försvinner när man ser på sina naglar!



Anna! TAck!



Linda! Ja, det tycker jag med!



Marybeth! Tack! Jag är väldigt nöjd själv!



Sanna! Det är det! utan tvekan!



Saint Bella! Det verkar som om alla bloggtjänster suger på ett eller annat sätt. Hoppas det här med kommentarsfunktionen är övergående...



Karin! Det finns bra tutorials hos NOTD och Make Up My Lack. Kortfattat så funkar det så att man har en platta med motivet etsat i metall, som fördjupningar alltså, över det lägger man ett lack, man skrapar av överflödet, trycker en stämpeldyna över motivet och lyfter på så sätt det lack som ligger kvar i fördjupningen i det mönster man vill trycka till stämpeldynan. Sen pressar man stämpeldynan mot nageln och mönstret flyttas dit. Som en vanlig stämpel helt enkelt. ;D

Du måste testa!



Sofia! Visst är den ljuvlig, färgen! Och virvlarna är favoriter. Du får skaffa dig ett litet startset och sätta igång!



Sminkjante! Ska se om jag kan laga det. FÅr nog göra som med detta, kopiera och klistra i ett nytt inlägg... Varför så krångligt på blogg.se?

Postat av: Lisa
Publicerad 2009-01-03 14:51:46

Ååh såå himla snyggt! Jag har funderat på att köpa Butter-lack och nu är jag definitivt övertygad. Lövely..och vilka fantastiska virvel-dekorationer! God fortsättning på -09,det är alltid lika kul att inspireras av dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-03 15:13:24

Lisa! Tack! Kul att höra att du blir inspirerad! Och klart du ska ha ett Butter-lack! ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-03 17:58:58

Så som jag har spanat på det här lacket! Jag är grymt avundsjuk kan jag lova dig. :D Det får helt klart slinka med ner i ett paket från England nästa gång jag beställer något från asos. :D

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-03 17:59:37

Aha, coolt =))

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-03 19:19:15

Otroligt snyggt! Va roligt att din mamma skall köra lite färg:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-04 10:24:11

Chaosophia! Det är kalasbra! Har haft det i tre dagar och det är inte ens lite slitet! Och inga touch ups alls. Inte ens överlack. Plus att det är snyggt!



Karin! Ja! Tycker jag med!



C-N! Ja, och hon verkligen älskar det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-06 16:18:45

Vad snyggt det blev! Fast det visste jag, för jag har också Thames nu:) tycker precis som du att det är en härlig färg, man att det var sådär kul att måla med. Nåja det är fint iaf, och kul att din mamma gillar det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 16:42:19

Emma! De tär helt galet vackert! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela