Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Cyma

Publicerad 2009-02-28 08:51:57 i Naglar i rött,


Zoya Cyma har jag visat förr men nu blir det mer dagsljusbilder från en snöig februaridag. Okej, jag tillför inte så mycket om man tittar på det gamla inlägget, men vad sjutton, jag gillar det här lacket. Jag bär det gärna, och då kan jag väl få visa det igen? Visst är det vackert! En intensiv röd med aningens av magenta i sig.

Det har en underbar finish som leder mina tankar till färgat glas. Vissa Zoya-lack har den kvaliteten. Glansen är hög, färgen intensiv. Fortfarande trollbinds jag av det, precis som första gången, då ljuset får det att växla från rosarött, magentarött till klarrött.

Glow! Som en inre eld i det!

Isiga magentatoner!

Genomskinlig glaslyster men utan VNL. Ah! Perekt! Och det räcker definitivt med två lager. Det kanske räcker med ett till och med, men här är det två. Lättlackat, snabbtorkat och pigmenterat. Kan inte nog berömma det! Det här lacket är underbart!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-28 09:26:41

Så vackert lack! Dessa röda tycker jag är snyggast, som inte är för ljusa och inte för mörka. Starka röda. :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-28 09:47:24

glowy! Helt in min smak! skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 11:51:35

Alex! JA, det är en härlig färg!



Sanna! Borde finnas i din samling!!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-28 12:04:19

Jättesnyggt rött lack! Dina naglar är som vanligt jättefina! Hur får du dem att hålla sig så långa?

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-28 12:51:47

men gud ett sånt perfekt rött!

Postat av: ingegerd
Publicerad 2009-02-28 12:56:46

jag har den själv och gillar den skarpt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 13:33:59

Therese! Tack! Mina naglar är inte långa. De är ungefär 2 milimeter fri kant. Har aldrig fått dem mer än 3 milimeter fri kant och nu är de något tillbakaklippta. Så 2 mm är alltså längden... Sen har jag rätt lång nagelbädd, tror jag, men inte extrem på något sätt.



Suss! Ja, faktisk! Finns fortfarande hos Vacker&Underbar/Nail Mail för under 80 kronor.



Ingegerd! JA, visst är den ljuvlig!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-02-28 13:48:36

Det här var riktigt snyggt!! Fick själv hem 10 Zoya lack nu i veckan, tyvärr inte detta men det kommer definitivt att vara med i nästa beställning :)

Väldigt fina naglar!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 14:56:49

Vanessa! Visst är det fint! Jag är galen i Zoya just för den fina finishen på lacken! Det här är et av de snyggare, enligt mig! I alla fall i rött!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-02-28 16:00:16

Tur att jag läste kommentarerna, tack för tipset sminkan.Hoppas få köpa ett likadant lack. Lyrisk är jag.

Postat av: Karin
Publicerad 2009-02-28 19:00:55

Verkligen otroligt fint! Jag har flera kvar så tack för att du tipsa om det! :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-01 00:35:02

Det är en väldigt vacker färg i sig också! Skulle gärna ha något i hemmet i den färgen!

Haha, typ ett badkar :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-01 13:57:00

Tanten! JA, klat du får köpa ett! Antar att du tänker på Karin som har kvar från Nail Mail?



Karin! Ja, jag hoppas fler år upp ögonen för det för det är så snyggt! Har haft det i fyra dagar, på femte... ;D



Marie! JA, varför inte? Ett gelérött badkar! Läckert!

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2009-03-01 16:53:07

Ojoj, som stort fan av röda lack blir jag alldeles knäsvag. Och JA det är helt okej att du visar Cyma igen och igen och... :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-01 17:58:02

Kajsa! Vad bra! Jag är glad att du gillar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela