Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Fire Opal Flame

Publicerad 2009-02-12 16:00:22 i Naglar i rosa,

Rosa lack ur arkivet! En riktigt härlig färg dessutom!

Ett av mina måna ebayköp. Ett Fire Opal från Sally Hansen i färgen Flame Opal. Det är ungefär samma färg som OPI Calendar Girl. Ni ser? Otroligt fint är det men det har samma problem som sin like, det är relativt transparent.

Bilderna här ovan är tagna i dagsljus. Ni ser att den har en glaslik finish? Man ser liksom igenom lacket., trots att detta är tre lager. Det finns en smula VNL, något jag ogillar, men samtidigt har den ju den kvalitet man fascineras av med dessa lack, den känslan av djup i dem.

Ni ser hur vacker färgen är? En underbar färg för sommaren. Men kommer jag orka lacka så många lager som behövs? Vem vet. Det är verkligen en tilltalande rosa.
Normal lackningsprocedur var det. Inte speciellt lättlackat men heller inte svårt. Penseln var okej men inte den allra bästa. Man hinner bli irriterad ändå, just för de måna lagren som ska på. Varför kan man inte göra ett sådant här lack med lite bättre täckningsförmåga?

Kommentarer

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-02-12 17:45:21

Vilken härlig gladsommar-ros! Den påminner mig om ljumma kvällar med en paraplydrink i handen. Ooooh ge mig sommar, jordgubbar och salta bad.



Fast snön är allt ganska trevlig den med...



Kram på dig

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-12 18:35:31

Åh herre, jag blir kär! Me love rosa. ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-12 19:16:37

Underbart vackert! Tycker att färgen är suveränt fin, men så var ju Calender girl förra sommarens favorit hos mig... Visst att det är trist att det är skirt, men jag tycker verkligen att det är värt det!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-12 19:23:36

Wow, vilken rosa! Lätt något att bära i vår!

Postat av: Jason
Publicerad 2009-02-12 20:13:17

Wonderful color! Very attractive on your beautiful nails!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-02-12 20:39:06

Urläcker rosa nyans! Är nog som du säger väldigt fin på sommaren. Den färgen får mig också att tänka på godis (Som ögonmaken nedan) jag kanske borde gå ut i köket och rota lite i godisskåpet ha ha.

Postat av: Elin
Publicerad 2009-02-12 21:15:44

Hej hej...

Måste bara fråga, rekommenderar du även/har provat Makeupcosmetics mineralpuder/foundation? Är sugen att prova, ska även ge mig på 12 prover mm - tackar för tipset och är supernöjd över att ha hittat till din blogg!!!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-02-12 21:35:53

Jätte härligt!

Postat av: merlyn
Publicerad 2009-02-12 22:13:19

riiktigt snyggt lack måste jag säga :D kram

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-12 23:54:20

Så läckert! Verkligen en unik nyans av rosa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-13 07:35:45

Miss P! Ja, sommar vore onekligen skönt nu. Och nej, snön är inte trevlig...

kram på dig med!



Alex! Ja, den är fin, va!



Emma! JAg vet att du tycker det. Vi får se vad jag tycker... :D



Marie! Jo, färgmässigt är den härlig!



Jason! Thank you.



Fru Choklad! Ja, lite gelehjärta över den! Lämpligt till Alla Hjärtans Dag! :D



Elin! Du hittar en recension av Makeupcosmetics foundation i kategorin "Emma testar". Själv använder jag inte mineralfoundation men tack och lov är min medbloggerska en idog användare av sin kabukiborste och diverse mineraler! :D



C-N! Ja, visst är det!



Merlyn! Tack!



Adrasteiah! JA, en väldigt vacker färg tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela