Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Devotion

Publicerad 2009-02-25 16:07:31 i Naglar i svart, grått, silver,

Mer arkivtömning. Andra inlägget från arkivets djup idag. Kommer ytterligare ett. Funderar på om vi ska hålla ett grått tema eller liva upp det lite... Vi får se vad jag hittar.

Det här är ett ljusgrått metalliskt lack från China Glaze Romantique-kollektion. Av de sex kalla jag har är deta min minst favoriserade. Eller nu ljuger jag, jag har bara fem kalla kvar för jag gav Harmony, det lila, till Emma. Men jag hade definitivt gillat det mer än Devotion.Devotion är bara silvrig och utan karaktär eller något som får en att minnas det. Det är ointressant.

Ett lager täcker och det torkar ganska fort. Dessvärre är det lätt att få penselmärken i det när man målar.
Inte en favorit. Tar hellre Black Pearl från Sally Hansen. Det är också ett ljusgrått metallicklack men med  bättre formula på själva lacket. Inget problem att få det jämnt., eller så jämnt att det duger åt mig i alla fall.
Nej, Devotion kommer jag nog inte känna för det här lacket. Men jag ska pova att använda det som silver till konadstämpling.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 19:05:12

I mina ögon ser det ut som den perfekta balansen mellan silver och gunmetal på dina händer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 20:47:23

Marie! Kanske. Jag tycker de är väldigt lika... Kanske så lika att de får vara med i "larvigt lika lack" i framtiden! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela