Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Piha Black

Publicerad 2009-02-08 17:21:12 i Emmas sminkväska,

Eftersom flera av er var nyfikna på Piha Black, ni vet det svarta Lancôme-glanset, så kommer det här ett inlägg tillägnat den mörka skönheten. Innan vi kör igång vill jag bara säga att det finns en anledning till att jag inte brukar visa närbilder på min mun i bloggen. Det är en helt okej mun, i verkligheten, den är ganska osymmetrisk, men det har jag inte så mycket emot, förutom att den är krånglig att måla med starka färger. Närbilder är dock något helt annat. Ni vet hur Sminkan känner för att lägga ut ansiktsbilder? Så känner jag för att lägga ut närbilder på min mun. Starkt obehag alltså. Hade min sambo gått med på det hade ni fått se hans mun istället, men eftersom han totalvägrade så får ni se min mun. Inga elakheter nu alltså, för då plockar jag bort bilderna, begrips? Bra, då har jag nojat klart, vi kör.



Först en bild på Piha Black i hylsan, riktigt läckert tycker jag att det är! Underbar färg och Lancômes förpackningar känns väldigt lyxiga. Ni ser skimret va? Himla fint skimmer, vilket gör att det känns mer vamplyxigt än gothigt. Det och så priset. På andra bilden ser ni läppstiftet som jag valde att måla underst. Det är från Kanebo och heter Lip Treatment. Färgen heter Strawberry. Det har varit med här förut under ett annat läppglans. Då kallade jag det dock för något annat, sorry jag ljög, eller ja, blandade ihop det med ett annat stift.


Tredje bilden är på enbart läppstiftet. Det är en fin färg, men ganska skrikig. Eller ja, en del skulle kalla den klarröd men det är en sån färg som gör att jag rycker till om jag råkar se mig själv i spegeln, alltså uppfattar jag den som skrikig. Jag är helt enkelt inte så van vid klarröda läppstift längre. När jag gick i gymnasiet använde jag det jämt, men nu, nästan aldrig. Jag får lite skrämselhicka av den bilden alltså.


Bilden ovanför, ett tunt lager Piha Black på ena sidan av munnen. Ni ser att färgen mörknar och blir mindre skrikig. Skillnaden är mer påtaglig i verkligheten än på bild dock.

Nästa bild, ytterligare ett lager Piha Black. Betydligt mörkare nu som ni ser.


Slutligen en bild med Piha Black på hela munnen. Lite halvtjockt lager sådär, mer än vad jag hade i fredags. Så, det var det hela. Vad säger ni, är Piha Black ett läppglans för er?

// Emma

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-08 17:24:44

Din mun ser ju fin ut. Men har man fixa idéer så har man, jag vet ju hur jag tänker om fotd...

Tycker Pha Black blev snygg på det röda. Skulle vilja se det på naken läpp också, men det är väl kanske inte aktuellt? ;P



Postat av: Lina
Publicerad 2009-02-08 17:53:49

Tycker absolut inte att det är något fel på din mun men jag förstår hur du känner, har svårt för att lägga upp bilder på min mun också.

Är lite små sugen på Piha men jag vet jag....priset är det som talar emot.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-02-08 17:55:44

Nu får det vara nog med tramsigheter!! Du har en alldeles förtjusande liten mun!! Jag gillar den skarpa vinkeln mellan amorbågarna, själv har jag en betydligt tråkigare mun... Iofs håller jag med ovan kommentar, jag vet att det kvittar vad alla andra tycker, man har sina fixa idéer och det får man lov att ha!! Håller även med om att jag skulle vilja se glosset bara... Kram!!

Postat av: mjölken
Publicerad 2009-02-08 18:20:47

Du vet, ibland kan man nästan förstå varför folk har komplex för saker och ting, men du tillhör inte den kategorin. Jag förstår verkligen inte varför du tycker den är sne eller konstig, i min värld ser den het ut!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-08 19:41:21

Tråkigt att du känner sånt obehag. Du har en väldigt vacker mun och glosset var snyggt!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-08 20:18:34

Jaa du inte kan jag förstå vad det är för fel på din mun?? Snarare så är jag lite avis att du har så läcker form på munnen! Glanset är absolut uppskrivet på min önskelista... läckert! Säger som Sminkan, skulle vilja se det på bar mun, utan färg under...;-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-08 20:24:09

Jag förstår precis hur du känner. Jag har också "komplex" för just munnen. Ojämn. Syns väl egentligen inte i verkligheten om man inte vet om det men ett foto på bara munnen förstärker det ojämna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 20:37:57

Sminkan: Tack så mkt. Äh jag vet inte, den var så stor när jag var liten, den har liksom varit så stor sen jag var barn känns det som. Idag reagerar ingen, men när jag var mindre var det många som tyckte att jag hade väldigt stor mun, antar att det sitter i... Tja du, det är väl ingen omöjlighet, det verkar avra fler som vill...



Lina: Tack! Det känns väldigt skönt att höra:) Ja jag vet, dte är hiskeligt dyrt! men det är i stort sett den prylen från vårkollektionerna som jag kommer att köpa, förutom ett eller annat rouge från MAC möjligen, så det må vara hänt. Jag ångrar inte mitt köp iaf, det känns som om Piha Black och jag kommer att trivas ihop.



Creme-idiot: Hehe, tack:) Ja det är ju lite så, men det känns ändå ganska skönt att höra. Fast visst, det sitter ju i mitt huvud, så dte förvinner ju inte bara för att någon säger att den är fin.



mjölken: Tack så mkt, det var snällt sagt!



Mimmi: Tack. Ja det kändes väldigt jobbigt när jag la ut den, men det känns bättre nu faktsikt. Tror att lite exponeringsterapi undertryckte mitt obehag lite iaf, även om jag inte kan säga att jag tycker att den ser fin ut på bilderna. Glosset är finfint däremot!



Marina: Äh, fwl och fel, jag vet inte, jag är inte komfortabel med att se den på så nära håll och utan ansikte. Men men, jag vänjer mig nog om jag kör på med lite munnar. Sen så handlar det ju om fototeknik med. Jag brukar ju aldrig bry mig om att fota munnen så då är det svårt att få det att se bra ut. Piha Black är iaf underbar! ja vi får väl se om jag tar mod till mig och slänger upp en bild på bara Piha:) Annars får du köpa det och visa det så;)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-08 20:41:14

Åååh, Piha Black sååå snygg, men vette 17 om jag skulle använda den;)!



Angående närbilder, jag nojjar också för bilder på mina läppar för de ser keff ut på bilder, totalt osymetriska och konstiga...;)!Men jag ser inga konstigheter med dina läppar dock så lägg ner va;)))!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 20:48:34

Kajalpennan: Ja då förstår du mig... det är absolut inte så att jag ständigt tänker på min mun, det känns bara jobbigt att se den så stor på datorskärmen... Men som sagt, då framhävs ojämnheterna.



Anonym: Ja i mitt fall så känns det som ett läppglans som jag kommer att använda mkt som topping, inte på egen hand dock. 240 kronor är ju lite mstigt för ngt man inte tänker använda, så förstår om många tvekar.



Ja närbilder på munnen känns lite märkligt, men jag ska försöka lägga ner mina nojor:)

Postat av: Carro
Publicerad 2009-02-08 21:11:30

jag är likadan med min mun, den är helkonstig, min amorbåge sitter inte i mitten av munnen, det ser ut som om man dragit underläppen lite till vänster och överläppen lite till höger. det är därför jag aldrig har LOTD's rakt framifrån, utan från sidan, för då syns det inte att min mun är helt crooked. :P

jag har även problem med FOTD's rakt framifrån eftersom min näsa är (enligt mig) jäkligt sned.

jag ser dock inget konstigt med din mun, tycker den är söt! :)

kram!

Postat av: Dee
Publicerad 2009-02-08 21:39:42

Dumheter! Jag skulle vara glad om jag hade din mun. Men jag vet hur det känns när man har nåt man nojar över;)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-02-08 21:40:17

Ahh, jättesnyggt ju! Nu gjorde du en Lemming till, och jag vet att de har fått in glosset på mitt lokala Kicks, det blir svårt att låta bli.



Jag förstår precis hur du känner för din mun, ofta när man har fylliga och vackra läppar är de väldigt "stora" i yngre tonåren och man har komplex för dem men sen "växer man i dem" om du förstår vad jag menar. Alltså, hur många tjejer lägger inte silikon i läpparna för att få det du har naturligt, eller hur?

Var glad och stolt, och jag lovar, du kommer att "ha nytta" av de där läpparna hela livet, det är jättebra att vara 40+ och fortfarande ha fylliga läppar.. :-D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 22:08:03

Carro: Ja du, vi har alla våra nojor... Jag tycker inte heller om att visa mina FOTDer rakt framifrån. Kanske ska testa att göra som du med munnen... Och tack:)

kram



Dee: Ja det är ju så, nojor sitter ofta djupare än vad man är medveten om. Men tack...



Pixelpig: Tack. ja du, jag var så nellad på det att jag högg det innan stället hade kommit upp:)



Ja precis så är det nog för min del tror jag. Nu är munnen lagom, men innan var den lite för stor, och det är svårt att släppa sånt som har fastnat på hjärnan... Men jag ska tänka som du sa. Och tack! Det var jättebra pepp verkligen:)

Postat av: Anja
Publicerad 2009-02-08 22:38:52

Åh jag köpte Piha Black häromdagen och var inte säker på hur det skulle bli på så jag tackar så hemskt mycket för det fina inspirationen!!! Jag är inte van vid att använda röda läppstift men med lite Piha Black över kommer jag inte att känna mig lika "utklädd".

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 22:53:29

Anja: vad kul! Nej jag tror att det kommer att bli alldeles suveränt fint på dig! och vad kul att mitt inlägg var till hjälp:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-08 22:59:23

såg inge tokigt ut alls. Och glosset var riktigt härligt. det kliar i köpfingrarna.. :P



dig har ja ju sett massa ansiktsbilder på! och vacker är du! därimot har jag aldrig sett sminkan :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 23:51:30

Suss: nej glosset är jättefint! Förstår att det kliar:)ja jag vet, ansiktet har jag inget emot att visa upp, men närbild på läpparna var tufft... Nja, det finns några på Sminkan, men de är få...

Postat av: Angela
Publicerad 2009-02-09 11:42:46

Men Sminkan... gumman inte ska du ha noja för din mun!? Den är jättefin ju!

Glosset var verkligen snyggt. Hade liksom avfärdat det för att det var svart men det gav verkligen läppstiftet ett djup.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-09 13:17:28

Ah men jag gillar Phia Black, tycker det är en kul grej, men ändå inte extrem på något sätt....

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 16:47:25

Angela: tack rara du! Det var jag som nojade över min mun förstår du, Sminkans är ju rena reklammunnen... Jag missade helt enkelt att skriva under med mitt namn, slarvigt av mig...

Ja det är faktsikt ett jättefint gloss! och inte alls så extremt som det ser ut i förpackningen.



Inthemake: Ja det är läckert! Jag gillar det med:)

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-02-09 18:43:17

Du har en väldigt vacker mun!



Det är modigt av dig att lägga ut munbilder när du tycker det är svårt, jag har samma problem som Sminkan, ansiktsbilder.. :)

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-02-09 20:19:07

Näe, jag kommer inte att köpa det, ingen effekt ju! Fast du är ursnygg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 22:02:47

Marybeth: tack, jag gillar den normalt, men på närbild är den läskig.... Ja jag tyckte iaf att det var lika bra att ta sig i kragen, och det känns mkt lättare att kolla på den nu faktsikt. känns lite som om jag var tvungen att komma över tröskeln...



Rocketqueen: Nej så stor effekt blir det faktiskt inte. Men jag gillar det ändå, och kanske just därför, tror att jag kommer att använda det mycket mer på så sätt. Och tack så mkt!

Postat av: Elena
Publicerad 2009-02-10 07:46:46

Tack för bilderna Emma :)

Jättefina, verkligen, men jag tror inte att glosset är nåt för mig, precis som Rocket säger så syns det knappt, men verkar bra för att tona ner skarpa färger :)

kanske kunde du tom recensera det? Det verkar inte finnas här i stan än och skulle vilja veta om det är värt pengarna.

Go girl!

Postat av: Chris
Publicerad 2009-02-10 12:57:55

Jag älskar formen på dina läppar! Du är ju jättefin! Och glanset såg jättefit ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-11 18:57:32

Elena: Så lite så... nej det har ni rätt i, det tonar mer ner skarpa färger än blir svart... Ska testa det på rosa med, men sån är iaf min uppfattning hittills. Dock är jag inte ett dugg ledsen för det, då det var vad jag förväntade mig och var ute efter. Hmm, ja du, kanske recensera. Får se... jag tycker det är svårt att recensera saker med färg, alltså skuggor och glans och liknande, då det ofta skiljer mkt mellan olika färger. men eftersom detta trots allt är en så pass speciell produkt kanske det kan vara idé med att recensera... Får se som sagt.



Chris: Tack, vad kul att du tycker det:)



Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-13 11:36:24

Oh, vad kul att se detta omtalade gloss in action! Vilket läckert djup det blev! Riktigt snyggt över rött sådär, men blir nyfiken på hur det skulle se ut på t ex en stark fuchsianyans.



(För övrigt har du en väldigt vacker mun! :D)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-28 22:51:50

Sofia: Vad bra att du tycker det! ja jag gillar det, det är trevligt och ger lite nya dimensioner till stiften, sen ifall det är värt priset kan vi ju diskutera... Ja jag har faktsikt tänkt att visa det på ett fushiafärgat läppstift! Får bli när jag är helt frisk dock, jag vill ju inte smitta ner mina läppglans:) Och tack så mkt, vad snäll du är!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela