Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Light my Sapphire

Publicerad 2009-02-25 21:27:50 i Naglar i blått,


Vi kom tyvärr inte överens, Light my Sapphire och jag. Inte idag. Jag gillar fären, en djup blåsvart bas med blått skimmer som är så fint att det knappt syns. Fantastiskt snygg färg! Verkligen! Jag uppskattar den subtila dager av blått som uppstår när man rör händerna och jag gillar till och med att lacket kan tas för svart i princip i alla ljus...

Ni ser, i dagsljus ser det ut som en riktigt mörk marinblå och tenderar att se ut som ett krämlack till och med. Men det finns alltså skimmer i det.

Skimret syns ganska tydligt under lysrörsbelysningen i köket.
Så, vad är det då för fel? Jo, det ser ni på bilderna. Jag ville att ni skulle se det. Kladdet. Först tänkte jag skylla på den gigantiska OPI Pro-Wide penseln som är lika bred som mina naglar. Det vore dock inte riktigt rättvist för det finns andra OPI med samma pensel som inte kladdar. Det är alltså en kombination av pensel och konsistens. Lacket rinner ut och över nageln, väller fram som en våg och intar nagelbanden som en krigshär intar en oskyddad kustlinje. Jag kämpade ett tag med remover och bomullstops, men sen insåg jag att jag inte skulle bära detta kladdfenomen idag i alla fall. Det fick alltså vara, blev fotograferat och torkades sedan bort, alltihop.

Två lager lack, inget överlack, bilderna. Och en enastående färg alltså. Men inte för mig idag. Någon gång ska jag plocka fram tålamodet ur asken där det ligger och så göra en riktigt snygg manikyr med detta lacket, men inte idag alltså. Idag vill jag lacka lätt och snabt!
En sista bild på det, i svagt dagsljus. Vi får se om och när det dyker upp igen!

Kommentarer

Postat av: Sarah
Publicerad 2009-02-25 22:30:01

Vad trist. Så har jag med OPI Russian Navy. Skitsnyggt i flaskan men på mina händer blir det bara kladd och bläää.

Postat av: Andréa
Publicerad 2009-02-25 22:32:53

Fint nagellack, me like :)

Ha det gött!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-02-25 22:39:23

Färgen ser dock fantastisk ut!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-26 10:04:10

Då är vi två om att gårdagen var en bad nail day. Mitt China Glaze Side-Saddle blev nästan som en katastrof. Jag tocker dock att färgen på detta lack är fint. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 10:15:04

Sarah! JA, vissa lack ska bara jävlas med en... Men jag och detta lack ska bli vänner. Jag måste bara hitta rätt teknik...



Andrea! Tack!



Makeupoholic! Färgen är fin!



Alex! Åh, tack och lov är det här en månad sedan! Iår lackade jag så fint med Zoya Cyma! :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-26 11:29:23

Åh, okej, uppfattade inte att det var en arkiv lackning. ;) Vad kul! :)

Postat av: Maria
Publicerad 2009-02-26 13:13:07

*busvisslar

Grymt snyggt! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 14:15:18

Alex! Nej, jag ser att det nte framgår av inlägget. :D



Maria! Visst är det!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-02-26 20:05:23

Hmm jag gillar inte riktigt min men det kan också vara i besvikelsen över att säljaren skickade Light my sapphire istället för Ink.....Tycker att det på mig får en nyans som påminner om blålera, alltså gråbrunblå.....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela