Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Plum

Publicerad 2009-02-25 16:18:40 i Naglar i lila,

Jag vet, ja sa tre arkiv-notd. Det blir fyra nu. Jag måste ju visa Plum också... Så, nagellacksfrossa hos Sminkan. Vi får se om et blir smink senare. Kanske inte... Ni har ju att göra ändå om ni ska läsa allt. ;D

Det här är ett lack som verkligen var hett åstundat av mig! Jag var på landet när det dök upp i reakorgarna på alla HM butiker och HM ligger väldigt långt från min sommarstuga... Panik! Rouaa lovade fixa ett men de försvann med blixtens hastighet och jag blev utan. Trodde jag. Rouaa lade nämligen ut en efterlysning på Pret-ty och plötsligt kunde jag få hur många Plum som helst då flera rara människor raskt rusat till sina lokala HM-butiker och rensat ut de sista exemplaren som låg och skramlade.

Hur som helst, jag fick mitt Plum och jag är glad för det! Det är en lilaröd/purpurnyans med massor av skimmer i guld. Det ni ser på bilderna är två lager och så överlack på, för färgen är inte så högblank i sig själv. 
Lacket känns en aningen kärvt att måla med. Som att det vore grynigt. Penseln är en ren mardröm och för tankarna till OPI-moppen men med ännu kortare borst, men den är i alla fall fungerande. Jag föredrar en längre och smalare pensel, modell Misas eller Color Clubs, men man kan inte få allt. ;-)

Ni ser den djupa purpurlila färgen med guldskimret rätt väl på blden ovan. Det guldskimmer man ser i flaskan är mycket framträdande men på nageln blir det inte alls lika tydligt. Det krävs två lager för full täckning och det känns som sagt lite kärvt vid påstrykningen. Det torkar normalsnabbt skulle jag säga, men jag använde förstås Poshé på det så min uppfattning är knappast att lita på till hundra procent.
Några bilder på lacket i lampljus vill vi väl också ha?
 
Då kommer den vinröda tonen fram mer än i dagsljus. Lacket är vackert i alla ljus faktiskt, men man ser lite att det saknas något. Kanske skulle jag önska en ytterligare dimension i färgen. Den är är verkligen fin men inte så att man stannar upp och tittar på sina naglar i förundran, om ni förstår hur jag menar.

Eller, jo, när det ser ut så här... Jag älskar de lack som har en lite rödbetsaktig ton i sin lila. Som här. Ooooh! Jag blir extatisk då! Men det här djupet finns där inte hela tiden. Det glimtar fram och man känner ett snabbt "Ah!" ila till inombords, men sen försvinner djupet och lacket blir lite endimentionellt. Trots skimret.

Okej, här har jag fångat det igen. Det som gör det här till ett så begärligt lack. Se bara! Mmmm!

Men här blir det mer alldagligt rödlila skimmerlack av det. Nå, jag är mer än nöjd. Jag är förtjust. Trots att jag låter gnällig. Om du inte har Plum tycker jag du ska kolla om det finns några rest-Plum kvar efter att Pret-tyisterna gick man ur huse för att skaffa den åt mig. Finns den ska du ha den! Det är ett jättevackert lack!

Kommentarer

Postat av: B-B
Publicerad 2009-02-25 16:45:19

Vad bra att du gillade det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-25 17:26:11

Jag tycker faktsikt att Plum är riktigt snygg! Både på dig och på mig, för jag har den på naglarna nu. Alltså inte ett dugg ledsen att jag fick behålla det:)

Postat av: ingegerd
Publicerad 2009-02-25 18:06:29

snyggt alltså!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-25 18:41:57

JAG är förtjust! Jag vill ha detta! Jag måste ha detta skriver in på "att handla" listan.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 19:09:32

Aaah, vad vackert det är! Och det är ju skitbra: för jag har det! Kanske föremål för nästa manikyr?



...det är verkligen asfint. Och som du beskriver det lär jag gilla moppen/penseln! :D

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-25 19:54:23

Vilken läcker färg! Jag älskar allt som går åt lila.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 20:05:12

Ja den var jättefin. Tycker om Isadoras lack faktiskt. Billiga och sitter hyfsat ;) Annars är det OPI som gäller hehehe......

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 20:44:35

B-B! Så klart! Jag gillar den absolut!



Emma! Tur det! Men jag tror Gleaming Plum är ännu snyggare!



Ingegerd! Ja, tycker jag med!



Alex! Kolla bytessiten på Pret-ty!



Marie! Är du en moppare? Oj, hade jag aldrig trott!



Therese! Ja, det är ett härligt lack!



Marie 2! Inget fel på IsaDora!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 22:16:49

Jag är en städtant, yes. Den bästa penseln jag stött på är till Star Magnetic, den var superstor och spretig men ojoj vad det gled på fint med den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-25 22:39:22

Och jag tror fortfarande att de är i det närmaste dupes;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 10:20:40

Marie! Hehe, vi är heeeeeelt olika då! :D

Jag vill ha smala, fina penslar som jag har kontroll över. Men faktum är att vissa OPI funkar för konsistensen är "rätt".



Emma! Ja, de är de ju. Men ändå!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela