Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

e.l.f. ögonskuggepensel

Publicerad 2009-02-03 21:31:06 i ,


En recension till av e.l.f kommer det här. Den här blir dock positiv!
Jag köpte två av dessa ögonskuggepenslar nyligen och kan lätt tänka mig fler! De är lena och mjuka mot huden men tillräckligt spänstiga för att placera skuggan där man vill. De suger upp pigmentet bra i borsten vare sig man använder en fast skugga eller lösa pigment. Med lösa pigment är den ypperlig faktiskt, då den håller pigmentet bra och därför får man inte särskilt mycket nedfall på kinderna.

Det går lätt att styra över skuggans placering, bygga intensitet men också blenda skarvar. En sorts allroundpensel, lustigt nog. Okej, kanske inte för detaljarbeten, men det ser ni ju på borsthuvudet... Jag gillar den skarpt! Den enda nackdelen är att den har ett ganska kort skaft och därför är svår att ha i burken med mina andra, mer långskaftade penslar... Men det lilla minuset är en bagatell. Och en dag har ja kanske skaffat så många av dessa små raringar att de får en egen burk? Rekomenderas varmt! Billig och bra! Och snabb leverans från e.l.f!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-03 21:46:23

Det låter ju som en betydligt bättre grej! Dock har du gjort mig så avtänd på e.l.f. att jag inte känner minsta lilla sug. Jag vill ha EM och Piha Black!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 21:59:57

Emma! det här är bra grejer! ;D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-04 00:14:49

Jag gillar också e.l.f's lite knubbiga ögonskuggspensel!

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-04 00:26:53

Oh shit vad billigt allt var där!! Och de tar Paypal också, nice..

Har du testat blushers från dem?

Postat av: Karin
Publicerad 2009-02-04 01:18:56

Niiice...jag ser nog ringfingret där. Läckert. Tumme upp!!!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-04 01:48:31

Jag håller med dig! Bra, spänstig, mjuk, billig. Snabb leverans.

Jag har mina korta penslar i en särskilt burk, bl a tillsammans med resten av e.l.f-penslarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 06:04:36

Adrasteiah! Visst är den mysig!



CC! Nej. Och av allt jag testat från dem är det här det första jag rikttigt gillar...



Karin! Hihi! :D



Marie! Ja, det kanske bir så. Ska nog beställa fler faktiskt. Den är bekväm!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-04 10:28:21

Bra penslar kan man aldrig få för många av.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-02-04 13:24:48

Jag har tidigare inte varit så lockad av ELF, förutom angående den där mineral glowprodukten Lipglossbitch recenserat och gillar. Men nu måste jag nog lägga en beställning, bra penslar är något jag behöver flera av, att dom inte är dyra gör ju saken hundra gånger bättre.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 17:22:03

Sminkjante! Den här är riktigt trevlig!



Marybeth! Jag ska skaffa fler. Skönt att ha hemma!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-06 08:22:36

Oh va trevligt, då kan jag nog tänka mig att det får bli därför jag lägger en order på e.l.f. har inte varit så galet intresserad av dem innan, men nu blev jag det ;)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-17 16:23:02

Måste spanas in! Tack för tipset :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela