Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Juldagen i rött och grönt

Publicerad 2009-12-26 17:43:05 i Emmas FOTD 2009,

Efter min ganska enkla julaftonssminkning kände jag för lite mer färg och bling på juldagen. Jag bestämde mig för att testa röd och grön skugga och dessutom passade jag på att pimpa ett par ögonfransar med röd och grön strass. Jag har bara använt färdigstrassade fransar tidigare men jag tycker att resultatet blev riktigt bra faktiskt, jag har redan börjat planera för ett par fransar med lila strass inför nyårsafton… Förutom stassfransarna så är väl sminkningen egentligen ingen jättehit, men fransarna tycker jag blev riktigt söta, och nog lyfter de sminkningen ett par knäpp? Sen att min mamma tyckte att jag såg ut som en julgran är väl en smärre bieffekt, men jag tror faktiskt att hon egentligen tyckte att fransarna var fina, om än lite pråliga.

 


Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty och Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Face Highlighter Mystic

Ögonskuggor: En Barry M Dazzle Dust i rött och MUS Cybershadow Green

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösögonfransar: Ett par plastiga skräpfransar som jag limmade strass på

Läppar

Läppglans: Maybelline Shiny-licious

 


Det verkar ha blivit min grej att vara hyfsat neutral på julafton, lite lagom prålig på juldagen och sen lite mittemellan på annandagen. Jag misstänker starkt att jag kommer att fortsätta att leva upp till den trenden även med kvällens sminkning faktiskt. Ska alldeles snart börja sminka mig och fixa håret. Hoppas att ni alla får en trevlig kväll och en fin avslutning på julen!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-26 22:11:29

Åh, Emma! Jag gillar! Fy fan vad läckert! Och nu vill jag blinga mina lösfransar med, men det vete sjutton om jag klarar av det. Verkar kräva teknik och pysselfingrar...

Jag tycker det var en läcker makeup och tycker din tradition verkar helt perfekt eftersom den bjuder på variation och variation är aldrig fel!

Du är bäst, vännen! Bästa medbloggerskan i hela världen!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-26 22:13:18

Jamen hoppla vad läckert! :D Grymma fransar, vilken bra idé att strassa till dem!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-27 10:27:45

riktigt läckert!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-27 13:11:42

Men vad läckert! gillar prickarna! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-27 14:47:44

Sminkan: Åh sminkisen, tack! du är bäst! Äh, klart du klarar, det var inte alls svårt, knappast svårare än att göra nail art med strass och det är du ju en fena på!

Vad kul att du gillar min tradition! jo, jag tycker också att det är bra med variationen...



Zizzie. tack! Ja visst blev dte skojigt med strassen:) Jag är ganska belåten med fransarna, hihi.



Sanna: tack sanna!



Stephy: tack stephy, jag gillar dem också:)



Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-27 20:01:26

Så smart att blinga fransarna och tjusiga blev dom och tjusig blev du!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-27 21:30:32

Idag körde jag en rosa sminkning med Manly-paletten och den hade helt klart kunnat piggats upp med blingiga strassfransar! :)



Ja pengar fick jag också, det är alltid väldigt trevligt att få men i år har jag verkligen inte den blekaste vad jag ska använda dem till. Känns som jag redan har allt! Hot Mama och fler nagellack kanske? ;)

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-27 23:21:58

Det har jag faktiskt aldrig tänkt på att att man kan blinga de själv... läckert, du är som en liten minijulgran :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-28 11:38:26

Vilken hit! Jag tycker att de blingade fransarna blev väldans fina, verkligen pricken över i!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-28 23:57:16

marybeth: tack så mkt! Ja, visst var det smart, hihi:)



Zizzie: Det hade säkert varit snyggt, det tror jag asbolut.



Haha, jag gillar dina prioriteringar:) Jag har varit i Linköping och shoppat idag, lite kläder, lite smink...



CC: Jag har varit sugen på att testa ett tag nu, och det blev ju inte så tokigt. Haha, ungefär som mamma sa då:)



Kerstin. Men tack Kerstin, vad glad jag blir! Ja, visst är det lite så. Det kommer garanterat att bli fler blingade fransar i framtiden...

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-29 21:20:16

Oj va läckert, va fin du är =)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-29 22:13:14

Blev lite shopping för mig idag också, en svart kortkort kjol och så storhandlade jag POP-smink som Kicks sålde ut för 25kr styck så det blev tre glitterliners och tre skuggburkar och ett dubbelrouge :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-30 01:26:09

Linda: tack snälla!



Zizzie: ja men du, dte låter ju inte alls dumt... Mitt Kicks har inte fattat att de ska sälja Pop superbilligt, de är fortfarande bara nere på 50 %, så i nuläget avstår jag. Kul med lite fynd för dig iaf:)Själv sminkshoppade jag lite igår, fast det blev inga fynd precis...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela