Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD Three D

Publicerad 2009-08-14 15:14:56 i Naglar i orange,


Orange! Knallorange! Så underbart jävla tokorange! Sally Hansen HD Three D är verkligen en pigg färg!

Som ni kan se är det också en färg som varierar sig en del beroende på ljuset. I vissa vinklar i solen ser det ut att mest innehålla guldskimmer men i andra, se första bilden i raden nedan, kommer även ljuslila skimmer fram. Asläckert och oväntat! I skugga ser man inte lika mycket av skimret men då  får man istället den läckra "glaseffekten" där lacket påminner om en hinna av, ja just det, glas, över nageln.

Det är så otroligt läckert! Tre lager, lättare att lacka än Hi-Res men lika segtorkat, trots snabbtorkande överlack. Jag hade nästan kunnat komma undan med två lager,faktiskt, men då hade man i skarpt ljus sett en aningens VNL. Jag var ute på balkongen och kikade nämligen, innan jag drog på det tredje lagret.

Jag gillar verkligen HD-lacken. Vilken glans! Jag och Emma utnämnde dem till sommarens läckraste kollektion när vi snackade igår, och det är de absolut. Om höstens läckraste är Nubar Going Green är sommarens definitivt Sally Hansen HD! Inte är China Glaze Kicks eller OPI:s urtrista som jag redan glömt namnet på någon match för de här pigga färgerna med sidenskimrande finish! Jag är normalt sett inte ens ett stort fan av orange, även om jag har några jag gillar, men det här är inte alls dumt! Nu längtar jag til höstens nya HD-kollektion som man kan tjuvkika på hos bland annat ALU och Vampy Varnish. Mycket läckert att skaffa sig i den med!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-14 16:02:02

Oj jösses, vilket grymt lack! Jag älskar hur det ser ut på den allra sista bilden där till höger. Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 17:49:18

Alex! Ja, det är absolut ett grymt lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-14 19:15:08

Ja, det är faktiskt snyggt. Jag är ju inget fan av orange, men det är vackert. Och vi har så rätt, det är lätt sommarens vackraste kollektion! Sitter här med Lite i ett kuvert på bordet nu, ska alldeles strax öppna och kika:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 20:06:04

Emma! Bra att de kom fram utan problem! Ha så kul med dem och glöm inte fota! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-15 20:08:02

Oj den va härlig....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-16 08:35:41

Linda! Det är tokfint!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela