Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett litet lila stjärnfall

Publicerad 2009-08-13 17:21:18 i Emmas FOTD 2009,

Dagens är en lila historia som inte precis kan beskrivas som less is more. Det är glitter, det är lösfransar och det är strass. Men jag gillar den, den är fin och den var kul att göra. Strassen kom för övrigt hem till mig i förra respektive denna vecka, och är införskaffad på ebay. Jag måste säga att strass är kul. Har aldrig tidigare använt strass i smink, men jag har ju sett det på en massa duktiga tjejer och jag kommer definitivt att använda det mer, för det är fint och tämligen lätthanterligt.



Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation Fair

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Golden Roses lösa skugga 103 och Lars Wallin Sharon

Highlighter: Taylor Made Minerals Plush

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Collistar i lila

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Glitter: Glittereyeliner från Amuse i lila och löst glitter från HOT i lila

Lösfransar: Ardell 116 och Ardellim

Läppar

Läppglans: Golden Rose Diamonds Lipgloss 14



I inre halvan av ögonlocket ligger den lilablåa skuggan från Golden Rose. På den yttre halvan ligger Sharon. Längs med övre fransraden har jag målat med svart eyeliner och därefter fäst lösögonfransar från Ardell. Under ögat ligger först lila kajal, därefter glittereyeliner med taskigt med glitter och ovanpå eyelinern ligger löst glitter från HOT, mycket vackert sådant faktiskt. Synd att mina glittersminkningar inte kommer till sin rätta på bild. Avslutningsvis så klistrade jag fast strasstenar i yttre ögonvrån och en bit ner på kinden, därav dagens titel. 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-13 17:24:41

Åh, så vackert! De små stjärnorna var ju ljuvliga! Det här lyckas vara både sofistikerat och glittrigt på samma gång. Det är liksom perfekt avvägt. Glittret på kinden ser inte over the top ut alls utan det där kan man lätt ha som festsmink, tycker jag! Mycket bra gjort och färgerna är supervackra! Sharon är verkligen en underbar skugga, som du visat så många gånger förr. Snart måste jag ha den jag med. ;D

Och vilket vackert leende!

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-13 17:51:18

Åh så tjusigt! Jag älskar själv strazz, och har du vägarna förbi Panduro finns det finfina strazz stenar i olika storlekar billigt, ett tips bara =)

Den här makeupen älskade jag! :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-13 18:20:21

otroligt vackert, och du är otroligt vacker! så perfa kombination :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-13 19:23:35

Jaha, nu frestar du med Sharon igen:0) Jättevacker sminkning. Alldeles lagom med strass, prefekt avvägd, snyggt, snyggt, snyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-13 19:32:38

Fiint! Vad läskigt-jag har också stjärnstrass idag:P Visar imorgon:D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-08-13 20:05:25

Himla snyggt! Lila är grymt på dig! :D

Måste fråga om du testat nåt av Moodieslacken än och i så fall vad du tyckte?

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-13 21:00:09

Otroligt vackert, lite sagofé över det hela!! Så fint med strass oxå :)

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-08-13 21:48:17

Ursnyggt - no moore no less ;o)

Postat av: Floosan
Publicerad 2009-08-13 22:06:56

Gullig blogg, kan vi inte följa varandra via bloglovin?

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-13 22:07:52

men åh emma vad vacker du är! ditt stjärnfall är verkligen grädden på moset! love it!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-13 22:56:06

Vad fin du är!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-08-13 23:09:20

Åhh du är otroligt tjusig, verkligen vacker! Håller med Sminkan, ser inte alls för mycket ut, verkligen inte. Det här var verkligen klassiskt snyggt och elegant! Kalaspingla!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-14 00:54:56

Mycket snyggt Emma! jag älskar ju lila och de små stjärnorna var verkligen pricken över i :)

Har du kikat på panduro förresten? De har en hel del strass...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-14 16:02:51

Yey, lila! Nu blir min pojkvän glad här brevid (lila är hans favoritfärg). Guu så du klär i denna färg! :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-16 21:50:42

Fint som bara den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-16 23:31:36

Sminkan: tack så mkt sötnos! ja, du kanske har rätt, det kanske var lagom med glitter, fler verkar ju tycka det. Jag har faktsikt inte dåligt samvete vad det gäller Sharon, det är en ljuvlig skugga och du borde ha den:)



Josephine: tack så mkt! Ska spana in de stenarna på Panduro när jag har chansen, dessa tycker jag är i minsta laget egentligen...



Suss: Åh tack raring, nu rodnar jag...



Sminkjante: Sharon är så bra, den förtjänar lite uppmärksamhet:) Tack så mkt, vad glad jag blir!



Sanna: Åh vad kul, det är fint med strass... Ska bli spännande att få se dina stjärnor när du har fått ordning på datorn!



Zizzie: åh tack så mkt! Ja du, jag har testat ett, plum changes to blush red tror jag att det heter. Det är ett vackert lack, men det skiftar inte färg på mig, trots att jag både har haft foten i frysen och blåst på den med hårfön...



Linda: Åh hurra! Klart att man vill se ut som en sagofe, tack snälla Linda!



Ardeth: tack tack!



Floosan: Tack. Jag använder inte själv bloglovin tyvärr, men du får såklart gärna följa bloggen ändå.



Stephy: Åh tack så mkt sötaste stephy, vad glad jag blev nu!



Mimmi: Tack så mkt snälla du!



Marina: Åh tack! Okej, men då bestämmer vi det, det är lagom helt enkelt;)



CC: Tack! ja lila är kanonfint... Nix, har inte kikat där, men har planer på att göra det när jag får chansen.



Alexlyndra: Haha, vad kul att jag kunde glädja honom lite:)



Kerstin: Tack så mkt!



Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-08-17 00:39:18

Vad trist! Jag tyckte det lät så roligt med lack som ändrar färg. Tack för att du svarade iaf :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-17 09:25:21

Zizzie: Ja jag tycker med att det var trist. Tror dock att det kan var lite från flaska till flaska, Karins verkar ju fungera som de ska. Och jag har ju som sagt inte testat alla mina heller, om ngt av dem ändrar färg så ska jag visa upp det på bloggen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela