Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

In flames med Katniss

Publicerad 2009-04-17 17:42:12 i Boktema 2009,


Katniss blir ju stylad i Hungerspelen. Flammande ses hon bredvid Peeta under paraden. Jag ville alltså göra en makeup som skulle se ut som en flamma av eld, men inte vara så självklar att jag valde rött, orange och gult i kombination, utan en mer, ja, rostig historia?

Grunden är en guldig krämskugga från Cover Girl. Ovanpå den började jag med att dra en svart linje från yttre ögonvrån rakt ut mot tinningen och sedan längs fransarna. Till det använde jag Twilight från Paula Dorf. Innanför den linjen lade jag först Penny Pearl från NYX sedan Rust Pearl, också från NYX. De båda löper ovanför den svarta linjen över brynbenet och brynet upp en bit. För att ljusa upp lite tog jag en orangeguldig skugga från MAD Minerals, Antique, innanför Rust Pearl och avslutade med en aprikos, Delirium, också från MAD Minerals. Den är innerst i ögonvrån samt precis under brynet.

För att få extra mycket gnister så duttade jag Copper Foil från MAD Minerals över hela makeupen. Den glittrar och glimmar så fint! Sen drog jag en linje svart kajal innanför fransarna och målade brynen med penna från Tigi och så fransarna med Super Thick Lash från Cover Girl i brunsvart. Det var nog allt. En varm, koppargnistrande, roströd flamma. Som en brasa i min vedspis ungefär.

Inte så tokigt va? Ser ni likheten? Inte? Ja, jag gör det alla fall! Fast i min vedspis kan man även plocka upp blå nyanser och de fick inte vara med här. Jag är alla fall rätt nöjd med min tolkning. Bortsett från hur rödögd jag är då...Lite trött och sliten och inne på dagens andra makeup.

Ni ska få mer! Mer flammor alltså! Jag har en vansinnigt snygg manikyr också! Black Cherry Chutney med Nfu Oh nr 45 över. Riktigt glammigt!

Tre bilder i dagsljus, men så gröna toner har jag faktiskt inte sett i det under dagen. Vet inte vad som hände på bilderna. Man ser mer koppar och orange annars. En bild, den nedan, i lampljus. Läckert, va? Jag älskar den här kombinationen!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-17 17:46:47

Åh läckert! Jag ser definitivt likheterna, det ser riktigt flammande ut... Eyelinern är dessutom så fantastiskt snygg! Jag önskar att jag kunde rama in mina ögon så... Grymt bra tolkning! Dessutom är naglarna urläckra, det ser ut som små eldgnistor, vilket ju passar ypperligt i sammanhanget...

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-04-17 18:17:54

Hett, jävlar vad hett! Formen är fantastisk och skimret underbart. Och då har jag inte ens hunnit dregla över dina läckra klor. :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-17 18:46:19

helt underbart, båda två

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-17 18:54:11

Nu föll jag av stolen igen. Jisses, Sminkan! Jag tror jag älskar denna faktiskt. Grymma färger och en helt galen eyeliner! wooooow, säger jag på det där sättet barn låter när dem ser något helt amazing.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-17 18:54:32

Jag glömde: Nu är det dags för mig att lycka upp mig och skaffa Nfu Oh lack på Ebay snart..

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-17 20:10:16

Det här lacket har du visat förut eller hur? Grymt är det, som eld på naglarna.

Läcker sminkning också!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-17 21:11:42

Åh, dessa nagellack vill ha - Snälla tomten, jag har varit en duktig flicka :o) som fyller år snart...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-18 12:26:12

Emma! Ja, tittar man på bildens flammor, som jag använde som inpiration, så tycker jag att jag flammar på rätt bra! Jag är supernöjd med denna, som du vet. :D



Kajsa! Jag är själv riktigt nöjd! Jag tycker jag lyckades fånga flammorna i vedspisen bra i alla fall!



Suss! Tack!



Alex! Ja, jag är själv väldigt nöjd! Och jag undrar om eBay är rätta stället att hitta Nfu Oh? Finns de inte att beställa från typ Estland eller något?



CC! Jadå, lacket har varit med förr! Visst är det superläckert!



Anonym! Nail Mail har det i sitt nästa paket. Hoppas tomten bokat en prenumeration till dig! ;D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-18 15:41:02

Gör de? :O Oj, det visste inte jag. Det måste jag kika upp, tack!

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-20 13:10:33

Underbar tolkning ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela