Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mesmerize Knight Divine

Publicerad 2009-04-04 15:10:48 i Emmas FOTD 2009,

Igår var jag på fest hos en kompis och såg ut såhär, fast med vanliga kläder och utsläppt hår. Kom inte på förrän det var läggdags att jag skulle fota, därav morgonrocken...


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Love Rock

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Fyrinnae Glow Blush Mesmerizeoch MAC Knight Divine

Highlighter: Make Up Cosmetics Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush on Cream Eyeliner Black

Kajal: Elizabeth Arden Smokey Black

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösögonfransar: Korsade från ebay
Läppar

Läppglans: Benefit Didn't Hear It From Me




Mycket simpel sminkning då jag hade bråttom. Tycker dock att denna blev fin, det var skönt att göra en enkel variant istället för at slita som ett djur med en miljon skuggor när man egentligen inte hinner. I den inre ögonvrån ligger Mezmerize, och i den yttre vrån ligger Knight Divine. Fransar från ebay, eyeliner, kajal och mascara. Lite love rock och läppglans och så var jag klar. Fast läppglanset hade jag ju såklart bara på festen, inte när jag skulle sova, så på bilderna är det nog ganska borta...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-04 15:13:32

Mycket tjusig makeup och morgonrock! Jag gillar, som du vet, kombinationen rosa och grått och jag älskar Mesmerize! den är perfekt som ögonskugga. Säkert även som rouge, men du vet ju hur jag är med rouge...

Vacker ving på linern!

Postat av: Sara
Publicerad 2009-04-04 15:34:12

vackert!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-04 16:24:43

Simpel men snygg! Simpelt kan rocka sönder vissa avancerade make ups. Denna var toksnygg tycker jag. Rosa och grått men en jätte snygg eyeliner, go Emma!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-04-04 18:51:42

Vilken närbild på ögonlocket. Det var suveränt att kunna se mejken och hur det ser ut med lösfransar. Tack för det, Emma!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-04-04 20:14:36

Shit vilket blankt fint hår du har! Det var min första tanke.. sedan tittade jag på sminket och det var lika fint det!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-04-04 21:20:05

riktigt fint! enekelt är faktiskt oftast finast!

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-04 21:44:49

Du är en jäkel på vingar :) både eyeliner o ögonbryn

Snygg färgkombo!!!!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-04 22:09:43

SNygg mejk! Och hållbar =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-05 00:19:53

Sminkan: Tack tack! ja särskilt morgonrocken är ju väldigt läcker:) Nej vars, jag blev nöjd med sminket, det var enkelt, men fint, och fransarna var med fina, och prisvärda! Ja mesmerize var fin som skugga! första gångenjag har haft den som skugga faktiskt. som rouge däremot använder jag den ofta, det är den mycket bra till. Ha ha, ja jag vet hur du är med rouge:)



Sara: Tack!



Alexlyndra: tack så mkt rara Alex, vad glad jag blir! Ja jag tycker att denna blev bra. Har man inte tid så är det oftast bättre att inte röra till det för mkt, stor risk att det slutar i misär. Dänger man på lösfransar så känns det ändå lite extra fint tycker jag.



Tanten: Ja det blev visst en riktig närbild... Så lite så. Du mailade inte igen eller? har fortfarande inte fått ngt iaf...



Marybeth: Åh, vad kul, tack! Tja, det är väl blankt tror jag. inte extremt, men blankt.



Stephy: Tack så mkt sötnos! Ja jag var ju aldrig nöjd med den lila jag gjorde förra veckan, så jag kände att jag ville hålla mig på fast mark här...



CC: Åh tack, tycker du? Nu blev jag riktigt glad, vem vill inte var grym på vingar och ögonbryn liksom:)



Kerstin: Tack! Ja då, den var hållbar, men det blev ingen lång kväll, var så himla trött...

Postat av: Mona
Publicerad 2009-04-05 00:32:03

Härligt att hitta en snygg sminksida. Jag skulle väldigt gärna lägga dig som länk i min blogg då jag vill att de som hittar min blogg även har lätt att hitta till andra sidor som kan ge dem inspiration, går det bra för dig? /Mona

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-05 01:00:08

Snygg kombo! å mysig badrock! ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-04-05 10:58:09

jättefint!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-05 11:56:49

Väldigt fint! Måste säga att sminkningen har suttit vansinnigt bra efter en natts party.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-05 12:26:47

Mona: Ja då, det går så bra så, länka på du. Och kul med en ny blogg!



Suss: Tack! Och ja, visst är det morgonrocken som gör det hela;)



Sanna: Tack Sanna!



Crazy nails: Tack! Äsch, det var ingen lång kväll. Åkte hem runt 23-23.30 ungefär. Har dock inte gjort något åt sminket, så jag är rätt nöjd, framför allt med underlaget, ögnsminket förväntar jag ska klara sig ett tag. Men lite puder brukar ju behövas, och det tror jag faktsikt inte att jag har applicerat ngt under kvällen.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-06 21:00:08

Simpelt eller inte så är det superfint ändå! Håller med CC, du är en jäkel på att få till vingar, både här och där ;-)!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-10 00:26:07

Marina: Åh, tack så mkt! Jag tycker att vingar är gansak svårt, så tycker du det så blir jag superglad!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela